بازدید 17034
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس» / بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های مستقر در مرز ایران/ برنامه پنتاگون برای حذف ترکیه از پروژه اف ۳۵/ شروط تل‌آویو برای مذاکره ترسیم مرز‌ها با لبنان

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس»، برنامه پنتاگون برای حذف ترکیه از پروژه اف ۳۵، شروط تل‌آویو برای مذاکره ترسیم مرز‌ها با لبنان و افشای جزئیات جدیدی از روابط امارات و اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های مستقر در مرز ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 June 2019

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس»، برنامه پنتاگون برای حذف ترکیه از پروژه اف ۳۵، شروط تل‌آویو برای مذاکره ترسیم مرز‌ها با لبنان و افشای جزئیات جدیدی از روابط امارات و اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های مستقر در مرز ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و برخی فرماندهان نظامی از هنگ مرزی در مرز ایران، نخجوان و ارمنستان بازدید کردند.

آکار با اشاره به اینکه همه امکانات خود را برای تأمین امنیت مرزها به کار خواهیم گرفت، اظهار داشت: مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و عبور غیرقانونی از مرزها را بدون وقفه ادامه خواهیم داد.

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس»/ بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های مستقر در مرز ایران/  برنامه پنتاگون برای حذف ترکیه از پروژه اف ۳۵/ شروط تل‌آویو برای مذاکره ترسیم مرزها با لبنان

وی با تأکید بر تقویت بیش از پیش امنیت مرزها تصریح کرد: عبور غیرقانونی از مرزهایمان را به صفر خواهیم رساند.

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس»

رسانه‌های آلمان در آستانه سفر وزیر امور خارجه این کشور به منطقه و ایران نوشت: هدف از سفر «هایکو ماس» به تهران، دادن تضمین‌هایی به طرف ایرانی در خصوص کانال مالی «اینستکس» است.

روزنامه «دی ولت» آلمان در این باره نوشت: طرحی که قرار است ماس به ایران پیشنهاد بدهد، شامل حفظ آرامش، خویشتن‌داری و حفظ توافق برجام از سوی تهران است.

رادیو دویچه وله آلمان نیز به این سفر ماس اشاره کرد و مدعی شد، وزیر امور خارجه آلمان در این سفر تضمین‌هایی در خصوص حمایت از مکانیزم تبادل تجاری بین تهران و اتحادیه اروپا به طرف ایرانی خواهد داد.

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس»/ بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های مستقر در مرز ایران/  برنامه پنتاگون برای حذف ترکیه از پروژه اف ۳۵/ شروط تل‌آویو برای مذاکره ترسیم مرزها با لبنان

این رسانه آلمانی نوشت: این بخش از طرح آلمان بی‌شک خشم آمریکا را در پی خواهد داشت و دولت‌های آلمان، انگلیس و فرانسه می‌خواهند با اعطای تضمین‌هایی به ایران، این کشور را تشویق به ماندن در برجام کنند.

«اینستکس» سرواژه‌ای متشکل از حروف ابتدایی عبارت «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است که اتحادیه اروپا ثبت آن را یازدهم بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرد. کشورهای اروپایی مدعی هستند، هدف از راه‌اندازی این ساختار، تسهیل تجارت مشروع میان عاملان اقتصادی اروپا و ایران است.

شورای عالی امنیت ملی ایران چهارشنبه (هجدهم اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

بعد از اعلام این تصمیم و ضرب الاجل دو ماهه ایران به طرف‌های اروپایی برجام برای اجرای تعهدات خود در ذیل این توافق، سه کشور نامبرده تلاش دارند این توافق را حفظ کنند.

ایران هشدار داده است در صورتی که کشورهای گروه ۱+۴ در ضرب‌الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم موضع‌گیری‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا در خروج از برجام تاکنون موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکرده‌اند.

برنامه پنتاگون برای حذف ترکیه از پروژه اف ۳۵

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به «خلوصی آکار» همتای ترکیه‌ای خود اطلاع داده که طرح حذف کامل آنکارا از پروژه اف ۳۵ آماده شده است.

شاناهان با ارسال نامه‌ای به آکار، مراحل حذف ترکیه از این پروژه نظامی را توضیح داده است.

پروژه ساخت جنگنده اف ۳۵ پرهزینه ترین پروژه نظامی آمریکاست و واشنگتن این پروژه را با کمک مالی برخی کشورها به پایان برده است.

در هفته گذشته اعلام شده بود که آمریکا در واکنش به تصمیم آنکارا در خصوص اس ۴۰۰، آموزش خلبان‌های ترکیه‌ای برای جنگنده‌های اف ۳۵ را متوقف کرده است.

شب گذشته نیز اعلام شد که وزارت دفاع آمریکا با تعیین ضرب الاجل برای ترکیه اعلام کرده است که به آنکارا تا ۳۱ ژوئیه زمان می‌دهد تا از خرید موشک‌های مدل اس ۴۰۰ روسیه صرف نظر کند.‌

آمریکا با خرید اس ۴۰۰ توسط ترکیه مخالف است و پیش از این نیز مخالفت خود را اعلام کرده بود، ولی این برای نخستین بار است که واشنگتن برای لغو این معامله تسلیحاتی برای ترکیه ضرب الاجل تعیین می‌کند.

سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس»/ بازدید وزیر دفاع ترکیه از یگان‌های مستقر در مرز ایران/  برنامه پنتاگون برای حذف ترکیه از پروژه اف ۳۵/ شروط تل‌آویو برای مذاکره ترسیم مرزها با لبنان

قرارداد فروش سیستم سامانه موشکی S-۴۰۰ روسیه به ترکیه در سال ۲۰۱۷، امضا و بلافاصله باعث ایجاد تنش دیپلماتیک میان استانبول و واشنگتن شد. امریکا از ترکیه خواسته است تا از خرید سامانه‌های روسی صرف نظر و از سیستم دفاع هوایی پاتریوت امریکایی استفاده کند، اما ترکیه با این پیشنهادهای آمریکا مخالفت کرده است.

ترکیه تاکنون در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کرده و هفته گذشته نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور عنوان کرد: با روسیه توافق کردیم و مصمم هستیم. هیچ قصدی مبنی بر پشت کردن به این قرارداد نداریم.

شروط تل‌آویو برای مذاکره ترسیم مرزها با لبنان

رسانه‌های مختلف طی هفته‌های گذشته از موافقت رژیم صهیونیستی برای آغاز مذاکرات جهت ترسیم مرزهای مورد اختلاف با لبنان خبر دادند.

در تازه‌تارین خبرها، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع عالی رتبه گزارش داد، تل‌آویو چندین شرط برای مذاکره در این باره گذاشته که عبارتند از؛ مذاکرات تنها با میانجی‌گری آمریکا باشد، تنها درباره مرزهای دریایی صحبت شود و به دیگر مسائل مورد اختلاف مانند مرزهای زمینی در «مزارع شبعا» پرداخته نشود.

این در حالی است که لبنان شرط گذاشته مذاکرات مذکور با نظارت سازمان ملل باشد و شامل ترسیم مرزهای دریایی و زمینی نیز شود.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه به نقل از «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گزارش داد: لبنان و رژیم صهیونیستی بر هیچ موضوعی جز آغاز مذاکرات متفق نیستند و مابقی مسائل به مذاکرات واگذار شده است.

وزیر انژری رژیم صهیونیستی این موضوع را که تل‌آویو با شروط لبنان در این باره موافقت کرده، تکذیب کرد.

براساس این گزارش، کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد، به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد.

لبنان پیشتر پیشنهاد «فردریک هوک» میانجی آمریکایی برای ترسیم مرزها میان لبنان و رژیم صهیونیستی را رد کرده است؛ هوک گفته بود اسرائیل از ۶۰ درصد منطقه مورد منازعه صرف‌نظر کند و باقیمانده که حدود ۳۱۰ کیلومتر مربع است، بدون سرمایه‌گذاری بماند یا اینکه راه‌اندازی آن به سازمان ملل سپرده و درآمد آن در صندوقی ویژه ریخته تا منازعه حل شود.

اما پارلمان لبنان به طرف آمریکایی اعلام کرده که اساس این بحث، ترسیم مرز دریایی است که از نقطه «الناقوره» آغاز می‌شود، چون این نقطه مرزی در بسیاری از امور تعیین‌کننده است. بیروت اعلام کرده بلوک نفتی شماره 9 در منطقه اقتصادی لبنان قرار دارد و از هیچ بخشی از آن صرف‌نظر نمی‌کند.

لبنان قصد حفاری در دو بلوک چهار و نُه را دارد و احتمالاً کار در بلوک چهار در نیمه‌های دسامبر (آذرماه آینده) آغاز شود. اما بلوک 9 به شدت مورد اختلاف است. این بلوک حداقل ۹۶ تریلیون مترمکعب گاز طبیعی دارد که درآمد آن دست‌کم ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

افشای جزئیات جدیدی از روابط امارات و اسرائیل

روزنامه معاریو در پایگاه اطلاع رسانی خود (معاریو آنلاین) در گزارشی از گسترش روابط رژیم صهیونیستی و رژیم امارات در راستای منافع مشترک دو جانبه سخن گفت.

در ابتدای این گزارش به برخی از اطلاعات روزنامه نیویورک تایمز هم استناد شده آمده است، ظاهراً محمد بن زاید تلاش دارد با این کار خود گوی سبقت را از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برباید.

یوسی میلمن تحلیلگر این روزنامه درباره این روابط به مواردی چند اشاره کرد.

به گفته میلمن شیخ نشین ابوظبی تلاش می کند تا جدا از بقیه شیخ نشین های امارات متحده عربی، روابط خود را با تل آویو گسترش دهد. محور اصلی این همکاری دشمنی با جمهوری اسلامی ایران در کنار نگرانی از قدرت گرفتن اخوان المسلمین است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، دو طرف قراردادهای تسلیحاتی مختلفی با یکدیگر امضا کرده اند که در قالب آن تل آویو سلاح و ابزار جاسوسی مختلفی را به این شیخ نشین فروخته، ولی به دلیل آنکه این قرارداد با کشوری عربی که رابطه ای با اسرائیل ندارد به امضا رسیده، ترجیح داده شد، محرمانه یا با نام قرارداد با کشوری ثالث به انجام برسد.

بر اساس این اطلاعات، دونالد ترامپ هم در تقویت این روابط سهیم بوده و به رژیم صهیونیستی اجازه داد، فناوری نظامی متکی بر فناوری آمریکایی را به ابوظبی بفروشد.

در رابطه با پیشینه این روابط هم تأکید شده است، این روابط پنهانی تقریباً از یک دهه پیش آغاز شده، ولی با حضور پر رنگ "ماتی کوخافی" در فعالیت های تجاری در این شیخ نشین، به تدریج جنبه علنی به خود گرفت، به نحوی که این شخصیت اسرائیلی موفق شد رهبران ابوظبی را مجاب کند از سامانه های پدافندی اسرائیلی برای حفاظت از میادین نفتی خود استفاده کند.

این ارتباط و همکاری ابتدا در سنگاپور کلید خورد و بعد از آن گسترش قابل توجهی پیدا کردو با این حال پروازهای صورت گرفته تا به امروز اکثراً از طریق قبرس انجام شده و هواپیما در مسیر خود بین تل آویو و ابوظبی در قبرس هم توقف می کند.

یکی دیگر از حلقه های همکاری بین دو طرف، حضور جنگنده های اماراتی در مصر برای انجام عملیات در حریم هوایی لیبی است که منجر به برقراری ارتباط بین دو طرف شده است.

به اعتقاد نویسنده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هم به شدت از اینکه اسرائیل موفق شد روابط مثمر ثمری با ائتلاف سنی ایجاد کند به خود می بالد.

با این حال خبر می رسد، محوری ترین همکاری ها در بعد اطلاعاتی و تسلیحاتی است که در اتاق های دربسته انجام شده و تنها زمانی علنی می شود که اطلاعات مربوط به آن به رسانه های بین المللی می رسد.

معاریو بر این باور است، با اینکه رسانه ها از همکاری اطلاعاتی و نظامی به عنوان محوری ترین مسائل همکاری سخن می گویند، نتانیاهو و اسرائیل دستاورد بسیار بزرگتری هم کسب کرده است که در رویگردانی این کشورها از مسأله فلسطین نمود پیدا می کند؛ امری که به معنای دادن چراغ سبز به اسرائیل برای انجام اقدامات دلخواه خود علیه فلسطینیان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۳
اینستکسی که کاربردش فقط دارو وغذاست ونه امورمالی نظیر پول فروش نفت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هدف هم همین است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چرا لوایح اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت تایید نمی شود؟ چرا ما با بقیه دنیا بایستی فرق داشته باشیم. ای یک پیمان جهانی است
در رابطه با وزیر امور خارجه آلمان هم باید با همین سیاستی که آنها در حال اجرای آن هستند باید با خودشان برخورد کرد. باید اولا خوش آمد گفت و بر پایبندی به این معاهده تاکید داشت منتهی اظهار کرد خروج ما از بر جام مانند برخی کشورها به یکباره نیست چون در کشور ما عقل حاکم است منتهی در ضرب العجل تعیین شده ما قسمتی از تعهدات مان را برای اینکه فشارهای داخلی کم شود انجام نمی دهیم و در صورتی که اروپا این جریان راه انداخت ما کاملا برمی گردیم . اما از حسن نیت آلمان تشکر باید و با جدیت اما درایت باید به اینها گفت ما دنباله رو سیاست و منافع اول خودمان بعد بقیه هستیم و اگر در این سیاست قاطع باشیم مطمئن هستم موفق می شویم بدون هیچ شکی. انشاالله
نباید گول این آلمانی هارو خورد.
بعد از این همه بدبختی دارن کانالی رو باز میکنن که حتی نفت در برابر غذا هم نیست.
ما برجام رو برای چنین چیزی نبستیم.
چرا فراموشکاریم؟
یادتون میاد میگفتن اگر غنی سازی 20 درصد رو کنار بذارین بهشت رو بهتون میدیم؟
نباید قبول کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این جمله که نوشتی ((یادتون هست)) یاد آقای جهانگیری در مناظره های انتخاباتی افتادم ، می گفت ای مردم یادتان هست چه بلایی سرتان آمد ؟؟یادتان هست هر روز قیمت ها میرفت بالا ، ...حالا باید یه چراغ برداریم بریم دور احمدی نژاد بچرخیم
اینستکس نفت در برابر غذا و دارو چه فایده؟
مثل دعوای تو خیابان طرف به اسم جدا کردن دست دیگری
را میگیرد که طرف مقابل ضربه بزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نفت رو نمیخرن.میگن اگر پول داری فقط غذا و دارو میدیم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هنوز نمیدونی چرا امریکا از برجام خارج شد ؟ یا نه نمیخواهی بدونی . من چند بار دلیلش را گفتم اما تابی .....
به قول معروف شنونده بايد عاقل باشد وزيرخارجه المان كه كشورش دراشغال كامل نظامى امريكا وحامى اصلى ومالى اسرائيل دراروپا است هرچه به مقامات ايران ميخواهد بگويد تشت رسوايى ناتوانى وعدم استقلال اروپا از پشت بام روزگار افتاده است
پمپئو المان رفت و هشدار داد درباره اینستکس.
ابن همان‌کانال غذا ونفت است و هیچ مبادله ای مالی خارج از این چارچوب اجازه ندارد.
اروپایی ها هیچ قدرتی جلو امریکا ندارند.
کدام شرکت اروپایی در این یکسال از خروج امریکا به ایران برگشت؟؟؟؟؟
ایران در فروش نفت مشکل داشت و الان پتروشیمیها هم اضافه شده ایا اروپایی ها حاضرند محصولات پتروشیمی از ایران بخرند؟؟؟؟؟؟
میروند از عربستان و قطر تهیه و نگرانی خزانه داری امریکا را هم ندارند.
وقت را اروپایی ها دارند تلف میکنند.
مرگ بر اسراییل
باید همه ناوهاشونو غرق کنیم تا حالشون جا بیاد
البته حالشون با شعارهای محقق نشده شون جااومده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
جلوی موشک هارا در سوریه بگیرید کافی است
به نظر من اروپا رو ول کنید. چون اصلا قابل اعتماد نیستن. بریم سمت آمریکا بهتر هست. چون حداقل پشتیبان شریک هاش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
پشتیبان؟ پشتیبان کدومشون بوده؟
باتوجه به اتمام ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران در۱۸ تیر که تقریبامقارن بامهلت تعیین تکلیف اف ای تی اف هست قطعاتااخرتیر تکلیف قیمت دلارمشخص خواهدشد:
سناریوی اول : انجام مذاکره وتسلیم شدن درمقابل شروط امریکا واروپا بویژه فرانسه ومتعاقب ان تصویب اف ای تی اف و حفظ برجام قیمت دلار بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان تثبیت میشود
سناریوی دوم : ایران زیربارمذاکره و پذیرش شروط امریکاواروپانمیرود و اف ای تی اف رد شده و مرحله دوم خروج ازبرجام و غنی سازی بالای سه ونیم درصد اغازمیشود دراینصورت قیمت دلار بسرعت به بالای ۱۵ هزارتومان خواهدرسید البته درصورت وقوع درگیری قیمت بالاتراز ۳۰ هزارتومان خواهدبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
سناریوی دوم رو بهتر از سناروی اول می بینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تحلیل درستیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کاملا درست و منطقیه
اگر همه کشورهای اروپایی اینستکس را حمایت و قدم های جدی برای آن بردارند، آلمان هرگز بدین کار موفق نمیگردد. آنهم بدلایل زیر:
ا- تازمانیکه دویچه بانک آلمان که کلیه صنایع و کنسرن های تولیدی تا فروشگاه های زنجیره ای، حتی نانوایی ها را از طریق دادن اعتبارات از زمان جنگ دوم جهانی ببعد در ید قدرت خود گرفته است.
۲- تازمانیکه «دویچه بانک» متعلق به ریگن آگنتور «بلاک رک» متعلق به خوانواده رتشیلدها و خوانواده راکفلرها تعلق دارد، آلمان بی‌تفاوت که کریست دموکراتها(اصولگرایان مذهبی) و سوسیال دمکرات ها یعنی (اصلاح طلبان) و یا فاشیست ها که روزبروز هردوی آن‌ها را بکنار میرانند همراه با حزب چپ ها که برادر دوقلوی سیپراس یونانی هستند یا حزب محیط زیست سبزها و لیبرالهای «اف دِ پِ»، اگرهم مجبور شوند ظاهرا این کار را انجام دهند، کاری جز سازش با دولت وقت آمریکا و دولت آینده ام.آمریکا نخواهند داشت. باید این پنبه را از گوش بیرون کرد!
۳- محک هردو نکته فوق فرمان برداری بدون چون و چرای دولت آلمان بخصوص فاشیست های رسمی آلمانی از تل آویو یعنی اجرای اوامر «بلاک رک» می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این نکته که که فاشیست ها در آلمان حکومت نمیکنند را فراموش ویا غلو کردی
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کامنت را سانسور کردید!
کلمه نمیکنند را به میکنند تصحیح کنید.
از ژانویه 2019 منتظر هستیم INSTEX (ابزار پشتیبانی معاملات تجاری) فعال شود. نه تنها نشده است بلکه برخی بانک های آسیایی هم که کار می کردند با ما نظیر «بانک کونلون چین» هم همکاری ندارند. تا چه موقعی حرف می زنیم و خبر پراکنی می کنیم؟ اجرایی چه زمانی می شود؟ زیر ساخت های بانک های ایرانی فرآهم شده است؟
اصلا چنین چیزی نیست که آقای مارس وزیر خارجه آلمان برای اینستکس و ... به ایران می آید!
تمام روزنامه ها و روزنامه ها و.،. همگی اعلام می کنند که برای تهدید به ایران می آید و می خواهد ایران را بترساند که از قرارداد ۵+۱ خارج نشود ولی به شکرانه خدا آقای ظریف جواب دندان شکن به خبرنگاران داد و حالا خواهید دید که چه می گوید.همه دیدیم که ماکرون رئیس جمهور فرانسه ۳ روز پیش چگونه از سیاست و خواسته های ترامپ پشتیبانی کرد و خواسته خودرا علیه ایران اعلام کرد و فضولی همیشگی فرانسه فایل پیشبینی بود.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
البته که تغییراتی در برجام ضروری است داده شود. مقاومت در مقابل تغییر تنها ضرر و زیان هنگفتی خواهد داشت.
وای بر حکام عرب که اینطور با آرمان فلسطین بازی می کنید. انشاءالله بزودی نتایج خیانتهای خود را خواهید دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اونها عرب هستند و با هم کنار میان. شما هم از خود فلسطینی ها که فلسطینی تر نیستی.
تضمین الکی و زبانی نمیخواهیم بگذارند بفروشیم و پولمان را بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نمی گذارند، چونکه نظم جهانی را بهم زده ایم.
یک پیشنهاد برای تضمین اینستکس :
( سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی ایران و تضمین فروش محصولات و خدمات حاصل از آن توسط آلمان و سایر اعضای اتحتدیه اروپا )
این حداقل خواسته ایران می تواند باشد تا بتوان آنان را راستی آزمایی کرد .
اینستکس با چراغ سبز مارک پمپئو در سفر اخیر به اروپا قرار هست عملی‌ بشه و قرار هم بر این هست که اجازه صادرات مقدار محدودی نفت به ایران داده بشه و پول حاصل از این فروش در یک حساب واسطه ذخیره بشه و معادل اون غذا و دارو به ایران داده بشه. دقیقا همون مکانیسم نفت در برابر غذا. پس یک عده جوگیر نشن که آمریکا عقب نشست و اینها. بدون اجازه آمریکا اروپا جرات انجام این کار رو نداشت
تضمین !!!!
شما چکاره هستین که تضمین بدین وقتی نهایت ضعف رو فرمانبرداری از امریکا را دارین نشون میدین
فقط امریکا میتونست تضمین بده که اونهم زد زیر هر چی تضمینه
اسمهای قشنگ وزیبا؛اینستکس،اف ای تی اف، برجام و......
ظاهرزیبا وباطن پوچ وتوخالی که انصافا دولت ناامیدوبی تدبیر استاد غالب کردن اونها به ماست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان