بازدید 9660
۹
اشتهای سیری‌ناپذیر کارمندان دولت برای رسیدن به صندلی ریاست؛

بازی تاج و تخت از شمال سرد وزارتخانه به جنوب داغ فدراسیون‌ها! / لشکرکشی با «حکم سرپرستی» بر خلاف ادعای سلطانی‌فر

لیست طولانی کارمندان و مدیران وزارت ورزش که عزم فتح قله‌های ریاست و دبیرکلی فدراسیون‌های ورزشی کرده اند، آنقدر بلند و کشدار است که نمی‌توان همه را در یک گزارش جمع کرد. این رویه عجیب که عدالت و سلامت انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را به شدت تهدید می‌کند، با ترفند صدور حکم سرپرستی کلید خورده است؛ همان شیوه‌ای که سال گذشته وزیر ورزش آن را ممنوع کرده بود!
کد خبر: ۹۰۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ 01 June 2019

چند صباحی است که مناسبات مدیریتی تازه ای در روابط وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون رخ می‌دهد که ناخودآگاه انسان را به یاد سریال تاج و تخت و سناریوی قسمت های پایانی اش می‌اندازد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ سیل عظیم حضور کارمندان وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون‌ها و همزمان در لیست سرپرست یک فدراسیون و کاندیدای فدراسیون دیگر اگر هم دستور از بالا نباشد، اپیدمی عظیمی است که جامعه ورزش را نگران نموده است. این موج در حالی شدت یافته که مدیران وزارتخانه بارها و اخیرا از طریق زبان و بیانیه مدیر اطلاع رسانی شان، هر گونه دخالت و ورود به مسائل فدراسیون ها را از بیخ و بن تکذیب کرده بودند.

لشکرکشی کارمندان وزارتخانه به فدراسیون‌ها؛ سناریویی مشابه «بازی تاج و تخت» در ورزش ایران

با این حال اغلب کارشناسان ورزش کشور به خوبی شاهد اسباب کشی کارمندان ساختمان سئول به حیاط خلوت های فدراسیون های ورزشی هستند. انگار همه وظایف و مأموریت های وزارتخانه جامه عمل و اجرا پوشیده و حالا دوستان عزم فتح قله های ریاست فدراسیون ها را کرده اند و هیچ نیرویی هم بازدارنده آنها نیست. جالب اینکه دامنه این قشون کشی به باشگاه های وابسته به دولت هم رسیده است و در حالی که وزارت ورزش اجازه هیچ گونه هزینه کرد از محل بودجه دولتی را ندارد، به هیچ وجه دست بردار هیأت مدیره و مدیرعامل این مجموعه ها هم نیست و حتی در مواردی مدیر هم به باشگاه های متبوع سایر نهادهای دولتی نیز صادر می کند که تازه ترین آن حضور مصطفی مدیر یا غفور درگزی یا هر اسم دیگری در رأس مدیریت باشگاه سایپاست!

دولو همزمان سرپرست فدراسیون هندبال می‌شود و در انتخابات فدراسیون هاکی نیز شرکت می‌کند! احمد گواری سرپرست فدراسیون قایقرانی می‌شود و در انتخابات فدراسیون هندبال نیز شرکت می‌کند و در آخر حکم سرپرستی نایب رئیسی فدراسیون همگانی نیز به نامش می‌خورد! افشین داوری هم که رکورددار تجربه سرپرستی چندین فدراسیون مختلف است، حالا بعد از بوکس و دوومیدانی، راهی والیبال شده است. این اواخر هم عظیمی سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی شده است، در حالی که همزمان کاندیدای فدراسیون وزنه برداری و بیماری خاص است! این اشتهای سیری ناپذیر از کجا آمده و چراغ سبز لشکرکشی وزارت ورزش به فدراسیون ها را چه مقام ارشدی روشن کرده است؟

از حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در انتخابات فدراسیون قایقرانی، حضور طباطبایی در انتخابات فدراسیون کاراته، شرکت شعبانی بهار در انتخابات فدراسیون تیروکمان، ریاست رامین طباطبایی در فدراسیون بسکتبال، دورخیز امیرخادم برای تصاحب ریاست کشتی، ثبت نام مازیار ناظمی در انتخابات فدراسیون جودو و ... که بگذریم، باید حضور اتوبوسی کارمندان وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون‌ها ـ که امیدواریم همگی مرخصی ساعتی گرفته باشند! ـ را از آن جهت حائز اهمیت بدانیم که عدالت در انتخابات فدراسیون ها را زیر سؤال می برد و این کاندیداهای پرانگیزه، شائبه در اختیار بودن تریبون و امکانات دولتی به نفع یک نامزد فدراسیون را این بار کاملا جدی مطرح می کنند.

قسمت تراژیک این کوچ دسته جمعی وزارت نشین ها به ساختمان فدراسیون ها با قانون سرپرستی ـ که سال گذشته وزیر ورزش با افتخار موضوع سرپرست را منسوخ اعلام کرده بود ـ این است که چرا این قانون برای فدراسیون کونگ فو و تنیس رعایت نمی‌شود. احتمالا و شاید مسلماً این هم ربطی به حضور شخصی از دفتر وزیر ورزش و همچنین یک ژن خوب در این دو فدراسیون ندارد. می‌بایست دوباره قسمت آخر سریال بازی تاج و تخت را نگاه کنیم تا دریابیم ماجرا چه خواهد شد؟

نویسنده: مجید کوهستانی

Image result for ‫سلطانی فر داورزنی‬‎

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
به زور لبخند میزنن
چشم دیدن همو ندارن!
تابناك جان اينا همه دغدغه خدمت دارن نه رسيدن به پست رياست. چي ؟ تكرار كنيد : دغدغه خدمت
موضوع جالبی را اشاره کرده اید اما حضور این همکاران اتفاقی نیست در 15 سال اخیر مرور کنید حلقه مدیران میانی تمام چنین جایگاه هایی را جز بین خود ویارانشان تقسیم نکرده اند از 200 فارغ التحصیل مرکز اموزش سال 66 حدود 30 نفر همیشه و در تمام دولتها در سازمان .وزارتخانه و فدراسیونها حضور داشته اند و بقیه را حتی در مسیر رشد سنواتی نیز یاری ننمودند و قضیه اینطور تمام شد که 170 نفر با حقوق حداقلی و بازنشستگی سالم و با ابرو ولی فقیر گشتند و در این بین 30 نفر بچه دهاتهای تهران نابلد حالا شمال شهر نشین و سرمایه دار شدند خودشان میدانند چگونه رشد کردند و تنها چیزی که نبود درایت و نظارت وزیران و روسای سازمان بر این روند بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
کجای اینا بچه تهرانن همشون بچه شهرستانین
امور جوانان رو هم که رها کردید؟
اینا که فقط به فکر ورزش هستند پس دغدغه های جوانان چه می‌شود؟؟
چه خبره
حکومت فامیلی و رفاقتی و غیر شفاف آخرش میشه رانت و فساد و اختلاس و دروغگویی و ....
توی سریال تاج و تخت کشته شدن دنریس و قبلش سوزاندن شهر توسط او دلیل سقوط آزاد سریال بود و البته دلایل دیگه ای هم داشت ولی این دلیل اصلیش بود
یک سوال از آقای وزیر ورزش: چرا حضور خانم ها برای مشاهده مسابقات موتور سواری در پیست ها ممنوع است؟ موتور سوار با آن لباس و پوتین و کلاه و عینک، چیزی برای تحریک کردن دارد؟ تماشا گران هم در کمال ادب و احترام مسابقات را میبینند و دعوای طرفداران هم وجود ندارد!
چنان دست بسته وایسادم یعنی من چیزی نمی خوام!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار