بازدید 13764
سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس در گفت‌وگو با تابناک؛

ارسال پرونده ایران به شورای امنیت موضوع انحرافی است/ تلاش آمریکایی ها راه به‌جایی نمی‌برد

جمهوری اسلامی ایران در نخستین سالگرد خروج دولت ترامپ از برجام گام اول را در راستای اقدام متقابل علیه آمریکا برداشت و سیاستت خروج تدریجی از برجام را در پیش گرفت.همین موضوع باعث برخی نگرانی ها در بین بعضی از کشورهای اروپایی شده است به‌طوری که گفته می شود در صورتی که ایران به سیاست خود در راستای خروج گام به گام برجام ادامه دهد امکان بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 25 May 2019

متأسفم که روز به روز فشار بر مردم زیاد می شود و همه سکوت کرده اند! / کمیسیون صنایع سؤال نمایندگان را رسیدگی نمی کند/ مجلس وزرات صنعت و اقتصاد در مقابل ظلم سکوت کرده اندجمهوری اسلامی ایران در نخستین سالگرد خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای (برجام) در ۸ می ۲۰۱۸، گام اول را در راستای اقدام متقابل علیه آمریکا برداشت و سیاستت خروج تدریجی از برجام را در پیش گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ طبق این تصمیم ایران دیگر مازاد اورانیوم غنی‌شده و آب‌سنگین را به خارج از کشور نخواهد فرستاد، و نیز تهدید کرده که اگر تا ۶۰ روز دیگر به مطالباتش در چارچوب برجام اعم از تسهیل فروش نفت و مبادلات بانکی دست نیابد، مرحله دوم کاهش تعهدات را کلید خواهد زد.

همین موضوع باعث برخی نگرانی ها در بین بعضی از کشورهای اروپایی شده است به‌طوری که گفته می شود در صورتی که ایران به سیاست خود در راستای خروج گام به گام برجام ادامه دهد امکان بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: علیرغم تلاش‌های تیم b و صداهای افراطی درخصوص برجسته کردن گفتمان جنگ در منطقه انجام دادن و در داخل کشور ما نیز تا حدودی بازتاب داشته اما هیچ یک راه به جایی نبرده است و افکار عمومی دنیا موافق سیاست های جنگ‌طلبانه آمریکا نیست و آن را همراهی نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس گفت: هرچند که آن‌ها قشون‌کشی‌های خود را ادامه می‌دهند و ناو نظامی به منطقه فرستاده‌اند اما صدای زد جنگ در داخل خود آمریکا به نظر من بیشتر از جاهای دیگر است و از صداهای افراطی و جنگ افروز بیشتر است.

وی در ادامه گفت: البته این وضعیت بهانه‌ای و فرصتی را در اختیار مجتمع‌های بزرگ تولید اسلحه‌ها خواهد داد تا آنها بتوانند مسابقه تسلیحاتی راه بی اندازند و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود را بروش برسانند.

وی گفت: البته آمریکا علاوه بر این و برخلاف تمام مبانی حقوق بین‌المللی و نقض این مقررات و بخصوص خروج از برجام تروریزم اقتصادی علیه ایران را تشدید کرده است و فشار های بین المللی را برای کاهش و یا از بین بردن انتفاع اقتصادی ایران از برجام را در دستور کار گذاشته است.

وی گفت: به دلیل مختلف از جمله موقعیت جغراقیایی ایران، ظرفیت و توان ایران و مقاومتی که مرم از خود نشان دادند باعث می شود که این تلاش‌ها راه به‌جایی نبرد، و ما به‌زودی از این شرایط عبور خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در خصوص مطرح‌شدن موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: به نظر من این موضع هیچ‌گونه وجاهتی ندارد و به نظر من این موضوع یک آدرس غلط است بسیاری از طرفین ایران در برجام عضو شورای امنیت هستند و آنها هم مانند ما برای حفظ برجام تلاش کرده اند و هیچکدام موافق این سیاست ها نیستند و اقدامی هم که ایران تا کنون انجام داده موافق مفاد برجام و سازگاهار حقوق بین الملل بوده و کارهایی بوده که در برجام پیش بینی شده بود.

این نماینده مجلس گفت: ما این حق را داریم که به صورت مرحله‌ای تعهدات خود را تعلیق کنیم و بنابراین این موضوع یک آدرس غلط است و فاقد وجاهت است و کشورهای عضو شورای امنیت نیز موافق این مسئله نیستند ضمن آنکه برخلاف دوره‌های گذشته اقدامات آمریکا اقدامات یک‌جانبه است و تحریم‌ها یک‌جانبه بوده است.

وی گفت: من امیدوار هستم که آمریکایی‌ها بیش از این اعتبار خود را در منطقه از بین نبرند، البته آمریکا در طول مدت کوتاه که ترامپ بر سرکار آمده است از خیلی از پیمان‌های بین‌الملل خارج‌شده و همین‌ها باعث شده تا اعتبار این کشور در پیش هم‌پیمان‌های خود او هم کمرنگ‌تر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
مسئله نظر شما نیست جناب نماینده مسئله اینه که آمریکا چطور افکار عمومی دنیا را متقاعد می کنه و خواهد کرد البته از این هم نباید گذشت که تصمیمات نادرست در داخل نیز راه را برای آمریکا هموار می کند.
گور بابای اروپا و امریکا ، خودمان باید محصولات کشاورزی تولید کنیم، مبارزه گسترده با قاچاق چه ورودی چه خروجی، ایجاد صنایع کوچک و زودبازده برای افزایش اشتغال و نهایتا برای ارتقای توان دفاعی، تولید و گسترش توان موشکی و حتی در صورت لزوم اگر تهدید ها بیش از اندازه زیاد شد، خروج از سازمان انرژی اتمی و خروج از همه تعهدات و ورود به فاز ابهام اتمی
این حرفی در ردیف پاره کردن ،اتش زدن وبی اثر بودن عملیات دشمن است!
خبری از سازوکار مالی اروپا نشد ؟؟؟؟؟
ظریف کجایی با اون سفرهای بی خاصیتت ؟!!!!!
از عراقچی کلا خبری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
منم وزیر خارجه بودم از این کشور به آن کشور می رفتم
تابناک عزیز این تاریخ برای سال قبله لطفا درستش کن 8 می 2019 درسته .درضمن با توجه به اینکه کشورهای اروپایی وابسته به آمریکا هستند درجایی که انتظار داریم از ما حمایت کنند با حماقت کامل به سمت آمریکا خواهند رفت وبا آمریکا هم پیمان میشوند .قبول کنیم یا نکنیم تنها هستیم وباید به قدرت خود تکیه کنیم .وآمادگی لازم برای هر اقدامی را داشته باشیم .
تا ۶ ماه دیگه جام زهر را می خوریم
ظاهرا امریکایی ها دارای ستون پنجم موثری در داخل کشور هستند که به جای عقلانیت به دنبال ترویج رفتارهای احساسی،افراطی و غیر معقول در کشور هستند که حتی در آینده هم نتوان از بند مضیغه های تحریمی امریکا نجات پیدا کنیم مطابق برجام در زمان های مقرری تمامی محدودیت های تحریمی ایران برداشته می شود که با وضع فعلی حتی اگر ان زمان هم برسد ما راکتور جدیدی نخواهیم داشت که به دنبال تولید سوخت برای ان باشیم علاوه بر انکه ما
معدن اورانیوم چندانی هم نداریم پس برنامه صلح امیز اتمی در شرایط تحریم فروش کیک زرد فقط یک توهم است و اسلحه بدون گلوله است پس جماعتی که به دنبال برهم زدن جدول زمانی برجام هستند در حقیقت کارگزاران بی جیره و مواجب آمریکا هستند همانطور که امروز کاهش صادرات نفت ما سبب پر شدن جیب سعودی،امریکا و روسیه شده است که هم نفت زیاد صادر می کنند و هم از افزایش قیمت ان منتفع می شوند.خرد نعمت بزرگی است که خدا به همه اعطا، نمی کند
ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت یک مسیله انحرافی است؟!!!!!!!!
کاغذ پاره بازی شروع شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
یادته میگفتن ادعای آمریکا برای خروج از برجام و بازگشت تحریم ها انحرافی است ؟

عجب انحرافی به زندگی ما داد .
بد جور نیاز به یادگیری املای کلمات داره.
همه این سازمانهای بین المللی دستور امریکا را احرا میکنند اصلا رفتن به شورای امنیت هم دیگه برامون نهم نیست الان هم تحریم هستیم و دیگه فرقی برامون نداره فقط بلید مهلت داده شده را جدی بگیریم و شل نیایم اگه فرستادن شورای امنیت فورا از ان پی تی باید خارج شد
بدون لحظه ای درنگ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر