بازدید 6075

چند درصد کاربران از سروش استفاده می‌کنند

کد خبر: ۹۰۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 25 May 2019
عضو هیات علمی دانشگاه سوره می‌گوید: طبق آمار ارائه‌شده، کاربران فضای مجازی ۷۱ درصد از تلگرام و ۴۲ درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند و تنها چهار درصد از سروش استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد که در زمین دشمن بازی می‌کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیدعلی مسعودی در نشست سواد رسانه‌ای تولید محتوا و آموزش عمومی، با اشاره به گسترش فناوری تصریح کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که نرم‌افزار‌ها و تکنولوژی زندگی را برای ما راحت کرده است و بسیاری از کار‌های ما مانند تفسیر اطلاعات را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

وی افزود: واقعیت افزوده از دیگر مواردی است که در عصر جدید به وجود آمده است، واقعیت مجازی زندگی دوم ما است و نمی‌توانیم بگوییم وجود ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره تصریح کرد: تکنولوژی و اینترنت اشیا در دهه ۹۰ بسیار رواج پیدا کرده و به راحتی قابل‌دسترس است.

وی تأکید کرد: در سال‌های آینده اتفاقاتی از قبیل: تله‌پاتی و ادغام حواس پنجگانه توسط وب صورت می‌گیرد و تحولات عظیمی از جمله تراشه چشمی، پروتز تمام بدن، کنترل امواج مغزی رخ خواهد داد.

مسعودی بیان کرد: در آینده امکانات وسیعی در اختیار خبرنگاران نیز قرار می‌گیرد و کار را آسان می‌کند، همان‌طور که امروز با حضور شبکه‌های اجتماعی شهروند خبرنگار رونق گرفته است و خبرنگاران بیشتر در قالب سردبیر حاضر می‌شوند.

وی بیان کرد: انتشار اخبار جعلی نیز به‌واسطه فضای مجازی افزایش داشته است، از طرفی مطبوعات و خبرگزاری‌ها رسانه‌های جریان اصلی هستند که اخبار صحیح و موثق را منتشر می‌کنند.

در زمین دشمن بازی می‌کنیم

این پژوهشگر رسانه یادآور شد: اخباری که توسط رسانه‌های رسمی مطرح می‌شود قابل‌پیگیری است، اما پیگیری خبر‌های فضای مجازی که منبع آن مشخص نیست سخت و زمان‌بر است.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی برخی از شبکه‌های خارجی خبرنگار ندارند و اغلب از شهروند خبرنگار استفاده می‌کنند.

مسعودی تصریح کرد: خبرنگار باید مجهز به سواد رسانه‌ای باشد تا بتواند کنترل رسانه‌ای داشته باشد، هدف سواد رسانه‌ای تقویت توانایی و تشخیص خبر درست از نادرست است.

وی یادآور شد: اخبار جعلی اگر کنترل نشوند بحران ایجاد می‌کنند، درحالی‌که جریان‌های اصلی قدرت کنترل دارند و قابل‌اعتماد هستند و گزینشگری انجام می‌دهند.

مسعودی بیان کرد: دروازه‌بانی خبر موردی است که بعد از سواد رسانه‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد و در مدارس آموزش داده شود.

وی یادآور شد: طبق آمار ارائه‌شده کاربران فضای مجازی ۷۱ درصد از تلگرام و ۴۲ درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند و تنها چهار درصد از سروش استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد که در زمین دشمن بازی می‌کنیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: عموم مردم پیامی را که دریافت می‌کنند می‌پذیرند بدون اینکه منافع فرستنده را دریابند، وظیفه اصحاب رسانه است که نیاز‌ها را شناسایی و دسته‌بندی کنند و به مخاطبان اطلاعات موردنیاز را بدهیم.

وی بیان کرد: سواد رسانه‌ای می‌تواند سبک زندگی را تعیین کند بنابراین باید مورد توجه قرار بگیرد و مهارت‌های سواد رسانه‌ای ایجاد شود.

مسعودی اظهار کرد: وقتی وارد عرصه شبکه‌های اجتماعی می‌شویم باید مخاطبان را شناسایی کنیم و مطابق نیاز آن‌ها محتوا تولید کنیم.

نوآوری و جذابیت مورد توجه رسانه‌ها باشد

وی تأکید کرد: همگرایی رسانه‌ای مهارتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، باید توجه داشت کاربران چه چیز‌هایی دوست دارند در این دوره مخاطبان مطالب کوتاه و انتقادی می‌پذیرند، که در بحث انتقاد باید انتقاد سلطه را در دستور کار قرار دهیم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اصحاب رسانه باید به سمت گزارش تحقیقی حرکت کنیم، نوآوری و جذابیت مورد دیگری است که باید در رسانه‌ها موردتوجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: لینک‌ها یکی از عناصر اخبار هستند باید بررسی کنید که کدام لینک بیشتر منتشر می‌شود و طبق ذائقه مخاطب مطالب را بیان کند، در این میان تیتر اهمیت زیادی دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره بیان کرد: استفاده از کلیدواژه، زمان کوتاه برای ویدیوها، انتشار عکس‌ها با وضوح‌بالا، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۵
زمین دشمن عالی بود. خخخخ
وقتي برنامه هاي داخلي سرعت و كيفيت پاييني دارن و مدام خراب هستن كسي اقبال نشون نميده
این آمار نشون میده شماها خیلی پرت هستین، ما تو زمین دشمن بازی نمیکنیم .
تفسیر اشتباهی است مردم آزادن از شبکه های مطمین استفاده کنن
اصلا تلگرام و اینستاگرام دشمن، آیا سروش و امثال این اپ‌ها دوست مردم هستن؟
آدم به قیافه مدیران این اپ ها که نگاه میکنه کلا از فضای مجازی که هیچ از زندگی هم سیر میشه .. اونوقت توقع دارید با دست خودمون اپ های نا امن وطنی را روی گوشیمون نصب کنیم و تمام زندگیمونو در اختیار این افراد قرار بدیم !!!

فقط خدا میدونه اگه اپ های وطنی مثل تلگرام 45 میلیون کاربر داشتند و به تمام اطلاعات این 45 میلیون دسترسی داشتند چه بلایی سر مردم می آوردن و چه سواستفاده هایی که نمیکردن

ما کبوتر نامه بر را به سروش و رفقاش ترجیح میدیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
من از سروش استفاده می کنم. راضیم هر چند می تونه بهتر هم بشه!
مردم ایران فقط کمی در فضای مجازی احساس آزادی می کنن و به همین دلیل از اپ های وطنی استقبال نمیشه چون در اپ های وطنی آدم این حس را داره که همانند دنیای واقعی توسط برادران ارزشی در حال مانیتور شدن هست ... البته در تلگرام و اینستا و اپ های خارجی هم مانیتور شدن کاربران و تجزیه تحلیل اطلاعاتشون انجام میشه ولی از اونجایی که مدیران اپ های خارجی ، ارزشی نیستن آدم خیالش راحته که حداقل بخاطر تیپ و لباس و مدل مو و ارتباطات خصوصی و عقایدش مورد تعقیب و بازخواست قرار نمیگیره !!!

بنابراین اگر بهترین ، سریعترین ، کم اشکال ترین اپ را هم توسعه بدین و اینترنت مصرفیشو هم کاملا رایگان کنین ، باز هم مردم ترجیح میدن به قول شما در زمین دشمن بازی کنن !!!
وای این زمین دشمن بود من داشتم توش بازی میکردم ؟؟؟ خوب شد گفتی خدا خیرت بده .. دیدم شبیه زمینای خودمون نیستاااا ... از جهنم نجاتم دادی و به بهشت برین رهنمونم کردی حاجی ..
همین الان اینستا و تلگرام و واتس اپ را پاک میکنم و سروش نصب میکنم و در زمین سروش و برادران ارزشی بازی میکنم تا منو به بهشت بفرستن
من از مدتها پیش فقط برنامه هایی رو که در فروشگاه اصلی گوگل عرضه می شدند رو دانلود میکردم . سروش هم موجود بود . اما الان دیگر نیست . ناچارا دیگر استفاده نخواهم کرد ،
چهل ساله میگین دشمن دشمن. پس دوست کیه؟ چند درصد کشورهای دنیا دوست ایران هستند؟
جناب محقق رسانه باید محتوا و بیطرف باشد و اخبار را بدون حب و بغض ارائه کند و قضاوت را به بیننده بسپارد!
ایا رسانه های ما از چنین ساختاری برخوردارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعنوان نمونه وقتی از بینی یک فلسطینی یک قطره خون میاید ،صدا و سیمای ما همه برنامه ها را تعطیل و این خبر در همه شبکه ها پخش میکند در حالیکه مسلمانان میانمار و استان اویغور چین و چچنستان روسیه قتل عام شدند و کل دنیا این اعمال وحشیانه را محکوم کردند الا ایران که از روسیه و چین حساب میبرد!!!!!!!!!!!
اینگونه خبررسانی باعث شده مردم به رسانه های بیگانه تمایل بیشتری نسبت به صدا و سیمای میلی نشان دهند ،صدا و سیمائی که علیرغم رای و نظر مردم بخاطر خصومت شخصی مدیر شبکه 3 ،برنامه محبوب جوانان یعنی برنامه 90 را حذف کرد!!!!!!!!!!!
کارشناس خیلی کم داریم. اطلاعات کم و برداشت سطحی اصلا توان ارزیابی ریشه ای ندارند.۴۰سال فرصت سوزی شد.میتوانستیم کره جنوبی باشیم. اگربودیم ادبیات حکومتی نداشتم صنعت حکومتی نداشتیم و...
نرم افزار های ما هم مانند تولید خودرو است قبل از رسیدن به دست مشتری خرابیهای مختلفی دارند و پاسخ گو هم نیستند
سواد رسانه ای وکنترل اخبار . یعنی به مردم دروغ بگوئید . مردم که نمی فهمند پس دروغ بگوئید تا چیزی را بفهمند که ما دوست داریم .........
مردم بهتر میفهمند . مردم میدانند خبر دروغ کدام است وخبر راست کدام . برای همین هم از سروش اومدن بیرون . فقط شما باید جواب بدهید برای این سروش چقدر خرج شده و پول بیت المال را چطور خرج چنین اپ بی خاصیتی کردید که فقط 4درصد ان هم دستوری ازش استفاده میکنند . همان ها هم استفاده نمیکنند بلکه پست ومقام دارند ومیترسند خارج بشن و فقط وصل هستند ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل