بازدید 6279

عراقچی هرگونه مذاکره با آمریکا را منتفی خواند

کد خبر: ۹۰۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 28 May 2019
عراقچی با منتفی خواندن هرگونه مذاکره با آمریکا گفت: ایران همواره نقش خود را در تامین امنیت منطقه ایفا کرده، اما آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های همراه آن‌ها باید مسئولیت تبعات تنش آفرینی‌های خود را بپذیرند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مقصد سفر منطقه ایش امروز (سه شنبه) در قطر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی در این دیدار با اشاره به سیاست فشار حداکثری و جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: استقرار و امنیت کامل زمانی در منطقه شکل می‌گیرد که امنیت ملی و منافع اقتصادی همه کشور‌ها تامین شود.
معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران همواره نقش خود را در تامین امنیت منطقه ایفا کرده است، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشور‌هایی که با آن‌ها همراهی می‌کنند باید مسئولیت تبعات تنش آفرینی‌های خود را بپذیرند.
عراقچی بار دیگر هر گونه مذاکره با آمریکا را منتفی خواند و با تاکید بر اولویت جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با کشور‌های منطقه افزود: با ساز و کار‌هایی همچون تشکیل مجمع گفتگو‌های منطقه‌ای در خلیج فارس و امضای پیمان عدم تجاوز می‌توان راه‌های اعتمادسازی و تعامل سازنده بین کشور‌های همسایه را هموار کرد.
در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با استقبال از رایزنی‌ها و دیدار‌های عالی بین دو کشور، از شرایط سخت بوجود آمده در منطقه ابراز نگرانی کرده و خواهان استمرار رایزنی و گفتگو بین دو کشور شد.

عراقچی پیش از این به عمان و‌کویت سفر و با مقامات این کشور‌ها دیدار و گفتگو کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها