بازدید 9627
۱
رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی به الهیار رسید

صیادمنش بالاتراز مهدوی‌کیا، آزمون و روشن

مهدی مهدوی‌کیا در سن ۱۹ سال و ۲۷۰ روز و سردار آزمون در سن ۱۹ سال و ۳۲۱ روز گلزنی کرده بودند و از جمله جوان‌ترین گلزنان تاریخ تیم ملی محسوب می‌شدند.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 07 June 2019

صیادمنش با گلزنی مقابل سوریه در اندک فرصتی که از ویلموتس گرفته بود، جوان‌ترین گلزن تاریخ تاریخ تیم ملی فوتبال ایران شد.

به گزارش تابناک ورزشی، اللهیار صیادمنش در نخستین بازی ملی در رده بزرگسالان، گل زد. صیادمنش که آخرین تعویض ویلموتس در این مسابقه بود و در دقیقه ۸۰ جانشین کریم انصاری‌فرد شد، توانست ۹ دقیقه بعد از ورودش به زمین گل بزند. صیادمنش روی کرنری که حاج‌صفی ارسال کرده بود و با اشتباه دروازه‌بان سوریه در خروج، با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.

صیادمنش در حالی این گل را زد که هنوز ۲۳ روز تا تولد ۱۸ سالگی‌اش مانده است. به این صورت اللهیار صیادمنش نخستین بازیکن تیم ملی شد که توانست قبل از ۱۸ سالگی برای ایران گل بزند. پیش از این رکورد در دست سعید عزت‌الهی بود. عزت‌اللهی در بازی مقابل ترکمنستان و وقتی ۱۹ سال و ۴۰ روز داشت گل زده بود. پیش از او هم کریم انصاری‌فرد در سن ۱۹ سال و ۲۲۱ روز موفق به گلزنی برای تیم ملی شده بود. مهدی مهدوی‌کیا در سن ۱۹ سال و ۲۷۰ روز و سردار آزمون در سن ۱۹ سال و ۳۲۱ روز گلزنی کرده بودند و از جمله جوان‌ترین گلزنان تاریخ تیم ملی محسوب می‌شدند. البته بازیکنانی مثل حسین کعبی در ۱۸ سالگی و حسن روشن در ۱۹ سالگی گل زده‌اند، اما با توحه به اینکه سن آن‌ها واقعی نبوده، بنابراین الهیار صیادمنش جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم لقب می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این دیگه چه حرفیه! سن کعبی و روشن مشخص نبوده . ملاک شناسنامه است و تاریخ بازی که در آن گل زده اند. بهم چیز شک نداشته باشیم!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی