بازدید 8610
۳

اعلام زمان سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران

کد خبر: ۹۰۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 06 June 2019

دولت ژاپن رسما اعلام کرد نخست وزیر این کشور هفته آینده به تهران سفر می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دولت ژاپن به صورت رسمی اعلام کرد "شینزو آبه" نخست وزیر این کشور ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد ۹۸) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر خواهد کرد.

خبرگزاری کیودو روز پنجشنبه گزارش کرد سفر آبه به تهران که نخستین سفر یک مقام عالی رتبه این کشور در چهار دهه گذشته است سه روزه است و تا ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) ادامه دارد.

آبه اظهار امیدواری کرده است بتواند میان ایران و آمریکا میانجیگری کند و دو کشور را به منظور کاهش تنش‌ها به سمت گفتگو تشویق کند.

دولت این موضوع را امروز پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته رهبری قانونگذاران ژاپن طرح کرد. آبه قرار است روز ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) به ژاپن بازگردد.

گزارش می‌افزاید: بعد از انقلاب اسلامی، سفر آبه به ایران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به تهران است پیش از او "تاکئو فوکودا" در سال ۱۹۷۸ به ایران سفر کرده بود.

در این سفر که همزمان با نودمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور روی می‌دهد آبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کند.

آبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در توکیو با ترامپ در اواخر ماه مه ۲۰۱۹ (اوائل خرداد ۱۳۹۸) اظهار داشت که او می‌خواهد تلاش‌هایی را برای تسهیل گفتگو‌ها میان واشنگتن و تهران بکار گیرد تا از تنش‌ها کاسته شود که با استقبال ترامپ مواجه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
شینزو آبه می‌خواهد تلاش‌هایی را برای تسهیل گفتگو‌ها میان واشنگتن و تهران بکار گیرد! ولی رهبری بارها فرمودند تحت هیچ عنوانی با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد. مردم کدام را باید باورکنند؟
داشت نفسمان بند می آمد خداپدر آبه را بیامرزد کمی روزنه پیداشد تااون ستون هم فرجه
دولت و نیمی از ملت ژاپن مانند یک ربات برده امریکا هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار