بازدید 4892

شکایت ایران به ایکائو از روند سوخت‌رسانی به هواپیماها

کد خبر: ۹۰۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 01 June 2019

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که موضوع عدم سوخت رسانی به شرکت های هواپیمایی ایرانی در برخی فرودگاههای بین المللی به دبیرکل و رئیس شورای ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) منعکس شده است.

به گزارش «تابناک»، مرتضی دهقان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اشکالاتی که در سیستم سوخت رسانی به پروازهای ایرانی در برخی فرودگاههای بین المللی به وجود آمده است، گفت: متاسفانه تحریم های آمریکا علیه هواپیمایی کشوری برخلاف همه مقررات بین المللی و شعارهای بشردوستانه آمریکا و هم پیمانانش است.

وی با بیان اینکه نوک حمله این تحریم ها مردمی هستند که از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند؛ افزود: هدف از این اقدامات قطع ارتباط مردم ایران با سایر کشورها و ملتها است.

دهقان خبر داد که موضوع عدم سوخت رسانی به هواپیمایی ایرانی در برخی فرودگاههای کشورهای خارجی به دبیرکل و رئیس شورای ایکائو منعکس شده است و ادامه داد: تلاش ها و رایزنی های زیادی برای تحویل سوخت به شرکت های ایرانی صورت گرفته است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با وجود رایزنی ها و مذاکرات ایران، متاسفانه مشکل سوخت رسانی ادامه داد، گفت: امیدوارم هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

به گزارش ایرنا پرواز شماره ۷۲۱ هواپیمایی ایران ایر به مقصد فرانکفورت که هفته گذشته با تاخیر هشت ساعته ایران را به مقصد آلمان ترک کرد در شهر آنکارا در ترکیه برای سوخت گیری مجبور به توقف ۴ ساعته شد.

به گفته ی یکی از مسافران این پرواز، پس از ساعت ها مذاکره و درحالی که مسافران داخل هواپیما بدحال شده بودند با انتقال دو تانکر سوخت از خارج فرودگاه، سوخت هواپیما تامین شد.

سازمان هواپیمایی کشوری سال گذشته نیز در بیانیه‌ای رسمی خطاب به ایکائو خواست تا علیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ضد صنعت هواپیمایی غیر نظامی ایران موضعی قاطع اتخاذ کند و از کشورهای عضو بخواهد تا به مفاد این پیمان و گسترش حمل و نقل هوایی بین‌المللی با هدف ارتقاء مودت و درک مشترک بین مردم جهان پایبند باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان