بازدید 10947

پاکسازی اورست همراه با کشف ۴ جسد

کد خبر: ۹۰۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 08 June 2019

گروهی از داوطلبان پاکسازی محیط زیست در نپال در عملیات پاکسازی کوه اورست، بلندترین قله جهان، چهار جسد را کشف و ۱۱ تُن زباله جمع آوری کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، «داندو راج گیمیر» مدیر کل اداره گردشگری نپال روز جمعه گفت: گروهی متشکل از ۱۲ راهنما از افراد بومی نپال (شرپا) چهار جسد و ده ها کپسول اکسیژن، قوطی های خالی، طناب، چادر و تجهیزات صعود برجای مانده از گروه های صعود کننده در پناهگاه ها و کمپ های اورست کشف و جمع آوری کردند.

گیمیر با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی کوه اورست یک ماه به طول انجامید، افزود: راهنمایان محلی شرپا تنها زباله هایی که قابل بازیافت بودند را به کاتماندو (پایتخت نپال) انتقال دادند و اجساد چهار تن نیز برای احراز هویت به پزشکی قانونی شهر منتقل شده است.

وی افزود: مقام های نپالی زباله هایی که از اورست جمع آوری شده را به یک شرکت بازیافت در کاتماندو تحویل دادند.

دولت نپال و جوامع محلی، مدتهاست که با مشکل زباله در کوه روبه رو شده اند؛ زیرا سالانه کوهنوردان زیادی از سراسر جهان برای صعود به قله اورست به این کشور سفر می کنند.

تلاش های منظمی از سال ۲۰۱۱ برای بازیافت چندین تن زباله از قله اورست انجام شده و سیستم های مدیریت زباله معرفی شده اند.

دولت نپال در سال ۲۰۱۴ برای بازگرداندن سرانه هشت کیلوگرم زباله به پایین قله اورست مبلغی را به کوهنوردان پیشنهاد داده بود.

قله اورست، بلندترین قله روی زمین محسوب می شود که ارتفاع آن از سطح دریا برابر با هشت هزار و ۸۴۸ متر (۲۹٬۰۲۸ پا) است. این قله در رشته کوه‌های هیمالیا در مرز منطقهٔ ساگارماتای نپال و تبت در کشور چین قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر