بازدید 8823

شرط کره‌شمالی برای شروع گفت و گوها با آمریکا

کد خبر: ۹۰۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴ 26 May 2019

کره شمالی امروز اعلام کرد که مذاکرات به بن بست رسیده این کشور با آمریکا از سر گرفته نمی شود مگر اینکه واشنگتن مواضع و راهبردهای گذشته را کنار بگذارد.

خبرگزاری کره شمالی از قول یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور که نامی از وی برده نشده آورده است : تنها راه شروع گفت و گوهای دو کشور این است که آمریکا با روشهای محاسباتی جدید گام به مذاکرات بگذارد.

این سخنگو همچنین مقصر فروپاشی گفت و گوهای دو کشور و متوقف شدن دیدارهای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را روشهای نادرست و اشتباهات مکرر واشنگتن دانست.

سخنگوی کره شمالی تاکید کرد که گفت و گوهای این کشور با آمریکا نه تمدید می شود و نه از سرگرفته خواهد شد. آمریکا اشتباه می کند که کره شمالی را مسوول شکست مذاکرات معرفی می کند. این کشور اگر با روشی جدید و محاسباتی تازه به میز مذاکرات برگردد، امکان گفت و گو فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد که اقدامات خصمانه آمریکا باعث بی اعتمادی فزاینده در کره شمالی شده است. گفت و گوها حتی یک قدم هم به پیش نخواهد رفت. شرایط حتی با دشمنی های آمریکا به مراتب بدتر خواهد شد و واکنش کره شمالی هم شدیدتر خواهد بود.

از زمانی که آمریکا به بهانه تحریمهای سازمان ملل یک کشتی کره شمالی را توقیف کرد، این کشور لبه تیز انتقادهای خود را متوجه واشنگتن کرده و مناسبات دو طرف تیره تر شده است.

کره شمالی می گوید که توقیف این کشتی با روح گفت و گوهای سران دوکشور در یک سال قبل در سنگاپور همخوانی و سازگاری ندارد و بنوعی انکار توافقات گذشته محسوب می شود.

پس از شکست دومین دور گفت و گوهای سران دو کشور در ویتنام در ماه فوریه امسال ، مذاکرات به بن بست رسیده و کره شمالی در هفته های گذشته چندین بار اقدام به پرتاب موشک و راکت کرده و آمریکا نیز این پرتاب ها را تخطی از قطعنامه های سازمان ملل دانسته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان