بازدید 29031
هزار و ششصد و هفتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

پشت پرده جلسات مستمر اصلاح‌طلبان با ابوترابی‌فرد/«طلاق صوری» برای دریافت حقوق/کنایه مهدوی‌کیا به قلعه‌نویی/امام جمعه شیراز: لهو و لعب در اعیاد اسلامی مطلوب و مقبول نیست

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای تلاش اوباما برای کمک به ایران/چرا پولدار‌ها دیرتر با زندگی خداحافظی می‌کنند؟/ترامپ سوار بر ماشین نعش کش و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 05 June 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه مهدوی‌کیا به قلعه‌نویی

مهدی مهدوی کیا گفت: پرسپولیس سه سال متوالی قهرمان لیگ شده و همه پرسپولیسی‌ها اکنون مشغول لذت بردن از این مسئله هستند. سابقه داشته که تیم‌های دیگر هم در گذشته چند سال پشت سر هم قهرمان شدند، اما هیچ کس از مهندسی شدن و این مسائل صحبت نکرده است. چیزی که به آن اعتقاد دارم این است که قهرمان شدن یک تیم در سه سال نتیجه زحمات کل تیم، مربی و مجموعه باشگاه بوده است.

امام جمعه شیراز: لهو و لعب در اعیاد اسلامی مطلوب و مقبول نیست

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به برخی برنامه‌های اعیاد و جشن‌های اسلامی گفت: گاهی برخی افراد زمانی که یک عید اسلامی فرا می‌رسد به کار‌هایی مشغول می‌شوند که اشتباه است. عید، زمان و فرصت نزدیک شدن به خداوند است و مشغول شدن به لهو و لعب در اعیاد اسلامی نه دستور داده شده و نه مطلوب و مقبول است.

عراقچی: امیدواریم سفر آبه به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منجر شود

«عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد، سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منتهی شود. وی که با شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی گفت‌وگو می‌کرد، گفت: ژاپن احتمالا قادر باشد تا به آمریکایی‌ها شرایط کنونی را بفهماند. عراقچی گفت، آبه در سفر چهارشنبه هفته آینده به تهران با مقامات ایرانی از جمله رهبر ایران دیدار خواهد کرد.

صداوسیما با تقطیع سخنان امام، چهره‌ای از ایشان به تصویر می‌کشد که رفتار سیاسی خودش را توجیه کنند

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرآنلاین به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر انقلاب و در پاسخ به این که «در سال‌هایی که از انقلاب گذشته است اندیشه‌های امام توسط طیف‌های مختلف سیاسی با تفاسیر شخصی روبه رو شده و حتی شاهد تحریف اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب بوده‌ایم، شما چقدر درباره این افراد احساس نگرانی کرده‌اید؟» گفت: موضوعی که همیشه موجب نگرانی من می‌شود، این است که در زمان انتخابات یا مواقع خاص چهره‌ای که از امام از سوی رادیو و تلویزیون و بعضی مطبوعات با تقطیع سخنان و جملات ایشان به تصویر کشیده می‌شود یک چهره خشن و غیرمنطقی است که رفتار خودشان را در امور سیاسی توجیه کنند.

جریمه کوبیاک از سوی فدراسیون والیبال لهستان پس از اظهارات ضد ایرانی‌اش

فدراسیون والیبال لهستان میشل کوبیاک را به دلیل اظهارات ضد ایرانی‌اش به صورت خیلی عجیب جریمه کرد. پس از اظهارات نژادپرستانه میشل کوبیاک، ملی پوش تیم والیبال لهستان در مورد مردم ایران، فدراسیون والیبال این کشور در حکمی از سوی کمیته انضباطی ستاره تیم خود را تنها به شش جلسه محرومیت از حضور در تیم ملی محروم کرد. این تصمیم عجیب فدراسیون والیبال لهستان در حالی است که کوبیاک پیش از این هم اعلام کرده بود در دو هفته از مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ به میدان نخواهد رفت و یکی از این دو هفته زمانی است که ایران در ارومیه میزبان است. /ایسنا

خرازی: تماس تلفنی روحانی و اوباما فاجعه سیاست خارجی بود

صادق خرازی: همه کارگزاران اصلی سیاست خارجی، وزیر امور خارجه، معاون مربوطه مخالف چنین حرکتی بودند. حالا اگر ترامپ می‌آمد، شرایط در آرامش می‌ماند؟ تمام این مسائل نشان می‌دهد که افراد برای توجیه مخاطبان‌شان خیلی خوب فرار رو به جلو می‌کنند. فاجعه سیاست خارجی ایران، آن تلفن بود. تلفنی که هیچ مبنا و پشتوانه‌ای نداشت. خرازی می‌گوید: آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور در هیچ محفلی که اوباما حضور داشت شرکت نکرد، به درخواست ملاقات اوباما جواب منفی می‌داد، به ضیافت دبیر کل به دلیل حضور اوباما پاسخ نداد؛ اما شب خوابید و صبح تلفن کرد. آقای روحانی اگر محدودیت داشت چطور توانست برود و کلیات برجام را با وجود ان‌قلت‌های رهبری، به تصویب برساند؟ به اعتقاد دبیرکل حزب ندای ایرانیان، مشکل سیاست خارجی بی‌رودربایستی تصرفات غیرقانونی در سیاست است، وگرنه مشکل خاصی نداریم، به دلیل ساختار قانون اساسی، مسلمات و محکمات سیاست خارجی ایران معین است و مفاد قانون اساسی باید اجرا شود. نمی‌شود یکجا قانون را قبول داشت و جای دیگر خواهان تصرفات فراقانونی شد. من با سیاست خارجی تلطیف شده مخالف نیستم، اما با مکانیزم‌ها و روش‌هایی که گرفته می‌شود و بعد از شکست می‌خواهند تقصیر را گردنِ قانون و اختیارات موجود بیندازند، مخالفم.

ترامپ سوار بر ماشین نعش کش

کمپانی ایرلندی تدفین ۴ لیموزین را برای ترامپ به مبلغ یک میلیون دلار کرایه کرد. برای ملاقات دو روزه ترامپ از ایرلند، ۴ مرسدس بنز کلاس E. به قیمت ۷۸۸ هزار پوند معادل یک میلیون دلار از شرکت تدفین JP Ward & Sons کرایه شده که پول آن از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت خواهد شد. به نوشته سایت USASpending.gov برای هر خودرو ۲۳۳۷۴۸ دلار پرداخت شده است. همچنین مبلغ یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۳۰ دلار بابت اقامت هیأت همراه ترامپ در هتل اینترکنتینانتال در پارک لین لندن هزینه شده است. چهارشنبه شب ترامپ برتیانیا را به مقصد ایرلند ترک کرده و به زمین گلف خود در دونبگ خواهد رفت. او جمعه به واشنگتن بازخواهد گشت.

رقم طلب برانکو از پرسپولیس مشخص شد

برانکو که چند وقت پیش حدود ۵۰۰ هزار یورو از مسئولان باشگاه گرفته بود، خواهان این شده تا با او و دستیارانش تسویه حساب شود تا آن‌ها کار خود را در پرسپولیس ادامه دهند. طلب دستیاران برانکو روی هم حدود ۱۰۰ هزار یوروست و مسئولان این باشگاه در تلاش برای تهیه این مبلغ هستند، اما رقم طلب برانکو بیشتر از این اعداد است و تهیه این پول مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را با چالش روبه‌رو کرده است. طلب سرمربی تیم پرسپولیس با آپشن‌هایی که در این قرارداد گنجانده شده رقمی حدود ۶۲۰ هزار یورو است و در جلسه‌ای که روز گذشته ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس با او داشت، از سوی او به برانکو گفته شد که این پول تا چند روز دیگر به شماره حسابی که به باشگاه ایمیل می‌کند واریز خواهد شد و در شرایطی که باشگاه پرسپولیس با مشکلات مالی متعددی روبه‌روست، مشخص نیست که این وعده عملی خواهد شد یا نه. / خبرورزشی

«طلاق صوری» برای دریافت حقوق

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران گفت: نوعی از طلاق توافقی در میان برخی خانواده‌ها به نام "طلاق صوری" رایج شده است. هدف این نوع طلاق‌ها دریافت حقوق بازنشستگی پدران فوت شده از سوی فرزندان اناث است. این نوع طلاق به یکی از معضلات تأمین اجتماعی تبدیل شده. مردم «طلاق‌های صوری» را گزارش دهند./شهروند

چرا پولدار‌ها دیرتر با زندگی خداحافظی می‌کنند؟

بنا بر پژوهشی که سال ۲۰۱۸ محققان دانشکده امپریال لندن انجام دادند، اختلاف میزان طول عمر بین مرفه‌ترین و محروم‌ترین اعضای جامعه انگلستان به حدود ده سال رسیده است. اینکه پولدار بودن را فقط توان مالی بدانیم، دچار تقلیل‌گرایی شده‌ایم، زیرا دیگر پول فقط اسکناس‌هایی که روی هم طبق می‌شوند نیست. با پول می‌توان مسکن عالی، تفریحات بهتر، باکیفیت‌ترین امکانات بهداشتی، آموزشی و محیطی را خرید. در کنار تمام این موارد داشتن رفاه اقتصادی باعث می‌شود که بسیاری از استرس‌های روزمره هم کم شوند. در نهایت چنین می‌شود که پولدار‌ها دیرتر می‌میرند. /برنا

ادعای تلاش اوباما برای کمک به ایران

کمیته فرعی تحقیقات در مجلس سنای آمریکا در گزارشی جدید مدعی شد که دولت رئیس جمهور اوباما تلاش کرد به ایران کمک کند که از نظام مالی آمریکا برای تبدیل میلیارد‌ها دلار از دارایی‌هایش بهره ببرد. /ایسنا

پشت پرده جلسات مستمر اصلاح‌طلبان با ابوترابی‌فرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: تاکنون جلسات مختلفی مابین سیاسیون و دانشگاهیان و نمایندگان مجلس با دو جریان اصولگرا و اطلاح طلب برای ایجاد یک وفاق ملی صورت گرفته است. محسن رهامی عضو شورای عالی اصلاح طلبان در واکنش به طرح موضوع گفت‌وگوی ملی در میان چند نفر انگشت شمار از سیاسیون و پیش نیاز‌های لازم برای تبدیل آن به یک گفتمان در میان جریان‌های سیاسی گفت: مسأله گفت‌وگوی ملی مدت‌ها مطرح بوده که بعد از قضایای سال ۸۸ جریان‌های سیاسی کشور به این نتیجه رسیدند که برخی از مسائل بین طرفین مشترک است. وی افزود: جناح‌های سیاسی و به ویژه دو جریان اصلی اداره‌کننده کل کشور یعنی دو جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب یا همان جریان خط امام، از ابتدای انقلاب تقریبا در تمام دور‌ها در صحنه بودند و بر حسب مورد گاهی جریان اصول‌گرا زمینه حضور بیشتری پیدا کرده و گاهی هم جریان خط امام و اصلاح‌طلب.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:، اما برخی مسائل و نقطه نظر‌هایی که نقاط افتراق بوده بزرگ‌تر شدند و، چون کمتر مجال گفت‌وگو حل و اختلاف نبود، این مسائل اختلافی شکاف ایجاد کرد، در حالی که نقاط مشترک خیلی بیشتر از نقاط اختلاف بود و در نهایت این قضایا به مسائل سال ۸۸ و ۸۹ منجر شد. وی گفت: بعد از سال ۸۸ طرفین احساس خطر شدید کردند و بعد از آن غیر رسمی از هر دو طرف، افراد دلسوز و افرادی که علاقه‌مند به حفظ وحدت و اقتدار جامعه بودند، نشست‌هایی را برگزار کردند. رهامی با عنوان اینکه تاکنون با حضور روحانیون و مسئولیان مطرح و افراد سرشناس از جریان‌های سیاسی چندین جلسه برگزار شده است، گفت: این جلسات کماکان به دو صورت ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: یک صورت آن به این شکل است که تعدادی از نمایندگان مجلس با جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا جلساتی دارند و بخش دیگر بحث راجع به گفت‌وگوی ملی هم بیشتر در میان دانشگاهیان و صاحب‌نظران علمی و فکری مطرح است. رهامی با اشاره به حضور مستمر و مرتب دو هفته یک بار خود و تعداد دیگری از سیاسیون در دفتر و با مدیریت ابوترابی‌فرد گفت: در این جلسات سعی می‌کنیم در مسائل، مشترکات را پیدا کرده و روی آن‌ها تکیه کنیم و در کنار آن هم نشست‌هایی با بعضی از مراجع و علمای قم و برخی از علمای شورای نگهبان داشته‌ایم که البته همه استقبال می‌کنند.

امیر سیاری: نیازی به مذاکره نداریم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: هیچ ناوی به مرز‌های ما نزدیک نشده است و ما همچنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهیم. ما اصلاً نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر درباره مذاکره با آمریکا و تهدیدات آن گفت: دیروز مقام معظم رهبری، جواب مقامات آمریکایی را داده اند، آمریکایی‌ها از این حرف‌ها زیاد می‌زنند و ما از آن‌هایی نیستیم که به سادگی فریب آمریکایی‌ها را بخوریم و با استفاده از هر ترفندی بخواهند ما را به مذاکره بکشانند و این طور القاء کنند که به فکر ما هستند. امیردریادار سیاری تصریح کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته است و ما بسیار خوب آن‌ها را می‌شناسیم و آزمایش کرده‌ایم. در موضوعات اخیر هم آن‌ها خودشان را نشان داده اند، ما اصلاً نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم. وی درباره حضور ناو‌های آمریکا در خلیج فارس و مانور تبلیغاتی آن‌ها تأکید کرد: ما در خلیج فارس و دریای عمان ترفند‌های آن‌ها را می‌شناسیم و خودشان می‌دانند که حضور آن‌ها در منطقه به غیر از ناامنی چیز دیگری ندارد، اینکه آن‌ها می‌گویند ناوهایشان را آورده اند چهل سال است که آن‌ها این را می‌گویند، اما هیچ گاه به مرز‌های ما نزدیک نشده اند و ما هم چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۱۱۴
در خصوص مستمری بازماندگان این چه منطقی است؟ مگر متوفی در زمان حیات حق بیمه پرداخت نکرده است پس مستمری حق بازماندگان است در ترکیه یک شخص حتی از سه محل ممکن است حقوق و مستمری دریافت کند به عنوان مثال هم شاغل است حقوق دریافت می کند و هم مستمری پدر متوفی ش را دریافت می کند کاملا قانونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
تامین اجتماعی فقط پول و حق بیمه را ماه به ماه میگیرد و اگر یک ماه بگذرد جریمه هم میکند ولی موقع پرداخت مستمری ها و بیمه های بیکاری هزار بازی در میاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
حقوق بگیرهای نجومی را رها کردند زورشان له بازماندگان مستمری بگیر می رسد

مسئولینی داریم ما
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اگر دختر تحت تکفل پدرش باشد حرف شما درست است اما وقتی پدر فوت می‌کند و مدتی بعد از فوتش ، دخترش طلاق میگیرد تا از مستمری پدر استفاده کند خصوصاً طلاق صوری که بعد دوباره با هم به صورت صیغه زندگی میکنند نه تنها خلاف قانون است بلکه ظلم به سایر کسانی است که حق بیمه پرداخت می‌کنند
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
من مستمری بگیر هستم و حرف شما غلط است ممکنه ترکیه رو که مثال زدید به اون شکل قرارداد داره ولی تامیم اجتماعی به این شکل
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
حرف زوره دیگه، زورشون میرسه و اون کاری که به نفع خودشون هست میکنن،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
تا دیروز فکر می کردیم احمدی نژاد بیاد شاید فرجی حاصل شه ولی با این کارهای دولت رحانی دیگه از دست هیچ کس هم کاری ساخته نیست!
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
چرا می گویید مردم گزارش دهند !!؟ این همه کارمند در یک اداره تامین اجتماعی مگر فیل دارند هوا می کنند!!خجالت هم خوب چیزیه والله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
سلام مردم چه چیز را به تامین اجتماعی گزارس بدن گرفتن حقشون به نظر من مردم هرطوری می تونن باید حقشون را بگیرن خودشون به کارمنداشون ماهی ده میلیون به بالا از دست رنج کارگرا میدن اون موقع زوررشون میشه یکی حقشو بگیره که چندر قازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
کارمندان تامین اجتماعی حقوق های بالای 5 میلیون میگیرن پس چی میکنن که گزارش رو هم مردم باید بدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
در همه کشورها مجلس با عزل دولت کشور را از بن یست مدیریتی خارج میکند
چرا باید ۲سال بسازیم و بسوزیم؟
ما که مردیم از خوشی تو لهو و لعب دیگه جم کنید یکم سختی بکشن ملت
آیا هدف از انقلاب آن بود که فقرا زیر پای پولداران له شوند و کسی پدادشان نرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
مانعی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
بله فرایش
از طلاق صوری صحبت شد. من خانمی را میشناسم که برج ساز است ولی چون شوهرش فوت شده، مستمری را که مادرش میگرفت الان بعد از فوت مادرش این خانم میگیره
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خوب حق قانونی اش را میگیرد چه ربطی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اگر ختنم برج ساز از طرف شوهر مرحومش حقوق نداشته باشد و خودش نیز حقوق نداشته باشد قانونا میتواند از حقوق مستمری مادرش استفاده نماید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خوب چه اشکالی داره ؟ چون برج سازه نباید حق قانونیش رو بگیره ؟ آدم های تنگ نظر بلای جون اجتماع و مردم و کشورند . خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
قصد ازدواج نداره این برج ساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
پاسخ به پاسخ ها :
بله قانونا میتونه بگیره. ولی صحبت ما اینجاست که این قانون باید بازنگری بشه و برج ساز نتونه مستمری بگیره. اگه برج ساز و میلیاردر ها نتونن مستمری بگیرن این پول تقسیم میشه بین مستمری بگیرهای نیازمند و مستمری شون بیشتر میشه. راستی شما چرا از اینکه مولتی میلیاردر ها مستمری بگیرن و حق نیازمندهای واقعی رو پایمال کنن دفاع می کنین؟ دفاعتون کاملا مشکوک هست! نکنه خودتون هم بعله؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
اگه اون خانم حقشو نگیره اصلا این جور نیست که تقسیمش کنند بین مستمری بگیران بلکه به صورت پاداش و حقوق نجومی می ریزند توی شکم برخی مدیران . تا امروز ما ندیدیم از اینها خیری به مردم برسه هر روز هم به بهانه ای قصد دارندحق آنها را ضایع کنند بخصوص در دولت روحانی که دیگر واقعا همه چیز افتضاح اندر افتضاح شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
قانون باید بازنگری بشه و حق بازنشتگان برسه به آريالا زاده ها ویقه سفیدها و و مدیران تامین اجتماعی . سالی دو سه بار هم برند خارج تفریح و عیش و نوش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
نه. قصد ازدواج نداره
مهدوی کیا خیلی محترمانه صحبت کرده و کنایه ای وجود ندارد.
اتفاقا دلیلی که نشون میده صحبتا راجع به مافیای قلعه نوعی درسته اینه که درست پس از اینکه در بازی با سپاهان توسط تماشاگرای پرسپولیس مافیا خطاب شد، اصطلاح مهندسی در فوتبال اختراع و در فضای مجازی و در کنفرانس های خبری شیوع پیدا کرد. اگه تا قبل از این به مافیای قلعه نوعی مطمئن نبودم، بعد از این مطمئن شدم. مثل اصطلاح فوتبال پاک که هم توسط این آدم ساخته شد.
زن عموی من یه همچین کلکی را به عموی ساده لوحم زد،گفت صوری از هم طلاق میگیریم،تا من حقوق بابام را بگیرم،بعد که طلاق گرفت،دیگه برنگشت،چون همه چیز را قبلا با دوز و کلک به اسم خودش کرده بود،تازه پس از چند سال ،تک پسرشان هم معافیت تکفل مادرش را گرفت و سربازی را پیچوند.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
برخی انسانها تصور میکنند هر کاری دلشان خواست و انجام دادند هیچ حساب و کتابی در کار نبست ولی اگر کیی به خاطر چندرغاز حق بیمه از شوهرش طلاق بگیرد و عهد چندین ساله را بشکند قطعا عواقبی برایش خواهد داشت. ممکن است در ان دنیا که تمامی زوجین در محشر به هم میپیوندند از پیوستن به همسرش باز بمامد اگر این را بداند باز هم این کار را به خاطر مطاع اندکی که حتی نمیتواند عنوان کند از یر ناچاری و نداری بوده را در این دنیا انجام میدهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
عجب زن عمویی کاش میشد برای مشاوره ازش کمک می گرفتم.قدرش و بدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
عموت گول نخورده همچین زنی حیفه ادم عمرش را به پاش هدر بده
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
عموت بایدزندگی رابراش جهنم کنه
زندگی میکنیم لاکن با سختی و مشقت فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
بدون سختی و مشقت فراوان لاکن زندگی میکند
قاضی: سال ها مسئول بودی چه کار کردی مردک ؟

متهم: من 13 سال قیمت تمام اجناس را ثابت نگه داشتم

حاظران: خنده

قاضی: خوب که چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
فقط اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خاتمی هم ۸سال قیمت ها را ثابت نگه داشت ولی دوره روحانی دوره غریبی است دیگر واقعا تمام هدف مردم از زندگی نهایتا تامین خوراک و آذوقه برای بقا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
اولین خیانت رو شاه کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
دوران خاتمی 8 سال قیمت ها ثابت بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......
مردم اتیوپی 42 میلیون راس گاو دارند اما اتیوپی از فقیر ترین کشورهای جهان به شمار میرود لاکن هلند فقط با 11 میلیون گاو نخستین صادر کننده لبنیات جهان است
پاسخ ها
شهرام
| Ghana |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
کجا اتیوپی فقیره.گذشت دوره قحطی اون کشور
به جای نگه داری از سگ، گربه و پرندگان سعی کنید از بره نگه داری کنید
من میگم طلاق صوری مشکلی برا تامین اجتماعی ایجاد نمیکنه.مشکل آقا داماده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
ولی من میگم مشکل اول پدر زنه
آیا میدانید یک پزشک عمومی متولد 1374 که معادل یک فوق لیسانس (بدون دادن دو کنکور اضافه) می باشد (و بدون دادن آزمون استخدامی استخدام میشود) در تامین اجتماعی درامد 21 میلیون تومانی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
به تو چه ربطی داره؟ عرضه داشتی تو هم پزشکی میخوندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
آقا آقا دعوا نکنید همش تقصیر منه من معذرت میخوام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
درامد پزشك عمومي توي دورافتاده ترين جاهي سيستان و بلوچستان به ١٢ ميليون نميرسه اين اطلاعات رو از كجا مياريد؟ بعدشم اگه ميگيره نوش جونش. درس خونده زحمت كشيده كشيك وايساده استرس مريض بدحال كشيده. از شير مادر حلال تره
هیچ کس تا امروز برنامه ای برای چاق شدن، شکست خوردن یا احمق بودن ننوشته است، زیرا این چیزها وقتی اتفاق می افتد که شما برنامه ای نداشته باشید

استیو جابز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
دوست عزیز آیا شما میدونی استیو جان چرا با نظریش گفت خدایی نیست.یکی از نزدیکانش گفته همیشه بابت بیماریش ب خدا ناسزا میگفت و اونو مقصر میدونست حالا ما بابت بدبختی هامون ب کی ناسزا بگیم و امیدوار باشیم که اون نباشه
آمریکا؟
آیا می دانید در حالیکه یک پزشک عمومی (معادل فوق لیسانس) درآمدی بین 20 تا 30 میلیون دارد و یک خانم پزشک متخصص زنان (متولد 1365) درآمدی در حدود 300 میلیون تومان دارد؛ یک استاد تمام (فول پروفسور) رشته مهندسی مکانیک یا برق یا عمران که مدرک خود را از دانشگاه MIT (دانشگاه صنعتی رنک اول جهان) گرفته و در دانشگاه صنعتی شریف تدریس میکند در حدود 15 میلیون حقوق می گیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
این که چیزی نیست من خیلی ها رو می شناسم که مدرک دکتری گرفتن (همه می دانیم چطوری) و اندازه یه دیپلم هم سواد ندارن ولی چون مدیر هستن حقوق های چند ده میلیونی می گیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اینها که پول نیستند یک دلال دام با چند بار فرستادن دام آن طرف مرزها الان ۵میلیارد تومان روی حساب خود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
درآمد پزشک عمومی الان حدود 150 میلیون تومن در ماه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
ایا میدانید همه حق داشتن یک زندگی خوب را دارند ایا میدانید در ایران عزیزمان چیزهایی که برای مردممان شده ارزوی محال در بسیاری از کشورها جزو حقوق اولیه هر انسان محسوب میشود
ایا میدانید بدبختیم که اینجا بدنیا امدیم
ایا میدانید دو نوع بدبخت با وجدان و بدبخت بی وجدان متاسفانه در میانمان بدبختهای بی وجدان بسیار بیشترند همانان که میدانند بدبختند ولی با زاد و ولد فراوان موجود مفلوک و بدبخت دیگری را هم به این چرخه بدبختی اضافه میکنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
این که چیزی نیست من یک نفر را
میشناسم با بیشترین ساعات کاری
کمترین حقوق را میگیرد کارگر کارگر دست پینه بسته ای که برای کوچکترین درمان نیبایست با گردن کج به خدمت پزشکی که از مالیات همین کارکر پزشکی خود را گرفته
سازمان تامین اجتمایی قبل از پرداخت حقوق کارگر مالیاتش را بر میدارد ولی قدرت اینکه دستگاه پوز را در مطب فرار دهند ندارن
او فرزند یک مهاجر سوری مسلمان بود. اما توانست در آمریکا تبدیل به یک کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در تکنولوژی شود.

اگر پدر او به جای آمریکا به ایران یا عربستان مهاجرت مینمود هیچ گاه اینقدر پیشرفت نمیکرد. محیط در رشد و تکامل انسان ها نقش اساسی را دارد.

استیو جابز در سال ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت. اما میراث او برای همیشه در بین ما باقی میماند.
آیا میدانید میزان تولید پزشک در ایران آنقدر پایین نگه داشته شده است (توسط مافیای پزشکی) که رتبه نسبت پزشک به جمعیت در ایران 18 ام در خاورمیانه است؟ بله 18 ام در خاورمیانه. لطفا وزارت پزشکان پاسخ دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
کاری از دست هیچ کس بر نمیاد
توکیو در ژاپن امن ترین شهر جهان است.
به یزدان گر خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
فقط حرف میزنید
هر سال 7 میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری های مرتبط با آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند.

سعی کنید برای مسیرهای کوتاه از خودروی شخصی استفاده نکنید و به جای اون پیاده روی کنید.
آیا میدانستید چایی به دلیل سمی بودن هیچ آفتی ندارد و حیوانات هم به آن نزدیک نمیشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
مزارع چای
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
این حرف شما خیلی غیر کارشناسی بود . چون خودم چایکاری دارم . وقتی ساقه سه برگ یا جهار برگ‌چای سر فصل برداشت نشود به شته آلوده میشود . دوم اگر بوته چای در هر دو سال هرس نشود به بیماری دوده برگ ها مبتلا خواهد شد .‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
ایا میدانید یه حرف چرت ومزخرف بود؟
آیا میدانستید دمای فریزر پایین تر از دمای یخچال است
انسان بدون نفس کشیدن خواهد مرد لاکن کرم خاکی بدون نفس کشیدن زنده است زیرا اکسیژن را مستقیمن از طریق پوست خود جذب مینماید
بدترین خاطرات زندگیم مربوط به رفتار بد معلم هاست.
زندگی مردم عادی در ایران مثل زندگی یک محکوم به حبس ابد است که همیشه آرزوی مرگ میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
فکر می کنی با اینجور کامنتها ره بجایی می بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
با اعمال شاقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
حبس ابد امکان عفو داره
اما ما محکوم به ابد و یک روزیم بخاطر همون یک روز هیچ امکان عفوی وجود نداره
ناخن های دست هایتان را همیشه کامل کوتاه کنید و بعد از رفتن به دستشویی حتما 30 ثانیه تا 1 دقیقه دست هایتان را خوب بشورید و قبل از آب کش کردن دستهایتان، حتما شیر آب را هم با صابون بشورید و به دستگیره در یا اشیا دیگر موجود در دستشویی بعد از شستن دست هایتان هرگز دست نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
عزیز ..در سیاست به وسواس افتادی .در شستشو و ناخن‌گرفتن و حمام‌زدن هم وسواس داری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
اگه اب قطع بود چه کنیم ای استــــــــــاد اهل تمیز
هوا در روز معمولن گرم است لاکن در شب هوا خنکتر میشود
گرگ شکارچی است لاکن کرکس لاشخور میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
گرگ هم غذا گیرش نیاد لاشخور هم میشه و کرکس هم گاهی خرگوش و موش شکار میکند :)
لهو و لعب یعنی چی ؟
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
لهوولعب یعنی اینکه برخی داروهاتا۶۰درصدگران شده
ومن رفتم یک دارویی بخرم چو ن گران شده بودنخریدم
گیتار بسیار کوچکتر از هواپیما است لاکن با گیتار میتوان آهنگ های زیبا ساخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
تا که نوازد
طلاق صوری نهایتا چند هزار زن برای دریافت حقوق پدر ( حداکثر 2 میلیون) فقط برای زنده ماندن = ریش و چادر صوری میلیونها آقا و خانم نان به نرخ روز خور برای خالی کردن مردم (مبالغ زیر یک میلیارد ریال باعث افت شان ملی است) که ناگهان میشوند مرجان جان و خاوری جان
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
احسنت!
کسی میدونه فطر سال بعد چن شنبه میشه واسم خیلی مهمه
باید قانونی تصویب شود و کل درآمد کشور تو جیب پزشکان و وکلا بریزند(یک راست بدون پیچ و خم) و اینقدر هم برا دوزار میلیارد حقوق خاطر پزشکان رو مکدر نکنند. بالاخره آنها تافته جدا بافته هستند.
به کارگران کارمندان استادان معلمان و دیگر مشاغل هم روزی یک وعده غذای گرم تا زنده باشند. والسلام.
دیگه چه معنی می ده حقوق دیگر ارکان جامعه همسان سازی بشه!!!!
کار اگه بشه تو این جامعه فقط پزشکان و وکلا کار می کنند و بس و مابقی همه سربار اند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
ووووو نميري از حسودي بابا
در مورد کالاهای سرمایه ای مثل کامپیوتر، تلویزیون، آب گرمکن، کتری برقی، یخچال، گاز، فریزر، کولر و ... هرگز سراغ جنس ارزان و ایرانی نروید. چون در نهایت چندین برابر قیمت آن در طول چند سال باید هزینه تعمیرات و نگه داری کنید. از اول خوب بررسی کنید و بعد خریدتان رو انجام بدید. برای برسی کالا ها هم میتونید از افرادی که کالای مورد نظر شما رو خریدن یا از سایت آمازون استفاده کنید.
آمریکا گفته اگه ایران جهانگیری ، نوبخت، واعظی و وزیر اقتصاد رو برای 1 سال بهشون قرض بده تمام تحریم ها رو حذف میکنه
همه از جمله مهدوی کیا از فساد ساختار یافته تو همه جنبه های کشور می نالن و همه هم خوب می دونن تو چنین وضعیتی کسانی که از راه فساد پیش میرن موفق هستن اما به تیم مورد علاقه شان می رسد تیم شان که تا قبل امدن وزیر ده سال در حسرت جام بود یهو سه جام پشت سر هم می گیرد کاملا هم پاک اقای مهدوی کیا و باقی طرف دار های این تیم باید بدونن هر چی فکر می کنن بقیه هست دقیقا خودشان هستن
پرسپولیس واقعا شایسته قهرمانی بود زیرا در نیم فصل اول با دست خالی صدر جدول را حفظ کردندو با اینکه محروم از جذب بازیکن بودند حتی شایسته قهرمانی در فینال آسیا هم بودند ولی استقلال با این همه خریدخوب بدلیل نداشتن مربی بزرگی همچون برانکو نتوانست جایگاهی بهتر از سومی کسب کند.و آنالیزور آنها هم که با مدرک قلابی جذب شده
با پول می‌توان مسکن عالی، تفریحات بهتر، باکیفیت‌ترین امکانات بهداشتی، آموزشی و محیطی را خرید. در کنار تمام این موارد داشتن رفاه اقتصادی باعث می‌شود که بسیاری از استرس‌های روزمره هم کم شوند. در نهایت چنین می‌شود که پولدار‌ها دیرتر می‌میرند.

بنابراین تو رو اون جدتون اگر اهل چوسان قدیم هستید، فقیرید، بیکارید، نیازمند وام ازدواجید، بی خانمانید، کرایه نشینید، محتاج سبد غذایی هستید، برای تهیه مواد غذایی باید برید صف بگیرید، حقوقتون کم هست و بالاخره ایرانی هستید و در ایران زندگی میکنید : زاد و ولد نکنید. شما در مقابل اون فردی که به دنیا میارید مسئولید و زندگی رو فقط در خوردن یک لقمه نان و شکر خدا نبینید
هر آدمی، چه پولدار و چه بی‌پول، چه زن و چه مرد، چه پیر و چه جوان ممکن است به بی‌شعوری مبتلا شود.

نه باهوش بودن و نه کودن بودن، هیچ‌کدام مانع از ابتلا به این عارضه نمی‌شوند. به عبارت دیگر، بی‌شعوری مرضی است که می‌تواند هر کسی را در هر زمانی، بدون هیچ هشداری، آلوده کند.
سخت‌ترین مرحله در درمان همان مرحله نخست است؛ یعنی پذیرفتنِ نااگاه بودن. هیچ‌کس دوست ندارد قبول کند و بنابراین لحظه برداشتن نخستین گام، دردآور است. لحظه‌ای که رسیدن به آن، شهامت و اراده بالایی نیاز دارد.
مذاکره نخواهد شد نه ایران نه امریکا هیچکدوم از حرف خودشون کوتاه نمیان
بیشعوری ربطی به سواد ندارد، به رفتار آدم ربط دارد. حتی بعضی از بیشعور ترین افراد ، کسانی‌اند که متخصص محسوب می‌شوند و دیگران را راهنمایی می‌کنند.
من حساب کردم هر شب حدود ده تا نظر اینجا می نویسم بیست تا نظر را هم که این سبز بیچاره می نویسد حتما چهل پنجاه نظر دیگر را هم هفت هشت تا بخت برگشته می نویسند یعنی پر مخاطب ترین سایت فارسی زبان فقط ده تا مخاطب فعال دارد؟ به نظرم تمام اینها نوعی حقه بازی و فریبکاری برای تبلیغات است.
در زندگی خود دچار مشکل هستید


با دوستانتان مدام جر و بحث دارید


همیشه احساس خستگی میکنید


چاره و راه حل شما پیش ماست


آجیل مشکل گشای 4 مغز با تکه های میوه خشک شده یا بیسکویت کرم دار کاکائویی
1 - بهتر است موضوع جشنها در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا اولا مشخص شود که مردم اصلا حق دارند چیزی به اسم جشن یا شادی داشته باشند یا نه ؟
دوما اگر حق دارند جشن بگیرند ، یک آئین نامه برای جشن اعیاد و عروسی و دیگر جشنها نوشته و در مجلس تصویب شود تا همه بداند جشنها باید دارای چه شرایطی باشد که هم جشن بودن آن احساس شود و هم مخالف شرع و قانون نباشد.ضمن اینکه هر از چند گاهی اسم و القاب نامربوط برای جشنها ساخته نشود.
2 - صدا و سیما در هر دوره بر اساس وسعتی که داشته چارچوبی خاص را پی گیری میکرده که جدای از مردم و جامعه بوده ،حتی در دوره مدیریت آقای هاشمی .
منظور امام جمعه مردم 4% که مسئولان هستند اشاره داشت که لهو ولعب را بعد از اعیاد انجام دهد ملت تلاش میکنند از گرسنگی تلف نشوند اقایان بهتر است گویا تر و واضح تر سخن بگویند
مردم «طلاق‌های صوری» را گزارش دهند.
یعنی آدم فروشی مفت ومجانی.
خرازی . ...تماس تلفنی روحانی با اوباما یک فاجعه بزرگ سیاسی بود . تماس با پوتین چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
فاجعه سطح فکر بعضی از سیاستمداران است
امروز در شبکه سلامت اکثر پزشکان برای معرفی خودشلن و تخصص خودشان از پسوند دکتر استفاده میکردند ولی همین کلمه مهندس را کسی در یک جای بگوید من مهندس فلانی هستم خود بینی و برتر بینی تفسیر میشود فرق دکتر با مهندس چی هست
بهتره در اعیاد اسلامی در عوض شادی کردن مردم عزاداری کنند و به سر خودشان بزنند تا هم گناه نکرده باشند و هم آقایان راضی بشوند .
در ايران همه امكانات زندگي مال خوديهاست مردم فقط گذران ميكنند
امیر سیاری مگه می‌دونه مردم تو چه فشار اقتصادی هستن که تشخیص داده نیاز به مذاکره داریم یا نه.
مدیران تامین اجتماعی بهتره که ازدولت مطالباتشان را بگیرند
جمش کنید
مگه ندیدین آقای خرازی چی میگه
توکشورثروتمندبه دنیابیایی ورورزی شانزده ساعت کارکنی وزیرخط فقرزندگی کنی
بریم بمیریم ازاین زندگی بهتره
باید قانون عوض شود دلیلی ندارد کسی که حق بیمه پرداخت نکرده حقوق دریافت کند تامین اجتماعی مال کسانی است که حق بیمه پرداخت نموده اند آن هم برای خود وافراد تحت تکفل البته برای فرزندان تا سن معینی والله تا چند سال دیگر تامین اجتماعی پر میشود از حقوق بگیر کار نکرده
من خواهر شوهرم سالهاس طلاق صوری گرفته حتی یک ساعت هم از شوهرش جدا نمونده
ما که نظرمان نه توهین بود ونه افترا پس چرا منعکس نمی کنی؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل