نبض خبر؛

بی‌اعتنایی نخست‌وزیر پاکستان به پادشاه عربستان

کد خبر: ۹۰۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 03 June 2019
تعداد بازدید : 6482
بازدید 13726
۸
ویدیوی برخورد غیرمعمول «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان با پادشاه سعودی در جریان اجلاس‌های روز شنبه شهر «مکه» بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است. آن گونه که تصاویر نشان می‌دهد، نخست‌وزیر پاکستان هنگام ورود به محل برگزاری اجلاس سازمان همکاری اسلامی، پس رویارویی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی که به استقبال او آمده، سخنانی را خطاب به مترجم می‌گوید و بی‌آنکه منتظر دریافت پاسخ باشد، پادشاه سعودی را با مترجم رها کرده و می‌رود. این ویدیو با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و برخی آن را نشانه اقتدار عمران خان در برابر سعودی‌ها توصیف کرده‌اند. در مقابل، حساب‌های کاربری نزدیک به حکومت سعودی و همچنین کارکنان رسانه‌های سعودی خان را به عدم رعایت پروتکل‌های دیپلماتیک متهم کرده‌اند. خبرنگار پایگاه خبری «طلوع نیوز»، مدعی شده که در پی این برخورد، پادشاهی سعودی در «بالاترین سطح» به دولت پاکستان اعتراض کرده و رفتار نخست‌وزیر این کشور را «خارج از عرف» توصیف کرده است. به ادعای او، دیدار برنامه‌ریزی شده خان با پادشاه و کابینه سعودی نیز لغو شده است. با این وجود، آنطور که رسانه‌های سعودی گزارش کرده‌اند، عمران خان پس از شرکت در اجلاس سازمان همکاری، با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرده است. عربستان سعودی روز شنبه، اجلاس‌های سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس را در سطح سران در شهر مکه برگزار کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
دمش گرم
این کجاش بی اعتنایی بود تابی جان
مشخص که قبلا هم هم همدیگر دیدند
این بیشتر بی ادبی را میرساند تا اقتدار .
این فیلم نشان میدهد عمران خان در اندازه این مقام نیست. دیدار سران آداب و رسوم دارد. حتی دیدار دو خانواده اینگونه نیست!!!
کار عمران خان اصلا و ابدا خوب نبود چون پادشاه عربستان پیره و احترام به پیرها واجب اندر واجبه. عمران خان یه روز پیر میشه و همین حرکت و حتی حرکتی بدتر از این باهاش میشه.
ظاهرا از یک موضوعی ناراحت بود و انتقاد تندی کرد و رفت به هر حال در این شرایط دمش گرم
عیول
قیافیه شاه بدبخت شده...هآ