بازدید 5853
۴
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ریزش بیش از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس/ بیشترین افزایش ارزش بازار و حجم معاملات در نماد وتجارت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه یازدهم خردادماه ۹۸، با کاهش ۲۰۸۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد به رقم ۲۲۲ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. این در حالی است هفته گذشته در مجموع شاهد رشد ۴.۳ درصدی نماگر بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 01 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه یازدهم خردادماه ۹۸، با کاهش ۲۰۸۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد به رقم ۲۲۲ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. این در حالی است هفته گذشته در مجموع شاهد رشد ۴.۳ درصدی نماگر بازار سرمایه بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۹۶ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد به رقم ۶۳ هزار و ۴۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۳۲ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۵۱ هزار و ۱۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۱ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد به رقم ۳۵ هزار و ۳۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۲۱ واحد کاهش معادل ۱.۱۱ درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۱ هزار و ۳۶۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۹۴۷ واحد کاهش معادل ۱.۱۶ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۶۴ واحد کاهش معادل ۰.۵۲ درصد همراه بود و عدد ۴۳۳ هزار و ۷۹۹ واحد را به نمایش گذاشت.  

ریزش بیش از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس/ بیشترین افزایش ارزش بازار و حجم معاملات در نماد وتجارت
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۷۵ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۵۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۵۱ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۲۲ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۱۰۵ واحد، نماد پارسان متلعق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۶ واحد و نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۷۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۷۶ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۶۰ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۵۹ واحد، نماد تیپیکو متعلق به سرمایه گذاری دارویی تامین و نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۲۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

امروز بازار در حالی با عقب نشینی بیش از ۲ هزار واحدی مواجه شد که تکانه‌های جنگ تجاری دو ابرقدرت اقتصادی دنیا یعنی آمریکا و چین منجر به فشار مضاعق بر نرخ کامودیتی‌ها و کالا‌های جهانی شده، موضوعی که منجر به منفی شدن شاخص بورس تهران و صفوف عرضه در نماد‌های فلزی و معدنی و نفتی‌ها علی رغم ارزندگی این سهم‌ها و قیمت‌های کمتر از ارزش ذاتی آنان شد.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۳۱۶.۷ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۷ برگه سهم طی ۳۳۱ هزار و ۳۱۷ نوبت معاملاتی بود.

امروز ارزش معاملات گروه خودور بیش از ۲۳۰.۳ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون برگه سهم خودرویی بود، بانک‌ها دیگر گروهی بودند که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند و بر این اساس بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان ارزش معاملات نماد‌های بانکی ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم بود.
شاخص گروه زراعت با رشد ۱۱۸۵ واحدی معادل ۴.۳۹ درصد و شاخص گروه محصولات چوبی با رشد ۹۲۲۱ واحدی معادل ۴.۲۶ درصدی در بین صنایع بورسی پیشتاز بود.

عرضه و تقاضا‌های امروز بورس

در معاملات امروز نماد معاملاتی صکوک اجاره مخابرات (صخابر ۱۰۲)، سلف نفت خام سبک داخلی ۹۸۲، سلف موازی استانداردنفت کوره ۹۸۲ (سمانک ۹۸۲) و (سمانک ۹۸۱)، داروسازی ابوریحان (دابور) و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی سلف موازی استانداردنفت کوره ۹۸۲ (سمانک ۹۸۲)، (سمانک ۹۸۱) و (سمانک ۹۹۱)؛ صندوق سرمایه گذاری پروژه آرمان پرند مپنا (پرند) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان) صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند) و بانک انصار (وانصار ۲) با بیشترین صفوف تقاضا و فروش مواجه شدند.

معاملات کد به کدی

در معاملات امروز بیش از ۲۶.۲۵ میلیون برگه سهم بانک خاورمیانه در قیمت ۳۸۹۸ ریال و به ارزش بیش از ۱۰.۲ میلیارد تومان بین سهامداران حقیقی کد به کد شد.

امروز ۱۰۰ میلیون برگه سهم بانک سینا به ارزش بیش از ۱۴.۹ میلیارد تومان و در قیمت ۱۴۲۹ ریال؛ تعداد ۲۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی بیش از ۴.۲ میلیارد تومان و در محدوده قیمتی ۲۱۴۱ ریال؛ ۳ میلیون برگه سهم سرمایه گذاری دارویی تامین تیپیکو به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان و در قیمت ۱۱۷۰۰ ریال وهمچنین تعداد ۱۰ میلیون برگه سهم تامین سرمایه لوتوس پارسیان به ارزش بیش از ۲.۱ میلیارد تومان و در محدوده قیمتی ۲۱۳۵ ریال بین سهامداران حقوقی دست به دست شد.

رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز شرکت‌های توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور)، صنعتی پارس مینو (غپینو)، شهد ایران (غشهد) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، جام‌دارو (فجام ۱)، صنایع‌شیمیایی‌سینا (شسینا ۱)، الکتریک خودرو شرق (خشرق ۱) و دارویی لقمان (دلقما ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. و لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم شرکت قند نیشابور (قنیشا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیأت مدیره با محدودیت نوسان قیمت، داروسازی دکتر عبیدی (دعبیدح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت، سیمان خزر (سخزر)، بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، حق تقدم شرکت‌های سیمان خزر (سخزرح) و بازرسی فنی و کنترل خوردگژی تکین کو (رتکوح) با توجه به بازگشایی نماد اصلی بدون محدودیت نوسان قیمت، صنعتی نیرو محرکه (خمحرکه)، تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، شکر (قشکر)، سامان گستر اصفهان (ثامان)، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت)، آبسال (لابسا) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.

در معاملات امروز نماد شرکت‌های سیمان بهبهان (سبهان)، سیمان شاهرود (سرود)، سیمان قاین (سقاین)، نیرو ترانس (بنیرو)، حق تقدم استفاده نشده پتروشیمی جم (جمح) حراج شدند و همچنین نماد معاملاتی شرکت کیمیدارو (دکیمی ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه معاملاتی مواجه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
سازمان بورس و انفاکتوس!
سرمایه گذاری در بورس ایران اشتباهی جبران ناپذیراست
3-4 سال قبل سهام سرمایه گزاری سایپا را 330 تومن در بورس به دهها هزار نفر مثل من فروختند امروز سهمی مثل وساپا ۱۱۲ تومن صف فروش بود و حتی زیر نود هم میدادن و زیانده هم نیست.فقط ملک هاش از قیمت تابلو بیشتره .خنده داره .این موارد فقط توی این کشور دیده میشه و بس. ما که از همه چی نا امیدیم...
دوست من اگر بورس مشکل دارد بخشی از آن مربوط به قانون گذارن است که الان خیلی بهتر و شفاف تر عمل می کنند و بخشی مربوط به عملکرد سهام داران است.
یکی از مشکلات رایج کسانی که ضرر می کنند خرید سهام نامناسب یا در قیمت نامناسب است و مورد شایع دیگری هم که وجود دارد عجول بودن برخی سهام دارن است
اگر سهامی در قیمت مناسب خریدید نباید نگران قیمت آن باشید در میان مدت و بلند مدت به سود می رسد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل