بازدید 5234

تلاش‌صهیونیست‌ها برای تصویب‌نشدن قطعنامه سنا

کد خبر: ۹۰۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 08 June 2019

منابع خبری رژیم صهیونیستی جمعه شب گزارش دادند که مقام های این رژیم تلاش می کنند، مانع تصویب قطعنامه ای در سنای آمریکا شوند که از تشکیل دو کشور مستقل اسرائیلی و فلسطینی حمایت می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی، مقام های تل آویو به دنبال آن هستند که مانع تصویب نهایی طرحی شوند که به موجب آن دو کشور مستقل در سرزمین های اشغالی تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «عکا»، گفته می شود، این طرح که قرار است به زودی در سنای آمریکا به رای گذاشته شود و اعضای هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات از آن حمایت می کنند، با رای بالا تصویب شود.

راه حل موسوم به تشکیل ۲ دولت، پس از شکست اعراب در جنگ سال ۱۹۶۷ با رژیم صهیونیستی مطرح شد و مبتنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین و اسرائیلی در کنار یکدیگر است. قطعنامه شماره ۲۴۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد سال ۱۹۶۷، به راه حل تشکیل ۲ دولت، ساختاری حقوقی داده است.

عکا به جزئیات و تلاش های مقام های رژیم صهیونیستی در این باره هیچ اشاره ای نکرده است.

تحرکات مقام های رژیم صهیونیستی همزمان با اعلام معامله ادعایی قرن صورت می گیرد، طرحی که بسیاری از متحدان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بر شکست خورده بودن آن اتفاق نظر دارند.

ترامپ و کارگروه وی به منظور جا انداختن طرح خود همچنین تلاش می‌کنند یک نشست اقتصادی را در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴و ۵ تیر) با ادعای جذب سرمایه‌گذاری برای فلسطین در بحرین برگزار کنند. اما با توجه به مخالفت جدی مردم فلسطین و جهان اسلام با طرح معامله قرن به نظر نمی‌رسد این طرح شانسی برای موفقیت بیابد.

رئیس جمهوری آمریکا پس از راهیابی به کاخ سفید با تشکیل کارگروهی ویژه به رهبری «جرد کوشنر» داماد و مشاور خود، ارائه طرحی برای حل مساله فلسطین را خواستار شد که از آن به عنوان معامله ادعایی قرن یاد می‌شود. این طرح ضد فلسطینی، شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، حذف کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین شهرک «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطینیان است.

ابودیس نام شهرکی فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و منطقه ای همجوار در شرق قدس و از توابع این استان است که بخش غربی آن، حدود دو کیلومتر از مسجد الاقصی فاصله دارد. دیوار حایل، میان ابودیس و مرکز قدس فاصله انداخته است.

رژیم صهیونیستی، شهر ابودیس را پس از اشغال سال ۱۹۶۷ به استان بیت لحم ملحق کرد.

این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر