بازدید 9305

سه شنبه در افغانستان عید فطر اعلام شد

کد خبر: ۹۰۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 04 June 2019

دادگاه عالی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای، سه شنبه چهاردهم خرداد ماه جاری مصادف با اول ماه شوال را عید سعید فطر اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و محمد کریم خلیلی رئیس شورای صلح این کشور، با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه ای، عید سعید فطر را به مردم افغانستان تبریک گفتند.

مردم افغانستان هر ساله چند روز قبل از عید سعید فطر، برای خرید وسایل عیدی به بازار می‌روند. رسم شأن این است که سفره‌ای در خانه پهن کنند و با خوراکی‌هایی چون شیرینی، شکلات، آجیل و نان‌های سنتی، از مهمانان خود پذیرایی کنند.

خرید لباس نو برای اعضای خانواده از دیگر رسم‌های این ایام است. اما این روزها، حال دل مردم افغانستان، به خصوص کابل خوب نیست.

تحرکات نظامی نیروهای مخالف دولت طی روزهای اخیر در پایتخت و بیشتر شهرهای بزرگ این کشور آنقدر افزایش یافته است که مسوولا امنیتی را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

در حال حاضر نیروهای امنیتی در کابل و دیگر شهرهای افغانستان در حالت آماده باش درجه یک قرار دارند.

اگرچه سال گذشته طالبان سه روز عید رمضان را آتش بس اعلام کرده بود، اما این روزها برغم تقاضاهای مختلف از سوی شخصیت‌های سیاسی و سازمانهای مردم نهاد افغانستان مبنی بر آتش بس در روزهای تعطیلات عید فطر، هنوز طالبان به این درخواست پاسخی نداده است.

روز گذشته اعلام شد که طالبان شماری از اعضای حرکت مردمی صلح خواهان را در منطقه تحت نفوذ خود بازداشت کرده‌اند. این روزها هر چه بیشتر درخواست صلح و آتش بس از سوی گروههای مختلف مردمی در افغانستان بلند است از آن سو طالبان و دیگر گروههای مخالف با آتش گلوله پاسخ می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار