بازدید 2993
با سقف‌شکنی جدید آیفکس در پایان هفته محقق شد؛

بازدهی ۲۴ درصدی شاخص کل فرابورس از ابتدای امسال

کد خبر: ۹۰۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 31 May 2019

شاخص کل فرابورس که در روز انتهایی هفته گذشته در عدد ۲۶۷۱ واحدی ایستاده بود، توانست در هفته جاری با ثبت بازدهی هفتگی ۵ درصدی سقف‌شکنی کند و بازدهی این نماگر از آغاز سال ۹۸ به ۲۴ درصد برسد.

به گزارش مهر به نقل از بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس که در روز انتهایی هفته گذشته در عدد ۲۶۷۱واحدی ایستاده بود، توانست در هفته جاری با ثبت بازدهی هفتگی ۵ درصدی سقف‌شکنی کند و با صعود ۱۲۹ واحدی از عدد تاریخی ۲۸۰۰ واحدی عبور کند. بدین ترتیب بازدهی این نماگر از آغاز سال ۹۸ به ۲۴ درصد رسید.

بازارهای اول و دوم فرابورس در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم به ترتیب میزبان دادوستد ۴۵۷ و ۵۲۶۳ میلیون سهم به ارزش ۱۷۷۳ و ۱۱ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال بودند که با وجود کم شدن تعداد یک روز معاملاتی در مقایسه با هفته گذشته، بازار اول کاهش کمتر از ۱۰ واحدی را در حجم و ارزش مبادلاتی تجربه کرد. بازار دوم نیز افزایش ۱۰۰ و ۵ درصدی این متغیرها را شاهد بود.

در همین حال بازار پایه جابه‌جایی ۲۲۸۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد ریال را تجربه کرد. از سوی دیگر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط شاهد جابه‌جایی ۰.۲ میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال بودیم.

در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس نیز اوراق بدهی با بیشترین استقبال از سوی معامله‌گران روبه‌رو شد به گونه‌ای که نقل‌وانتقال این اوراق میان معامله‌گران به دادوستد ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار ورقه به ارزش ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال انجامید.

در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن، جایگاه‌های دوم و سوم را به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار ابزارهای نوین مالی به دست آوردند. بدین ترتیب ۱۱۸ میلیون ورقه ETF به ارزش ۲.۱۵۷ میلیارد ریال و ۳۶/. میلیون ورقه تسه به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال در طول هفته جاری خریدوفروش شد.

از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات در بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به ۱۶ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه «محصولات شیمیایی» با ارزش معاملاتی به میزان ۲.۰۵۸ میلیارد ریال بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را در میان صنایع فرابورسی به خود اختصاص داد. معاملات این گروه ۱۳ درصد از ارزش کل مبادلات را در اختیار گرفت.

پذیرش اسناد خزانه اسلامی در ۷ نماد

بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران میزبان ۷ سری از اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا ۷۱۹ تا اخزا ۷۲۳» به ارزش جمعاً بیش از ۱۲۱ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال بود.

ناشر این اوراق وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت است که موضوع انتشار آن‌ها تسویه بدهی‌های بندهای «ب»، «ه» و «م» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور است.

گفتنی است که در میان اخزاهای پذیرش‌شده «اخزا ۷۱۹» دارای کمترین زمان باقی‌مانده تا سررسید این اوراق است و در آبان‌ماه سال جاری سررسید می‌شود. به جز این نماد معاملاتی، مابقی این اوراق در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، مهر و آبان سال ۱۴۰۰ سررسید خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر