بازدید 5998
۲
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب گرد ۸۵۴ واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهارم خردادماه ۹۸، با کاهش ۸۵۴ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد رسید. این در حالی است هفته گذشته نماگر در مجموع رشد ۲ درصدی را به ثبت رسانده بود.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 25 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهارم خردادماه ۹۸، با کاهش ۸۵۴ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد رسید. این در حالی است هفته گذشته نماگر در مجموع رشد ۲ درصدی را به ثبت رسانده بود.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۴۴ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۶۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با ۳۱۲ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد، عدد ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۶ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۳۳ هزار و ۵۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۴۵ واحد کاهش معادل ۰.۶۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۱ هزار و ۱۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۱۹۷ واحد کاهش معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۹۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد همراه بود و عدد ۴۱۷ هزار و ۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۲۳ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۵۰ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۴۱ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳۱ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۲۳ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۷۴ واحد و نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۷۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۳۳ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۲ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۸۲ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۷۶ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۳۸ واحد و نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۳۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۲۸ هزار و ۳۴۴ نوبت معامله و به ارزش بیش از ۸۲۱ تومان داد و ستد کردند.
 
رفت و آمد نماد‌ها
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی ابوریحان (دابور)، صنایع سیمان غرب (سغرب)، سرمایه گذاری بوعلی (وبوعلی)، مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی؛ تراکتورسازی ایران (تایرا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت؛ سیمان خوزستان (سخوز) با توجه به لغو مجمع عمومی عادی سالیانه و شهد ایران (غشهد) با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند و در مقابل نماد شرکت‌های نیرو ترانس (بنیرو)، محورسازان ایران خودرو (خوساز)، سیمان قاین (سقاین)، گروه صنعتی بوتان (لبوتان)، داده پردازی ایران (مداران) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، قند نیشابور (قنیشا) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره؛ گروه صنعتی بارز (پکرمان ۱) و کشاورزی ودامپروی مگسال (زمگسا ۱) با توجه به افشای اطلاعات گروه الف؛ حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس ۱) و شهد ایران (غشهد ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ متوقف شدند.
 
همچنین بر اساس اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال به نشانی codal.ir جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شرکت سازه پویش (خپویش ۱) حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۰ تعلیق شد.
 
وقفه معاملاتی
 
نماد معاملاتی شرکت صنایع لاستیکی سهند (پسهند ۱)، قند ثابت خراسان (قثابت ۱)؛ کشت و صنعت چین چین (غچین ۱)؛ پمپ سازی ایران (تپمپی ۱)؛ سامان گستراصفهان (ثامان ۱)؛ آبسال (لابسا ۱)؛ آلومراد (فمراد ۱)؛ مهندسی‌نصیرماشین (خنصیر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی دکتر عبیدی (دعبید)، شیر پاستوریزه پگاه خراسان (غشان) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ازاین به بعددیگه دستکاری شاخص هم تاثیری نخواهدداشت
به به چه بورسی داریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر