بازدید 7577

گلایه همتی از کارشکنی بانک‌های کره‌جنوبی

کد خبر: ۹۰۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ 28 May 2019
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به منابع ایران در بانک‌های کره و عدم همکاری این بانک‌ها در استفاده از این منابع گفت: منبع اصلی و اولیه این دارایی‌ها کاملا مشخص و شفاف است و دلیلی ندارد بانک‌های کره به بهانه تحریم‌های آمریکا مانع استفاده ایران از منابع خود شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از  فارس، یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در دیدار خود با دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران بر آمادگی این سفارتخانه برای هرگونه مساعدت در زمینه پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به منابع ایران در بانک‌های کره و عدم همکاری این بانک‌ها در استفاده از این منابع گفت: منبع اصلی و اولیه این دارایی‌ها کاملا مشخص و شفاف است و دلیلی ندارد که بانک‌های کره به بهانه تحریم‌های آمریکا مانع از استفاده ایران از منابع خود شوند.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن ابراز ناخرسندی دولت ایران از این موضوع بیان داشت: این گونه کارشکنی‌ها برای دولت و ملت ایران قابل تحمل نیست و انتظار می‌رود که مقامات کره برای حل و فصل این مشکلات اقدام کنند. این در حالی است که دارایی‌های ایران در دیگر کشور‌ها قابل دسترس هستند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی روابط ایران و کره تاکنون وضعیت مناسبی داشته است و شایسته نیست که مواردی از این قبیل بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد.

یو جانگ هیان نیز با پذیرش اهمیت روابط دو کشور و حل مشکلات اظهار داشت که مراتب را به مقامات کشور متبوعش انتقال خواهد داد. وی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی کره به واردات میعانات گازی از ایران وابسته است وعده داد که سفارت جمهوری کره در ایران نهایت تلاش خود را برای هموار ساختن راه‌های تجارت و معاملات بین دو کشور انجام دهد. سفیر کره دیدار و گفتگوی پیش روی مقامات عالی رتبه دو کشور را در این زمینه مفید دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان