بازدید 20618
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تلاش همزمان پنج کشور برای میانجیگری بین ایران و آمریکا/اعتراف پمپئو به وجود اختلاف با بولتون بر سر ایران/اظهارات ترامپ در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه/ افزایش نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

اعتراف پمپئو به وجود اختلاف با بولتون بر سر ایران، رایزنی وزیران خارجه عمان و انگلیس در مورد ایران، اظهارات ترامپ در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه و افزایش نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تلاش همزمان پنج کشور برای میانجیگری میان ایران و آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 24 May 2019

اعتراف پمپئو به وجود اختلاف با بولتون بر سر ایران، رایزنی وزیران خارجه عمان و انگلیس در مورد ایران، اظهارات ترامپ در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه و افزایش نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تلاش همزمان پنج کشور برای میانجیگری میان ایران و آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «حسن سالم»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «البنأ»، روز پنجشنبه از «پیوستن چهار کشور اروپایی» به تلاش‌هایی خبر داد که هدفش «کاهش تنش در منطقه و پایان دادن به بحران موجود میان آمریکا و ایران» است.

سالم در گفت‌وگو با وبسایت «المعلومه» عراق گفت: مسئولان در کویت تمایل خود برای مشارکت در تلاش‌های میانجیگرانه بین تهران و واشنگتن برای دفع خطرات جنگ را ابراز کرده‌اند و سفر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به کویت، هماهنگی عربی برای کاهش تنش در منطقه را بررسی کرد.

این نماینده عراقی با بیان اینکه «عُمان و قطر نیز به عراق اعلام کرده‌اند از تحرکات هدفمند برای کاهش تنش در خلیج [فارس] و رسیدن به راهکار سیاسی میان تهران و واشنگتن و عدم حرکت به سوی جنگی که بر کشورهای عربی مستقیم اثر می‌گذارد، حمایت می‌کند. همچنین از طرف ترکیه‌ای نیز امید می‌رود که تا چند روز آینده به این کشورها ملحق شود و هم‌اکنون رایزنی‌هایی میان انکارا و بغداد در جریان است.

تلاش همزمان 5 کشور برای میانجی گری میان ایران و آمریکا/اعتراف پمپئو به وجود اختلاف با بولتون بر سر ایران/اظهارات ترامپ در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه/ افزایش نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

به گفته این نماینده عراقی، در روزهای آینده یک هیأت بلندپایه از عراق و شماری از کشورهای عربی به تهران و واشنگتن می‌رود و هدفش میان‌داری و حل بحران دو طرف است.

روز گذشته نیز میثاق الحامدی، نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح به وبگاه المعلومه اعلام کرده بود، عراق «میانجیگری مهمی میان ایران و آمریکا برای دور کردن منطقه از جنگ و کاهش شدت تنش میان طرفین انجام می‌دهد».

اعتراف پمپئو به وجود اختلاف با بولتون بر سر ایران

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه سی ان بی سی تأکید کرد بین وی و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اختلاف وجود دارد.

وی در پاسخ به پرسش این شبکه آمریکایی ضمن اعتراف به اینکه او و بولتون در مورد ایران اختلاف نظر دارند، افزود: اما در مورد خطراتی که به طور کلی ایالات متحده را تهدید می کنند، هم عقیده ایم.

وزیر خارجه آمریکا یادآور شد: آنچه مقامات آمریکایی انجام می دهند، منعکس کننده نظرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری است.

پمپئو در پاسخ به این که با وجود مخالفت بولتون، وی موافق مذاکره با ایران است، یادآور شد: رئیس جمهوری به روشنی اعلام کرده که اکنون زمان مذاکره است.

رایزنی وزیران خارجه عمان و انگلیس در مورد ایران

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در پیامی توئیتری از دیدار خود با «یوسف بن علوی» همتای عمانی اش در لندن خبر داد.

وی با انتشار تصویری از این دیدار، سابقه روابط انگلیس و عمان را قرن ها پیش عنوان کرد و افزود: اولین تفاهم نامه همکاری دوجانبه ما در سال ۱۶۴۶ امضا شد.

هانت همچنین از عمان به عنوان شریک کلیدی انگلیس در مسائل مهم منطقه از جمله مذاکرات صلح یمن و مذاکرات هسته ای ایران یاد کرد.

یوسف بن علوی به تازگی به تهران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو داشته است.

تلاش همزمان 5 کشور برای میانجی گری میان ایران و آمریکا/اعتراف پمپئو به وجود اختلاف با بولتون بر سر ایران/اظهارات ترامپ در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه/ افزایش نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

وی پس از این سفر در مصاحبه ای در مورد هر گونه افزایش تنش بین ایران و آمریکا هشدار داده و آن را به زیان کل منطقه دانسته بود.

وزیر خارجه عمان که پس از سفر به تهران راهی لندن شده است در این مورد گفت: این سفر در شرایط حساسی انجام گرفت و در ادامه آن نیز سفر به لندن را مفید دانستم.

اظهارات ترامپ در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا طی سخنانی در کاخ سفید اعزام نیروی نظامی این کشور به خاورمیانه برای مقابله با ایران را رد کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه تأکید کرد: فکر نمی‌کنم نیازی به این کار باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال از برگزاری نشستی با مقامات نظامی این کشور در این باره خبر داد.

تلاش همزمان 5 کشور برای میانجی گری میان ایران و آمریکا/اعتراف پمپئو به وجود اختلاف با بولتون بر سر ایران/اظهارات ترامپ در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه/ افزایش نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تکرار اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد خروج آمریکا از برجام موجب شده فشار اقتصادی شدیدی به این کشور وارد شود.

افزایش نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، شمار نظامیان آمریکایی در عین الاسد افزایش یافته، ولی آمار دقیقی از تعداد آنان ارائه نکرد.

پایگاه خبری «المسله» به نقل از علیوی گزارش داد، این پایگاه، پایگاه بزرگی در عراق خواهد بود و اگر تنشی که در منطقه وجود دارد، به جنگ مبدل شود، عراق از آن در امان نخواهد بود.

وی از سیاستمداران و دولت عراق نیز خواست، در راستای آرام کردن وضعیت منطقه ـ که معلول اقدامات تنش‌زای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است ـ تلاش کنند.

«طه عبدالغنی» عضو شورای استانداری الانبار نیز گفت، مسئولان حاضر در این استان، اطلاع دقیقی از نیروها یا تجهیزات آمریکایی ها در عین الاسد ندارند.

عبدالغنی همچنین تصریح کرد، مسئولان آمریکایی حاضر در این پایگاه به مسئولان الانبار اجازه نمی‌دهند، وارد عین الاسد شوند و درباره آن نیز اطلاعاتی ارائه نمی‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۰
چهل سال است درشعب ابي طالبيم يك كيلو گوشت صد هزارتومان حقوق ما دوميليون در ماه اخه مسئولين چرا احساس شرمساری نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
همچین گفتی مسئولین انگار مسئول داره دادش...اینها احساس مسئولبتی ندارند در قبال ما..اگر مسئول داشتیم که وضع ما این نیود برادر ..کشور و مردم از بی مسئولیتی رنج میبره آقا...!1
نمی دوتم چرا حس می کنم دنیا فقط دو تا کشور داره یکی ایران و یکی هم امریکا
هر جفتشون هم مثل سکه دو تا روی تابلو دارن
ایران یه روش فساد و نامدیریتی که بکسری افراد خاص نسبت به بقیه دارن که البته باعث سربه زیری مردمش پیش بقیه ی کشورها به ویژه کشورهای کمونیست مثل چین که با کمترین فساد چنان برخوردی میکنند که آدم می مونه اینا مسلمونند یا ما
و روی دیگه ی ایران توان دفاعیشه که مایه ی افتخار همه س
امریکا هم دو روی تابلو داره یکی قدرت نظامیشه که به نظر میرسه کمتر از اون چیزی باشه که نشون میده و باهاش شاخ شونه میکشه و منم منم می کنه
و روی دیگش ترسو بودنشونه که البته سعی می کنند به هر شکلی شده این ترس را مخفی کنند
حالا آمریکابه درک
ولی ایران اگه اون روی بدش رو نداشت چی میشد
قلدری یعنی همین. با گستاخی هرچه تمام وارد خاک عراق شده اند. جا خوش کرده و حالا به مسولان عراقی هم اجازه نمی دهند به آنجا نزدیک شوند.
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی **** که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
خدا لعنت کند استکبار جهانی را که هرجا پا گذاشته چیزی جز جنگ و ویرانی و برادر کشی باقی نگذاشته است.
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
و خیلیا هم حقیقت به این روشنی رو نمی فهمن
بالا بریم پایین بیاییم ته تمام این قضایا مذاکره است پس لطفا با روحیه افسرده ملت بازی نکنید .
تابناک عزیز لطفا مطلب رو بذار نه توهینی توش هست نه هتک هیثیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
بله،اما نه با این دولت آمریکا.
بجنگ با ایران تا فقط تابوتهای سربازای امریکایی رو برای مادراشون بفرسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
خُب اونا هم سربازای ما رو میکشن تابوتا رو میفرستن برا مادراشون

جنگ خوب نیست بسه دیگه همش جنگ جنگ
قبول کنیم که دموکرات ها در آمریکا بیشترین ضربه را به کشو ایران ر وارد کردند
الان وقت مذاکره است دلیلش هم شکست مذاکرات آمریکایی ها با کره شمالی است
تمام ۲۰۰‌تا کشور واسطه شوند هیچ اتفاقی خاصی نخواهد افتاد . برای اینکه کلاتمام‌گروهای فعلی بر سر کالای امریکای . سیاست امریکای . فرهنک امریکای . ادم و شهروند امریکای و اروپایی مشکل دارند . توجه کنید تمام‌گروها من یادم هست یکی از مسولین در انموقع برای توجیه افکار عمومی تو رادیو میگفت امریکا جنایت کار هست چون ویتنام و ژاپن را بمباران کرد . یا در کودتای ۲۸ مرداد دست داشت . اگر این موارد که گفته شد باشد اصلا نه مذاکره کنید نه جنگ کنید نه دوست باشید پس نفرین و فحش هم‌ندهیید . چون اختلافات سیاسی برای همیشه چون وجود دارد بی خیال امریکا شوید ولی اگر صحبت این هست که امریکا در منطقه منافع نداشته باشد اینکار یعنی جنگ لفطی و جنگ اقتصادی و سپس جنگ نطامی خواهد بود این‌نظر من هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
مشکل امثال تو اینجاست که خودکم بینی دارین و همه چیز رو تقصیر ایران می دونین.
این تلاشها کاملاً با معنی و هدفمنده. برای اینه که اگه بعداً اوضاع بین ایران و امریکا بحرانی شد، گفته بشه که همه جور اقداماتِ دیپلماتیک صورت گرفت و امریکا هم اعلامِ آمادگی کرد، و ایران بود که نخواست و موافقت نکرد...
ترامپ آدم بسیار زیرکی است. نباید حرکات او را ساده انگارانه از سر حماقت دانست. باید اندیشکده مطالعات آمریکا و غرب و بخصوص ترامپ را زیر نظز قرار دهیم . هر حرف او را نباید ساده انگاشت.
بعداز این همه بارندگی در خوزستان با یه باد کوچولو گردوغبار میشه
این مدیریت مسولینمونه که میخوان مدیریت جهانی کنن
نخواستن آبهای روان رو به کانونهای گردوغبار هدایت کنن چون اهمیتی نداشت براشون ماها خاک تنفس کنیم یا هوای تمیز
آب خوردنمون که آب شور و گله
هوامون هم که پراز شرجی و پشه و گرد وغباره
نمیدونم براچی زنده ایم
کسی میدونه خوزستانی ها براچی زنده موندن؟
کابینه روحانی بیشترش تحصیلکرده غرب وامریکاست ..بچه هاشون بورس ا برای تحصیل واقامت اونجان .اینها همه جنگ زرگری هست برای فروش سلاح وتوسعه
وقتی نیت یک کشور جنگ باشه اگر همه جهان میانجی بشوند باز هم جنگ خواهد شد.
ترامپ درمصاحبه اخيرش گفت مجتمع نظامى صنعتى امريكا جنگ ميخواهد نه من وبطورحتم اولوت اول اين مجتمع نظامى صنعتى ازاين جنگ حذف ترامب است نتيه جنگ با ايران اولوت اول انها نيست
متاسفانه مقامات ایران درافکاری چون اختلاف ترامپ با مشاورینش ویا رای نیاوردن ایشان دردور دوم انتخابات آمریکا باعث گردیده از اندیشه ومنطق صحیح فرسنگها فاصله داشته وکشوررابطرف ویرانی ببرند نه اختلافی بین مشاورین ترامپ وجوددارد وضمنا مطمین باشند باتوجه به عملکرد ترامپ ورضایت اکثریت مردم امریکا وی دردوردوم بارای بیشتری انتخاب خواهدشد
ايران زمان سيد محمد خاتمي نفت ٦ دولاري ميفروخت و با ١٨ تا ٢٠ ميليارد دولار نفت مردم خوشحال و خندان بودند.
اكنون نفت٧٠ دولار و فروش ايران تو اين شرايط يك ميليون در روز لذا حداقل ٥٠ ميليارد دولار در مياورند لكن باز هم وضع مردم را به اين حال و روز انداختند.
انشاله حسن كه برود و رييس جمهور بعد بيايد وضع مردم كمي بهتر مي شود.
مردم بايد دو سال زجر بكشند تا ايشان ماموريتشان تمام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
سلام یعنی شما بازهم رای میدهید؟ این چند ریاست جمهوری وضع مردم رو به کجا رساندن بس نیست آزمون و خطا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
از این حسن و حسین و احمد و محمودها در این سالها زیاد اومدند و اوضاع کشور روز به روز بدتر شد
اگر دلار چند نرخی نشده بود الان هم دلار ارزانتر بود و هم تورم کمتر بود و هم دولت پول بیشتری داشت تا یارانه بده به دهکهای کم درآمد و هم صادرات و تولید خیلی بیشتر شده بود. اما با این اشتباه بسیار بزرگ که بر خلاف علم اقتصاد بود آسیب جدی به ایران زد. چرا افرادی که چنین کاری کردند محاکمه نمیشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
ای کاش حسن نصف محمود توانایی کار کردن داست بابا روحانی همه چیز را خراب کرد وکلید را گم کرد
میانجیگری این کشورها بین ایران و آمریکا خوب است به شرط ای که نخواهند تعهدات بیشتری بر دوش ایران بگذارند. آمریکا باید تمام تحریمهای ظالمانه را علیه ایران خاتمه دهد و متعهد شود که چنین اقدامات خودسرانه ای دوباره تکرار نشوند. ایران باید دنبال کسب ضمانتهای محکمتری باشد که اگر چنین کارهای وقیحانه ای دوباره تکرار شد بتواند همزمان از برجام و npt خارج شود. پاینده ایران.
اميدوارم مسولین بجاي فرصت سوزي و ايجاد زمينه براي ايجاد اجماع بين المللي عليه ايران ، منطق و مذاكره هوشمندانه و عزت مندانه رو فداي شعار و احساسات نكنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
با اون 12 شرط آمریکا چیزی جز ذلت و خواری نخواهد بود.
اگه اینهمه از اضافه شدن میانجیها صحبت میکنید چرا خودتان برای مذاکره وقبول شروط آنها سریعتر ظریف را نمیفرستید.
من که هر بار نظر دادم نشر پیدا نکرد و حذف شد البته خوشحالم پس معلوم می شه نظرم کاملا درست هست که سایت خبری مثل شما متعهد و ولایی انتشار نمی دهد و خدای شکر نظراتم منطبق به واقعیت جاری و ساری جامعه هست نه از روی احساس دلیلم همین چاپ نکردن از سوی این سایت هست من مجیز گو نیستم مثل ۹۰ در صد ایرانی ها موفق باشی تابی جون
در حالیکه دلمان را به دوستی قطر و عراق خوش کرده ایم، آمریکا مهمترین پایگاه های نظامی خود را در این دو کشور بنا کرده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر