بازدید 10658
پیمانه اقتصادی؛

ریزش شاخص ارزی در مقابل صعود شاخص بورسی/ ایجاد موسسات اجاره داری برای ساماندهی بازار/ قیمت ۲۰۶ به زودی به حدود ۵۸ میلیون باز می‌گردد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس به ۲۳۰ هزار واحد نزدیک شد، اوپک در آستانه تمدید توافق کاهش عرضه نفت، ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار سکه؛ حباب به ۴۴۰ هزار تومان رسید، روند کاهشی دلار در کانال ۱۲ هزار تومان، انتقاد صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌های تجاری ترامپ، وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریدار است، بیشتر ارز صادراتی کارت‌های بازرگانی جدید به کشور برنگشته است و افزایش سرمایه‌گذاری رنو در «اتو واز» روسیه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 10 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس به ۲۳۰ هزار واحد نزدیک شد، اوپک در آستانه تمدید توافق کاهش عرضه نفت، ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار سکه؛ حباب به ۴۴۰ هزار تومان رسید، روند کاهشی دلار در کانال ۱۲ هزار تومان، انتقاد صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌های تجاری ترامپ، وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریدار است، بیشتر ارز صادراتی کارت‌های بازرگانی جدید به کشور برنگشته است و افزایش سرمایه‌گذاری رنو در «اتو واز» روسیه را در بر دارد.

شاخص کل بورس به ۲۳۰ هزار واحد نزدیک شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۲۹۲۰ واحدی معادل ۱.۲۹ درصد به رقم ۲۲۹ هزار و ۸۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۲۹ واحدی معادل ۱.۲۹ درصد به رقم ۶۵ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۳۴ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد، عدد ۵۵ هزار و ۹۷۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۵۵ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۳۸ هزار و ۴۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۹۳۵ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۰ هزار و ۸۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۳۴ واحد افزایش معادل ۱.۲۷ درصد به رقم ۱۷۰ هزار و ۶۳۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۸۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد همراه بود و عدد ۴۵۱ هزار و ۲۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.  

ریزش شاخص ارزی در مقابل صعود شاخص بورسی/

عربستان: اوپک در آستانه تمدید توافق کاهش عرضه نفت

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد اعضای اوپک در آستانه توافق برای تمدید توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی هستند. قرار است این توافق برای پس از ماه ژوئن که زمان انقضای آن تعیین شده، تمدید شده و معتبر بماند. وی در اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ گفت: از منظر اعضای اوپک کار برای تمدید توافق تقریبا تمام شده و سوال اصلی نحوه همراهی تولیدکنندگان غیر اوپکی در این زمینه است. الفالح ادامه داد: من امیدوارم که این تصمیم‌گیری آسان باشد اما اگر این توافق انجام نشود ما در خاندان سلطنتی سعودی منعطف عمل خواهیم کرد. اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت از جمله روسیه هم اکنون تا ماه ژوئن و بر اساس توافق کاهش عرضه، 1.2 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت خود کاسته‌اند. قرار است این کشورها طی هفته‌های آینده دوباره با یکدیگر نشست گذاشته و درباره ادامه روند مدیریت عرضه نفت به بازار جهانی تصمیم‌گیری کنند. کارشناسان بر این باورند که روند کاهشی قیمت نفت طی دو هفته گذشته راهی برای اوپک جز ادامه اجرای توافق کاهش عرضه باقی نمی‌گذارد. الفالح در دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، گفت: مطمئن هستم که گروه کشورهای اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت توافق کاهش عرضه را تا پایان سال جاری تمدید خواهند کرد.

ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار سکه/ حباب سکه به ۴۴۰ هزار تومان رسید

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۷۵ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز شنبه، به رقم ۴ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که نسبت به روز شنبه، ۱۴۰ هزار تومان کاهش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۶۴۵ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی، با کاهش ۱۰ هزار تومان، یک میلیون تومان می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، ۷۰۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با کاهش ۳۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز با کاهش نسبت به روز قبل، به رقم ۴۴۰ هزار تومان رسید.

روند کاهشی دلار در کانال ۱۲ هزار تومان/ شاخص ارزی ظرف دو هفته، ۱۱۵۰ تومان ریزش داشته است

هر اسکناس دلار آمریکا در بازار تهران نسبت به یکشنبه هفته گذشته، ۵۵۰ تومان کاهش و نسبت به دو هفته گذشته یعنی یکشنبه پنجم خردادماه، ۱۱۵۰ تومان ارزان‌تر شده است. در معاملات روز (یکشنبه نوزدهم خردادماه ۹۸) بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان خریداری شد و در مقابل به قیمت ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این رقم نسبت به روز شنبه، ۴۰۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد. همچنین در صرافی‌های مجاز و بانکی کشور، هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد و با کاهش ۴۰۰ تومانی نسبت به روز شنبه، به قیمت ۱۴۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. 

انتقاد شدید صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌های تجاری ترامپ

کریستین لاگارد در گفتگو با گروه رسانه‌ای نیکی ژاپن گفت: معتقدیم ریسک‌های موجود اقتصاد جهان را پایین می‌کشند و به طور واضح باید گفت تنش‌های تجاری ریسکی قابل توجه در افق چشم‌انداز پیش رو محسوب می‌شود. لاگارد که برای حضور در گردهمایی دوروزه وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰ به ژاپن سفر کرده است، در ادامه گفت: با وجودی که ریسک‌های بالقوه دیگری مثل مسائل ژئولیتیک وجود دارد، اصلی‌ترین آنها که در حال حاضر به وضوح قابل مشاهده است «تنش‌های تجاری» است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی جهان امسال از ۳.۶  درصد سال گذشته به ۳.۳ درصد کاهش پیدا کند. لاگارد گفته که اگر ریسک‌های مربوط به تنش‌های تجاری برطرف شود، چشم انداز اقتصادی بهبود خواهد یافت چرا که طرف‌های مختلف این تنش‌ها موافقند که بی‌ثباتی ناشی از آن باید با یک سیستم قانون‌مدار و سودبخش برای دوطرف جایگزین شود. لاگارد با وجودی که مستقیما اسمی از دونالد ترامپ نیاورده، عملا تیغ انتقادات خود را متوجه وی و سیاست‌های تنش‌زای تجاری‌اش در ماه‌های اخیر گرفته است. رییس صندوق بین‌الملل پول پیشتر هم تاکید کرده بود که جنگ تجاری بین آمریکا و چین، ریسک بزرگی برای چشم‌انداز اقتصادی جهان استدر حالی که ابراز نگرانی درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان به پای ثابت سخنان اخیر رییس صندوق بین‌المللی پول تبدیل شده، کریستین لاگارد چندی پیش درجریان سفر به ازبکستان در گفتگو با رویترز گفته بود که اگر مسئله اختلافات تجاری چین و آمریکا حل نشود، چشم‌انداز اقتصادی جهان با یک ریسک روبروستوی با اشاره به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز اقتصاد جهان گفت: به طور مشخص ریسکی که در این چشم انداز می‌تواند شرایط را از پیش‌بینی‌ها بدتر کند، تداوم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکاست و اگر این تنش‌ها حل نشود، این ریسک به مسیر خود ادامه خواهد داد.

ایجاد موسسات اجاره داری برای ساماندهی بازار

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دو محور برای توانمندسازی ساخت مسکن، فراهم کردن زمین بوده، باید با فراهم کردن شرایط ارائه جواز ساخت مسکن و عرصه زمین، تولید را روان کنیم. فراهم کردن زمین در روستاها و شهرها در دستور کار قرار گرفته و سازمان ملی زمین و مسکن ماموریت یافته تا در جهت پشتیبانی در عرضه زمین اقدام کند. محمد اسلامی با بیان اینکه اگر دوره تسلسل تحولات قیمت مسکن در بازار را مشاهده کنید، رابطه مستقیمی با تحولات نرخ ارز دارد، گفت: در زمینه اجاره بها براساس قانون ساماندهی، ایجاد موسسات اجاره داری که بتواند به صورت حرفه ای بازار را ساماندهی کند، در دستور کار قرار گرفته و از طریق استارت آپ ها می توانیم رابطه مالک و مستأجر را معنادار سازیم و واسطه گری ها را کاهش دهیم تا به قشر مستأجر آسیب کمتری وارد شود. این عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان با تاکید بر اینکه باید توجه کنیم، التهابات موجود در بازار که متأثر از تحرکات دشمن است، دامن مسکن را نیز گرفته، خاطرنشان کرد: باید با هوشیاری و پایداری با تولید حداقل 500 هزار واحد با این تحرکات مقابله کنیم. /خانه ملت

وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریدار است

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی  اعلام کرد که سقف تسهیلات ساخت مسکن که اخیراً ۶۰ درصد افزایش یافته، ویژگی آن قابل انتقال بودن به خریداران است. قبلاً سقف تسهیلات ساخت مسکن که قابلیت فروش اقساطی بلند مدت را داشت برای هر فرد در تهران ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۰۰ میلیون تومان بود که اکنون برای فرد به ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر ارز صادراتی کارت‌های بازرگانی جدید به کشور برنگشته است

سرپرست سازمان توسعه تجارت روز یکشنبه در پاسخ سوالی درباره تعرفه صادراتی خرما گفت: ۷۰ سال است که ممنوعیت تجارت در دنیا ممنوع شده و سازمان توسعه تجارت هیچ‌گاه موافق ممنوعیت صادرات نبوده و نیست. اما گاهی شرایطی بوجود می‌آید که باید تصمیمات مقطعی در آن زمان گرفت. وی با بیان اینکه راهکار پیشنهادی ما دریافت عوارض صادرات به جای ممنوعیت است، ادامه داد: کارشناسی رقم تعرفه خرما به عهده سازمان توسعه تجارت نیست، اما این سازمان نسبت به رقم تعرفه ابلاغ‌شده نیز اعتراض داشته و آن را اعلام کرده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است قیمت تعیین‌شده برای این محصول در بازار منطقی نبود و شبکه‌های فساد و احتکار باعث ایجاد نگرانی از کمبود خرما در بازار شد. مودودی پیش از این از صدور بیش از یک هزار و ۳۰۰ کارت جدیدالورود بازرگانی در دو ماه ابتدایی سال ۹۸ و همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ کارت جدید در سال ۹۷ خبر داده بود. وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چه میزان ارز صادراتی توسط دارندگان کارت‌های جدید به کشور بازگشته است، اظهار کرد: بخش عمده ارز صادراتی توسط صادرکنندگان شناسنامه‌دار به کشور بازمی‌گردد و میزان ارز بازگشتی کارت‌های جدید چندان زیاد نیست؛ اما بانک مرکزی باید رقم دقیق را اعلام کند تا بتوان درباره انگیزه این افراد از صادرات قضاوت کرد.

افزایش سرمایه‌گذاری رنو در «اتو واز» روسیه

گروه صنعتی دولت روسیه-روستک- درنظر دارد تا سهام خود را در شرکت خودروسازی «اتو واز» روسیه از طریق واگذاری به شرکت رنو فرانسه به ۲۵ درصد کاهش دهد. سرگئی چمزوف، در حاشیه مجمع اقتصاد بین‌المللی در این‌باره به خبرنگاران گفت:« روستک درنظر دارد تا درآمد حاصل‌شده فروش بخشی از سهامش در اتو واز را در این خودروساز سرمایه‌گذاری کند.» وی افزود:« روستک بنا دارد تا ۱۵۴ میلیون دلار را در شرکت اتو واز سرمایه‌گذاری کند. همچنین رنو نیز قرار است سرمایه‌گذاری را تا سه برابر بیشتر در اتو واز انجام دهد.» شرکت خودروسازی اتو واز برند «لادا» را در روسیه تولید می‌کند که پرفروش‌ترین خودروی این کشور محسوب می‌شود. اکنون شرکت رنو ۶۷ درصد از سهام اتوواز را در اختیار دارد. این شرکت که به نوعی از زیرمجموعه‌های رنو محسوب می‌شود سالانه تا ۴۰۰ هزار خودرو را به تولید می‌رساند. اتوواز همچنین عنوان بزرگ‌ترین خودروساز در اروپای شرقی را به خود اختصاص داده است. /دنیای اقتصاد

سبد نفتی اوپک ۱۳ دلار ارزان‌تر از بیشترین قیمت سال ۲۰۱۹

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج شنبه گذشته با ۱۶ سنت کاهش ۶۰.۸۸ دلار در هر بشکه فروخته شد. سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) ۶۱.۰۴ دلار در هر بشکه معامله شده بود. 

به این ترتیب، قیمت سبد نفتی اوپک از بالاترین قیمت این نوع نفت که در ۲۵ آوریل رقم خورد ۱۳.۱۶ دلار فاصله گرفته است. رکود سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۹ در ۱۱ آوریل به ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه رسیده بود. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک نیز به دوم ژانویه (۱۲ دی) بازمی‌گردد. سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۹ را با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود. به علت افزایش غیر منتظر در ذخایر نفت آمریکا و اظهارات رئیس غول نفتی روسیه یعنی روس نِفت در زیر سوال بردن توافق کاهش تولید، قیمت نفت کاهش یافت. بر اساس اعلام موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به طرز غیرمنتظره ای افزایش یافت و در عین ذخایر بنزین و فرآورده های نفتی بیش از انتظار افزایش یافت. ایگور سچین، رئیس روس نِفت  با تاکید بر نگرانی ها در مورد فزونی عرضه، روز سه شنبه گفت روسیه باید به خواسته خود تولید کند و اگر کاهش ها ادامه یابد، وی(سچین) از دولت درخواست غرامت می کند.

کمبود عرضه، دلیل گرانی سیب‌زمینی

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار گفت: در حال حاضر محصول سیب زمینی گرگان، کرمانشاه و دزفول به بازار عرضه می شود؛ ولی متاسفانه کافی نیست. وی با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری، اضافه کرد: این مساله در کنار صادرات، باعث شده عرضه نسبت به تقاضا کمتر باشد و تا زمانی که محصول اصفهان و همدان وارد بازار شود، قیمت‌ها در همین حدود باقی می‌ماند. صابری گفت: حدود یک ماه دیگر با ورود سیب‌زمینی مناطق مذکور به بازار، قیمت این محصول متعادل می‌شود. وی نرخ هر کیلوگرم سیب‌زمینی را در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، بین ۴ تا ۶ هزارتومان اعلام و اضافه کرد: این محصول گران تر نخواهد شد. صابری با بیان اینکه پیاز به میزان فراوان وجود دارد، ادامه داد: قیمت پیاز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار از ۱,۰۰۰ تومان تا حداکثر کیلویی ۲,۰۰۰ تومان است. /مهر

چقدر ارز صرف واردات درختچه به کشور شد

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲ تن درختچه از ۲ کشور جهان وارد ایران شده است. بر اساس آمار گمرک، واردات ۲ تن درختچه باعث خروج ۸۴ هزار و ۹۵۱ دلار یا به عبارتی ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۴۴ ریال شده است. طبق آمار موجود واردات از کشور‌های هلند و ترکیه ثبت شده که بیشترین حجم واردات از کشور هلند و به ارزش ۷۸ هزار و ۹۱۱ دلار بوده است.

قیمت ۲۰۶ به زودی به حدود ۵۸ میلیون باز می‌گردد؟

رییس اتحادیه نمایشگاه داران گفت: امروز پژو ۲۰۶ بالاتر از ۸۲ میلیون تومان خریداری نمی شود چرا که فعالان بازار می دانند به زودی قیمت این خودرو به حدود ۵۸ میلیون تومان، یعنی قیمت معاملاتی در بهمن ۱۳۹۷ باز خواهد گشت. به گفته سعید موتمنی این خودرو پیش از این به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان نیز رسیده بود.  وی درباره وضعیت قیمت پژو۲۰۰۸ نیز گفت: این خودرو تا هفته قبل ۳۳۲ میلیون تومان بود اما امروز همکاران آن را به قیمت ۳۰۰ میلیون نیز نخریدند و پیش‌بینی می شود قیمت این خودرو نیز به حدود ۲۸۰ میلیون تومان برسد. وی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: ما قبلا هم هشدار داده بودیم که اگهی‌های فیک در فضای مجازی سبب شده است قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد چرا که از فرودین ماه تا کنون نیز نه قیمت ارز افزایش یافته و نه تغییر جدیدی در این بازار رخ داده است.  

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
۲۰۶ که ۱۸ میلیون و سی میلیون بود رو با افتخار میگن که به ۵۸ میلیون خواهند رسوند ! همیشه به مرگ گرفتن که مردم به سرطان راضی باشن !!!
ماليات صرفاً براي پر كردن خزانه دولت نيست، بلكه ابزاري هست براي كنترل قيمتها و جلوگيري از ثروت هاي باد آورده كه متاسفانه از آن استفاده نميشود و از اين موضوع بيشتر از مردم عادي دلالان بزرگ و رانتخواران سود ميبرند
پژو 2008 صد میلیون تومان بود که!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
بود عزیزم بود. دلار هم یه زمان های فقط هفت تومن بود هفت تا یک تومنی.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
قرار بود زیر صد میلیون دست مروم برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
بله صد تومان بود، اون موقع دلار ۳۶۰۰ بود، روزای خوبی بود، حالا اگه هر چیز را در ۳ ضرب کنی میشه قیمت
۱۱ واقعی، مگه اینکه دلار بیاد زیر
همون 58 هم خیلی خیلی گرونه
عمرا پژوه بیاد پایین. اینجا ایرانه...
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
پژوه نمیاد پائین ، اما پژو پائین میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اگر بخواند میاد
واقعا اسف باره که هیچی قابل پیشبینی نیست
دولت بازار را مسخره کرده و خواهید دید انچنان رکودی بر بازار حاکم خواهد شد تا اقایون دولتی دست از دستکاری بازار و عددسازی فیک ان بردارند.
مردم سرمایه هاشون را از سر راه پیدا نکردند در یک بازار بی ثبات بیایند و هر روز یک قیمت متفاوت.
تحولی اتفاق افتاده؟؟؟؟
پتروشیمی تحریم شده طبیع اش بورس باید نزولی میشد چند روز تا اثر روانی اش تمام شود منتهی بورس شدیدا رشد در حالی که درصد عمده بورس مربوط به پتروشیمی ها است.
با کیهان مخالف صدر صدری هستم اما امروز یک حرف درست زده و قیمت مصنوعی پایین ارز.
دو روز مانده به سفر ژاپنی همه چیز ناگهان گل و بلبل میشود.
پس چرا ایران خودرو ؛ پژو 206 را نقدا 89 میلیون تومان به مردم بیچاره قالب کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
برای اینکه میدونه مردم اونقدر حریص و بی فکر هستن که هجوم میبرن برای خرید. از ماست که بر ماست. ما فرهنگمون غلطه. این ما هستیم که نمیدونیم تو بازار چطور برخورد کنیم. اگه گرون شده نخر. تقصیر خودمونه. هر چی هم بیاد سرمون خودمون مقصریم.
قیمت فلان خودرو بزودی به فلان مبلغ برمیگردد؟
نرخ دلاربه ۱۱ هزارتومان کاهش می یابد؟
قیمت مسکن ۲۰ درصدکاهش می یابد؟
شاخص بورس به فلان میزان افزایش خواهدیافت؟
این هاهمه نمونه گرا دادن ازطریق جوسازی و القای روانی به مردم است تاقیمت هاتا هدف تعیین شده کاهش یابد بدون اینکه کاریااقدام خاصی صورت گیرد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
قیمتی که الکی میره بالا. به مرور الکی هم پایین میاد
قیمتها باید به سال ۹۶ برگردند تا ارزانی را باور کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
چرا ۹۶؟‌ بگو ۹۱ خب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چرا 91......75
صحبت بي فايده چون كار از كار گذشته
تنها راه حل تنظیم بازار خودرو ازادی واردات از جمله خودروهای کارکرده است. حمایت از تولید داخل در حوزه خودرو تنها هزینه از جیب مصرف کننده است زیرا خودروسازان ما نه حال و نه قدرت رقابت دارند.
نخرید بازم پائین میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دو شرکت دولتی خودرو ساز سود شان را کردندو حالا
قراره واگذار بشن به بخش خصوصی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
از اول باید این کار رو میکردیم. فرهنگمون مشکل داره
این وام مسکن الان دوسال همین بوده، نمیدونم منظور از تغییر چیه.
الان قم دونفر ۱۲۰تومن بوده که فعلا هم تغییر نکرده.
من به همه توصیه میکنم به هیچ وجه گول وام مسکن یکم را نخورن.چون اصلا به صرفه نیست.
من پارسال با ۶۰تومنم و ماشسنم میزاشتم یه دخمه میتونستم بخرم ولی امسال با وامی که بانک میده و پول خودم و همه نقدینگیم هیچی نمیتونم بخرم.پس ارزش ۶۰تومن من در حد یک پراید ۲۰تومنی شده و ارزش ملک ۸۰تومنی ۳۰۰تومن
شرایط بانک مسکنم نمیشه برآورده کرد، سند ، پایان کار، استحکام بنا اونم با ۱۲۰تومن.
سند بردم فقط پول زمینش ۴۰۰تومن ولی قبول نکرده.
نوسانات بازار ارز و طلا خواهید دید چگونه باعث رکود وحشتناک خواهد شد .
مردم رو عادت دادین که یه چیزی رو ۱۰۰۰درصد گرون کنید بعد بیست درصد بیارین پایین.این ترفندها دیگه کمی نخ نما شده.
قابل توجه زودباوران وفریب خوردگان القای روانی برای کاهش قیمت دلار:
قیمت دلارمجددا واردکانال ۱۳۰۰۰ تومان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
از کجا پول میگیری که زیر همه خبرها این کامنت رو نوشتی؟
همین مردم هستن که عامل اصلی گرانی اند، عادت داریم همه چیز را گردن دیگران بندازیم، روستایی در شمال سراغ دارم قیمت زمین از پارسال این موقع ۱۰ برابر شده، اونم کاره دولته؟ یا افرادی که با گران شدن برای خرید هجوم میبرن؟
فقط جنسی که به این قیمتها ست نمی ارزد 1000
قیمت دلار ازدیروز دوباره برگشت به کانال ۱۳ هزارتومان
حداکثرتا اخرهفته دیگه هم با عدم تصویب اف ای تی اف میره بالای ۱۶ هزارتومان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل