بازدید 7503
۳
غول دنیا از شکست مقابل یوزها فرار کرد

لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران۲-برزیل۳ / پیروزی در مشت ما بود

بهترین تیم 20 سال اخیر جهان از همان ابتدای بازی اسیر تاکتیک توصیه شده کولاکوویچ شده بود و سرویس‌های قدرتمند و انتحاری ایران آنها را زمینگیر کرد اما تیم ایران در حالی که می توانست در ست چهارم کار را تمام کند ، تنها یک اسپک کم آورد تا گره بخورد و نتیجه برعکس شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 07 June 2019

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال مقابل برزیل به میدان رفت و در دیداری نزدیک با نتیجه ۳-۲ مقابل این تیم پرقدرت و سرشناس شکست خورد.

به گزارش تابناک ورزشی، سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در بازی مقابل بهترین تیم 20 سال اخیر جهان بودند. از همان ابتدای بازی مشخص بود که تاکتیک توصیه شده کولاکوویچ برای این بازی، سرویس‌های قدرتمند و انتحاری است. بازیکنان ایران از این تاکتیک نتیجه لازم را گرفتند و با درخشش امیر غفور 25 بر 23 برنده شدند.

تیم ایران در این مسابقه 66 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع، 9 امتیاز از سرویس و 25 امتیاز از خطاهای حریف کسب کرد. این در حالی است که برزیل 67 امتیاز از اسپک، 11 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز از سرویس و 33 امتیاز از خطای تیم ایران به دست آورد.

در پایان این مسابقه سید محمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران با کسب 19 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش در دیدار برابر برزیل را به خود اختصاص داد. پس از وی امیر غفور موفق به کسب 17 امتیاز برای ایران شد. در تیم برزیل هم ریکاردو لوکارلی موفق به کسب 20 امتیاز برای تیمش شد.

ست اول

تیم ملی والیبال ایران ست نخست را خوب آغاز کرد. درخشش امیر غفور در خط سرویس در کنار حملات این بازیکن سبب شد تا ملی پوشان اختلاف امتیازی سه امتیازی ایجاد کنند. درخشش لوکارلی در خط سرویس سبب شد تا حساب اختلاف دو تیم به یک امتیاز برسد. (۱۶-۱۵) پس از یک رفت و برگشت طولانی و چند رالی دیدنی، موسوی موفق شد تا امتیاز ۱۷ را برای ایران به دست آورد و سرویس دیدنی معروف، بازهم اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد. در ادامه تلاش بازیکنان برزیل و تعویض‌های مربی این تیم سبب شد تا اختلاف به یک امتیاز کاهش یابد. در نهایت علی شفیعی موفق شد با یک اسپک عالی امتیاز ۲۵ را برای ایران به دست آورد. (۲۵-۲۳)

ست دوم

برزیل در ست دوم نمایش قدرتمندانه‌ای را از خود ارائه کرد. سرویس‌های پر قدرت لوکاس ساتکمپ سبب شد تا اختلاف امتیاز به ۴ امتیاز افزایش یابد. نمایش درخشان لئال هیگالدو در خط هجومی برزیل و اسپک‌های پر قدرت این بازیکن سبب شد تا اختلاف امتیاز بیشتر و بیشتر شود. (۱۳-۷) چند سرویس خوب از شفیعی اختلاف امتیاز را به ۴ امتیاز رساند. (۱۶-۱۲) باز هم بزیل با سرویس‌های خوب سوزا و اسپک‌های قدرتمندانه لئال اختلاف امتیاز را بیشتر کرد. (۲۴-۱۶) در نهایت این ست با نتیجه ۲۵-۱۶ به سود برزیل به پایان رسید.

ست سوم

کامبک دیدنی شاگردان کولاکوویچ در ست سوم! در حالی که تیم برزیل در شروع ست با سرویس‌های قدرتمندانه لئال و ساتکمپ ۲ امتیاز پیش افتاد، سرویس‌های زیبای شفیعی حساب کار را برابر کرد. بازی تا امتیاز ۸ امتیاز به امتیاز پیش رفت، اما درخشش دوباره لوکارلی و لئال سبب شد تا برزیل ۱۳-۱۰ پیش بیفتد. برزیل به خوبی توانست اختلاف امتیازی را حفظ کند. (۱۵-۱۲) سرویس‌های طیبای شفیعی بار دیگر ایران را به بازی برگرداند و حساب کار برابر شد. نمایش فوق العاده موسوی در دفاع روی تو و اسپک‌های بی نقص این بازیکن زمینه ساز پیش افتادن ایران شد. (۲۰-۱۸) عملکرد بی نقض حضرت پور و سرویس‌های زیبای معروف سبب شد تا ایران با نتیجه ۲۵-۲۱ این ست را به سود خود به پایان برساند.

لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران۲-برزیل۳ / پیروزی در مشت ما بود

ست چهارم

ملی پوشان ست چهارم را بی نقص آغاز کردند. درخشش شفیعی و فیاضی در خط سرویس با دفاع زیبای محمد موسوی مقابل ساتکمپ تکمیل شد و همین امر موجب شد تا ملی پوشان با نتیجه ۷-۳ از برزیل پیش بیفتند. نمایش بی نقص شفیعی و فیاضی در این امتیازات سبب شد تا برزیل با وجود فشار بی نهایتی که وارد می‌کرد موفق نشود اختلاف امتیازی را کمتر کند. (۱۲-۸) ملی پوشان با درخشش غفور و معروف اختلاف امتیازی را به خوبی حفظ کردند و برزیل چندین تغییر در زمین خود ایجاد کرد. (۱۶-۱۳) برزیل به خوبی توانست دو اختلاف امتیاز را جبران کند تا بازی نزدیک‌تر شود. (۱۹-۱۸) یک دفاع بی نقص از موسوی در برابر لئال کار برزیل را بسیار سخت کرد. (۲۱-۱۸) برزیل با درخشش لئال موفق شد اختلاف امتیازی را جبران کند. (۲۲-۲۲) نمایش درخشان لئال سبب شد تا برزیل ۲۴-۲۵ پیش بیفتد. سرویس پر قدرت موسوی امتیاز ۳۰ را برای ایران به ارمغان آورد. (۳۰-۲۹) برزیل با خوش شانسی تمام و با سرویس زیبای آلان به امتیاز ۳۳ رسید تا برنده این گیم باشد.

ست پنجم

ست پنجم را ایران با سرویس‌های خوب شفیعی خوب آغاز کرد و با نتیجه ۲-۰ پیش افتاد. دفاع خوب لوکارلی در برابر غفور حساب کار را برابر کرد. (۳-۳) سرویس‌های خوب لوکارلی سبب شد تا حساب کار ۸-۳ شود. این روند خوب برزیل همچنان ادامه داشت و در نهایت برزیل موفق شد با نتیجه ۱۵-۱۰ پیروز شود.

تیم ملی ایران فردا (شنبه) ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ در دومین بازی خود، از ساعت ۱۰:۴۰ به مصاف تیم آرژانتین می‌رود.

برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در ژاپن:
بازی دوم: ایران - آرژانتین، شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
بازی سوم: ایران - ژاپن، یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰

تیم ملی والیبال

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آفرین بچه ها این شکست عین برد بود.روزگاری چنین نتایجی در مقابل چنین تیم هایی شبیه خواب و خیال بود.آفرین بر شما
ایرانی هر جا پای کار برود و اتحاد و خودباوری برسد با دست خالی کاری می کند که کشورهای دیگر با سرمایه گذاری میلیارد دلاری هم نمی توانند. الان امارات هر چقدر هم پول در والیبال خرج کند به این مرحله نمی رسد.
باعث افتخار این کشور سراسر تحریم شدید.ماشاالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار