بازدید 4755

۹۰ تفاهم نامه با دانشگاه‌های خارجی منعقد شد

کد خبر: ۹۰۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 02 June 2019

معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت با اشاره به انعقاد ۹۰ تفاهم نامه همکاری با کشورهای دیگر گفت: دانشگاه علم و صنعت در زمینه فعال سازی تفاهم نامه های همکاری، رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، هیات چینی از دانشگاه East China Jiaotong از دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید و رئیس دو دانشگاه، قرارداد همکاری متقابل امضا کردند.

دراین بازدید، شاه حسینی معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت به معرفی قابلیت ها و توانمندی های دانشگاه علم و صنعت در زمینه های مختلف پرداخت و افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران، قطب حمل و نقل دانشگاهی کشور است و فعالیت های بین المللی مناسبی در زمینه حمل و نقل در مجلات و قطب های علمی دارد و طرح های کلان ملی طراحی قطار سریع السیر، طراحی پلتفرم خودروی کلاس B و طراحی موتور هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در زمینه حمل و نقل در این دانشگاه در حال اجراست.

وی ادامه داد: دانشگاه با قدرت تولید محصولات علمی در زمینه علم و فناوری را در بالاترین سطح در کشور با تقویت دانشکده های مهندسی و دنبال کردن همکاری های علمی بین المللی با دانشگاه ها، موسسات تخصصی و مراکز تحقیقاتی جهان پیگیری می کند.

معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران نقطه کانونی ارتباط دانشگاه های کشور با کشور آلمان است، افزود: در زمینه همکاری علمی دانشگاه با دیگر کشورها نیز میز ارتباطات داریم که میز ارتباط با کشور چین از آن جمله است.

شاه حسینی با اشاره به انعقاد ۹۰ تفاهم نامه همکاری دانشگاه با کشورهای دیگر، گفت: خوشبختانه دانشگاه علم و صنعت ایران، در زمینه فعال سازی تفاهم نامه های همکاری، رتبه نخست کشور را دارد و آمار نسبت تفاهم نامه های فعال به کل تفاهم نامه ها، نشان می دهد تا چه حد در اجرای تفاهم نامه های همکاری جدی هستیم.

معاون بین الملل دانشگاه اولویت های دانشگاه برای همکاری با دانشگاه جیائوتنگ چین را حمل و نقل و سپس مهندسی کامپیوتر، مخابرات، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و نفت و گاز اعلام کرد و تبادل استاد بین دو دانشگاه، برنامه ریزی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت، همکاری در برگزاری سمینارها و کنفرانس های بین المللی، تبادل دانشجو و فرصت مطالعاتی متقابل را به عنوان زمینه های همکاری مشترک، پیشنهاد کرد.

سپس جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به پروژه One Role One Belt در دولت چین که در ادامه طرح جاده ابریشم تعریف شده است، تمایل داریم در مباحث حمل و نقل و مباحث بنیادین آن همکاری مشترک داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد دانشجویان ما در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، زمینه همکاری برای فرصت های مطالعاتی و استفاده متقابل از ظرفیت های دانشگاه ها فراهم است و ما برای مبادله دانشجو و دانشجوی مشترک اعلام آمادگی می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار