بازدید 4008

مذاکره پمپئو با مرکل درباره ایران نبوده‌ است

کد خبر: ۹۰۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 02 June 2019
در حالی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که رایزنی‌های اخیر پمپئو و مرکل "بر سر موضوعات موشکی و منطقه‌ای ایران" بوده که اساساً در این باره، مذاکره‌ای میان طرفین صورت نگرفته است!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار اخیر مایک پمپئو با صدراعظم آلمان، بیانیه‌ای منتشر کرده و از رایزنی‌های ضد ایرانی و ضد روسی وزیر خارجه آمریکا در برلین خبر داده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اتهام‌زنی علیه ایران و روسیه را تکرار کرده و از تهدیدات فزاینده ایران در منطقه خبر داده است!

این در حالی است که بنابر گزارش پایگاه نورنیوز، رایزنی‌های پمپئو و مرکل اساساً درباره موضوعات موشکی و منطقه‌ای ایران نبوده و مذاکره‌ای میان طرفین در این باره صورت نگرفته است! به عبارت بهتر؛ بیانیه وزارت خارجه آمریکا، ارسال نوعی آدرس غلط با هدف انحراف افکار عمومی نسبت به محتویات واقعی مذاکرات واشنگتن و برلین بوده است.

بنا بر گزارش این پایگاه، منابع آگاه اعلام کرده‌اند که موضوعات اصلی رایزنی وزیر خارجه آمریکا و صدر اعظم آلمان، «اختلافات درون آتلانتیکی» ذیل پیمان ناتو و «بررسی ظرفیت‌ها و نقش آلمان در واسطه‌گری میان ایران و آمریکا» بوده است.

همچنین در این دیدار، طرفین بر «مدیریت روابط ناتو و روسیه» و «استمرار دیپلماسی پنهان در قبال روسیه» اتفاق نظر داشته و مخالفت خود را با بحران سازی در روابط با مسکو اعلام کرده‌اند.

به نظر می‌رسد؛ سردرگمی مقامات آمریکایی و نگرانی ترامپ از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دلیل ضعف در عملکرد سیاست خارجی، سبب شده تا میان مواضع اعلامی و پشت پرده کاخ سفید در قبال دیگر بازیگران بین المللی، از جمله ایران و روسیه شکاف معناداری وجود داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل