بازدید 66403
بهرام پارسایی در گفت‌وگو با تابناک؛

واردات خودرو دست‌دوم قیمت‌ها را به‌شدت در بازار کاهش می‌دهد

هم اکنون قیمت سانتافه مدل 2016 در بازار نزدیک به 750 میلیون تومان است در حالی که می‌توان همین خودرو را با کارکرد 20 هزار کیلومتر و قیمت کمتر از 10 هزار دلار به کشور وارد کرد و در نهایت با در نظر گرفتن تعرفه 100 درصدی، قیمت این خودرو در داخل نزدیک به 250 میلیون تومان خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 23 May 2019

قانون مجلس به معنی آزاد شدن واردات خودروست/ باید از تولید داخلی حمایت کرد؛ اما نه به هر قیمتیپس از مطرح شدن پیشنهاد واردات خودروهای دست دوم، مخالفان و موافقان زیادی نسبت به این پیشنهاد واکنش نشان داده و دلایل موافقت یا مخالفت خود اعلام کردند.

به گزارش «تابناک»؛ مخالفان این طرح اختصاص ارز به واردات خودرو چه صفر و چه دست دوم را در شرایط فعلی امری غیرضروری می دانند و معتقدند که محدودیت واردات اقدامی در راستای حمایت از صنعت خودروسازی کشورمان می باشد. موافقان واردات مدعی اند که هم اکنون نیز ارزبری خودروهای داخلی و همچنین قطعات بالاست و در نهایت، مردم هم از کیفیت پایین خودروها ناراضی‌اند و واردات می تواند یک راه حل موثر برای بهبود شرایط بازار خودرو کشورمان باشد.

موافق طرح مذکور معتقدند که واردات خودروهای دست‌دوم تجربه ای است که در برخی کشورها نتیجه مثبتی به همراه داشته است و سبب شده که کیفیت تولیدات داخلی و همچنین رضایت‌مندی مردم افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از جمله موافقان طرح واردات خودروهای دست دوم بوده و می گوید در صورت واردات خودروهای دست دوم شاهد کاهش 40 تا 50 درصدی قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

بنا به گفته وی هم اکنون قیمت سانتافه مدل 2016 در بازار نزدیک به 750 میلیون تومان است در حالی که می‌توان همین خودرو را با کارکرد 20 هزار کیلومتر و قیمت کمتر از 10 هزار دلار به کشور وارد کرد و در نهایت با در نظر گرفتن تعرفه 100 درصدی، قیمت این خودرو در داخل نزدیک به 250 میلیون تومان خواهد بود.

مؤتمنی هایما را نیز مشمول همین قاعده دانسته و می گوید در حال حاضر قیمت هایما در بازار 315 میلیون تومان است که در صورت واردات خودروهای دست دوم خارجی، این خودرو هم با همان قیمت 100 میلیون تومانی خرید و فروش خواهد شد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: تا زمانی که فضای رقابتی در خودروسازی‌ها ما به وجود نیاید نه کیفیت خودروها افزایش پیدا خواهد کرد و نه کمیت و نه حتی خدمات خود را بهتر خواهد کرد و هر روز هم قیمت‌ها را افزایش خواهند داد.

وی گفت: یک بازار انحصاری الآن در دست خودروسازی‌ها است و می‌دانند هر چه را که تولید کنند مصرف‌کننده مجبور به خرید و استفاده از آن است و چاره دیگری هم ندارد و در واقع می شود گفت که مصرف کننده های خودرو داخلی محکوم به استفاده از این چهارچرخه‌های از رده گذشته هستند.

وی گفت: هر مسئله‌ای که باعث افزایش رقابت در این بازار شود و خودروسازها را وارد کند تا کیفیت را افزایش دهند و یا قیمت را کاهش دهند به نظر به نفع مصرف کننده ها خواهد بود.

وی در خصوص واردات خودروهای دست‌دوم نیز گفت: اگر واردات خودرو با نظارت باشد می‌تواند کمک‌کننده باشد، باید نظارت به‌گونه‌ای باشد که خودروهای از رده خارج و خراب با مصرف سوخت بالا و آلاینده وارد کشور شود و به‌عبارت‌دیگر خودروهای دست‌دوم که وارد کشور می‌شود باید از خودروهای تولید داخل کیفیت بالاتری داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: چند وقت پیش من جستجویی در فضای مجازی در این خصوص انجام دادم الآن خودروی لکسوس RX570 مدل 2013 در ایران قبل از این گرانی‌های چند روز پیش حدود 4.5 میلیارد تومان بود اما همین خودرو در امارات مدل 2015 آن حدود 700 میلیون تومان بود.

وی گفت: اختلاف قیمت‌ها بسیار زیاد است و من اطمینان دارم که اگر ما در داخل از همین خودرو مدل‌های 2015 به بالا داشتیم قیمت‌های آن‌ها بالای 7 میلیارد می‌شد، به همین دلیل من اعتقاددارم که اگر واردات آزاد شود و ما بتوانیم خودرو دست‌دوم را وارد کنیم قیمت‌ها در بازار کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: به نظر من همین کار باعث ایجاد رقابت در بازار خودرو هم می‌شود اما شرط آن این است که خودروهای باکیفیت وارد کشور شود و از همه مهم‌تر اینکه انحصار در واردات هم وجود نداشته باشد، البته باید این را هم در نظر گرفت که عوارض واردات این خودروها هم نباید به حدی باشد که دوباره همین وضعیت تکرار شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۶۲
خیلی جالبه...ظاهرا که نه! قطعا دولت فقط و فقط هدفش اخذ مالیات و گمرکی هست!! چون گویا همه بخ قسمت 100 درصد تعرفه توجه دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
چطوره پراید با قیمت صد میلیون تومان نوش جان کنیم،حضرت اقا
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
اول که سانتافه 20 هزار تا کار کرده 20 هزار دلاره، دوم اینکه اگه بخوای تو هر سایتی 50 تا ماشین هم با این مشخصات نیست بخای 5 هزار تا سانتافه دست دوم 20 هزار تا کار کرده از بازار یک کشور جمع کنی همون سانتافه میشه 25 هزار دلار بنا بر عرضه و تقاضا سوم اینکه بخوای ماشین های دیگه وارد کنی مثل نیسان و یا هر برند دیگه ای باید هزینه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی هم برای هر سال در نظر بگیری چهارم اینکه همون ماشین رو دولت هم اگه تعرفه نگیره دلال جماعت دوبلش میکنه میده دست مصرف کننده پنجم اینکه با کدوم دلار میخوای واردات کنی؟ ششم این که تحریمیم بهمون اصن ماشین و لوازم یدکی و خدمات ارایه نمیدن
هفتم اینکه به جای صحبت هاب بی محتوا از صنعت داخلی و دو خودرو ساز حمایت کنید که اگه اینها نبودن الان باید سوار گاری میشدیم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
فقط ی مشکل پیش میاد
اونم خرید دلار برای واردات توسط مردم و رسیئن قیمت دلار به 50 هزار و سانتافه شما همون قیمت میشود
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
اگر تعرفه واردات خودروهای نو و دست دوم کم مصرف حدف بشه قیمتها نصف میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
وارداتشم بدن به ایران خودرو و سایپا تا با نصب اپشن بوق ویژه رو ماشین ها سوبله چوبله به مردم بندازن.
اگر هم اون ها نشد ژن های نوگولان باغ سیاست هزینه این زحمت و بار رو با منت تقبل می کنن.
به شرط اون که دلار 4200 بهشون تعلق بگیره.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
در جواب اقای علیرضا
اولا 5000 تا سانتافه نیاز نیست فقط اعلام کنند واردات که آزاده قیمت ها کاهش پیدا میکنه دوما 5000 تا که هیچ 500000 تا سانتافه هم اونم مدل اسقاطی 2016 در بازار کشور های اطراف به راحتی پیدا میشه
سوما همین الان هم خودرو های این دو کارخانه داخلی چیزی از گاری بیشتر نداره 50 ساله که صنعت خودرو حمایت شده تا کی باید پول و جون مردم دور ریخته بشه صنعتی که 50 ساله نتونسته پیشرفت کنه 500 سال دیگه هم هیچ پیشرفتی نمیکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
آقای علیرضا که معلوم است وصل به یکی از خودروسازها هستی :
اول که دولت می تواند برای دست دوم ها ها تعرفه کمتری در نظر بگیرد
دوم : قرار نیست این خودروها از یک کشور وارد شوند تا نگران افزایش قیمت آنها در آن کشور باشیم
سوم حداقل این است که ماشینهایی وارد می شود که الان در بازار کشور موجود است
چهارم فعلا خودروسازها با ندادن خورو به بازار برای بالابردن قیمت آن خودشان بزرگترین دلال حساب می شوند
پنجم از قسمتی از همان ارزی می توان استفاده کرد که خودروسازان با آن قطعات بی کیفیت چینی وارد می کنند و محصول مثلا وطنی تولید می کنند
ششم اگر این طور است خودروسازها قطعات بی کیفیتشان را از کجا وارد می کنند
هفتم سخن بی محتوا ادامه حمایت از فرغون سازایی هست که بعد از چهل پنجاه سال هنوز افتخارشان مونتاژکاری خودروهای بی کیفیت چینی میباشد-مگر محصولات داخلی غیر از یک گاری به همراه یک موتور هستند.

تمام این مصیبت ها که منجر به راه حل ورود خودرو دست دوم شده که تازه خوست واقعی مردم نیست بدلیل سیاست غلط حمایت از خودروسازان داخلی است اگرنه اگر از همان اول سیاست بر واردات خودروهای با کیفیت خارجی بود الان تمام کارمندان خودروسازی ها هم در قسمت گارانتی و خدمات پس از فروش خودروهای وارد شده مشغول به کار میشدند
مردم نون ندارن اونوخت شما از واردات خودرو اون هم دست دوم حچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
دلالی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
می ترسید خودرو های انبار شده گند بزند؟دلالی روز روشن
Asd
| Seychelles |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
هیچوقت ناامید نباش.اگر وضعیت کشور حالا به هر طریقی رو به راه شود بهتر است در صنعت خودروسازی تغییر به وجود امده باشد و دولت سهامدار آن نباشد تا دوباره در رو همون پاشنه نچرخد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
حال شما خوب نیست.چند تای دیگه عطسه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
دلال ها این جا هم ول کن نیستند!!!هر جور شده هر کاری که شاید گرهی بگشاید را رد می کنندو مردم را ساده می انگارند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
به توچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
ای آتش بگیره خونه دلال مسکن و خودرو
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
این دوستمون از اقوام وزیر هستن
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
خداوند شفا بده
بازار چون کلا در دست دلالان می باشد اتفاق قابل توجه ای نمی افتد مگر با تزریق گوشت و شکر قیمت کاهش یافت؟
هچکس بما نگفت چرا مردم لیاقت ماشین خوب سوارشدن ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
من میگم چرا ! خلایق هرچه لایق !!! حالا فهمیدی ؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
مردم لیاقت ندارند چون مسئول بالیاقت برایشان رنج اور
هست و مسئولین بی لیاقت را انتخاب کردند.عده از مردم این شرایط و اینگونه امکانات را دوست دارند بخاطر دلالی و پول ناحق یا مفت دراوردن . زمانی خودرو ها با کیفیت میشوند و مردم سوار میشوند که خود ما مردم همه کارهایمان با کیفیت باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
چون مسئولانمون بی لیاقت وبی کفایت هستند
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
چون برخی نون خور باند مافیای خودرو هستن
کدوم آغازاده رفته انحصارش رو بگیره؟؟
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
شما نگران نباش یکی دوتا از دوستان هستن
خدا پدرتو بيامرزه نماينده خوب شهرمون!
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
خداحفظش کنه ایشالله دوستان خودرو ساز نتونن رد کنن برای دور بعد انتخابات
هیچ هم اینطور نیست به چند دلیل این رقابتی که میگی امکان نداره
اول بخاطر اینکه کسانی که اقدام "خواهند کرد" برای واردات خودرو قطعا به فکر ملت نیستن و هزار درصد بهتون اطمینان میدن که خیلی گرونتر از اونچه که انتظار خواهید داشت به فروش میرسن
دوم بخاطر اینکه مافیایی که پشت این قضایا هستن از سود کلانی که از همین قضیه بدست میارن چیزی به اسم شورای رقابت رو به رسمیت نمیشناسن
سومین دلیل اینه که جناب اقای نعمت زاده "بزرگ" رو اگه یادتون باشه وقتی که قرار بود خودروهای با کیفیت از فرانسه وارد بشه در مقابل سوالی که ازشون پرسیدن چرا این خودرو ها اینقدر گرون قراره به فروش برسه فرمودند "هر کس پول میده همونقدر هم اش میخوره "
در نتیجه مردم همیشه خاک برسر میمونن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
نباید دست دلال داد هر شخص با شماره ملی خود وارد کنه و حق فروش نتا دوسال نداشته باشه مشکل حله
عمرا مافیا اجازه بده!!واردات خودرو دست دوم مساوی هست با شکست ایرانخودرو و سایپا و تمام منتاژ کاران دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
خدا نسل مافیا ورانت خور ودلال را از روی زمین برداردانشالله
امکان ندارد بگذارند خودرو وارد شود
با کدام دلار؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
با همان دلاری که قطعات بنجل از چین برای خودروسازها وارد میشود
تکلیف کسانی که پول زیاد برای خرید این ماشین ها داده اند چه میشود. آیا زیان آنها جبران خواهد شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
با یان استدلال عده ای نیز انبارهای کاغذ و گوشت را پر و پلمب کرده و منتظرند تا اگر وارداتی صورت گرفت و ارزان شد ،ضرر و زیان بگیرن!!!بارک الله به تو.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
اگر این ها نمی خریدند . حالا حال و روز بازار این نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
خوبه بفهمیم ماشین میخریم که استفاده کنیم نه اینه سود کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
بسمه تعالی
همینکه هزینه های تعمیر و نگهداری کاهش پیدا میکند خود برگ برنده ای است برای شما و همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اونا که پول داشتن و برای مصرف کردن خریدن دیگه چه ارتباطی بهشون داره که بقیه هم بتونن بخرن؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
افرادی مثل شما کار را خراب می کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
نیاز داشته خریده
استاد ! ۲۰ هزار دلار هم نو میتونی وارد کنی اونوقت بازم با تعرفه ۱۰۰ درصدی میشه ۵۰۰ میلیون .
چرا دست دوم !
به شرط آنکه واردات از چین نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
الان هایما و جککه شدن 400میلیوناز آمریکا میان؟؟؟؟
چه ایرادی داره مملکتمان بشه بازارماشینهای کهنه پیته خارجی ها؟
قبلا هم که شما اجازه واردات نمیدادید ما وارد میکردیم.منتها اوراقشان میکردیم و قطعات را میفروختیم
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
چه حرفیه؟ دست دوم های داخل ایران هم عینا مانند دست دو خارجی...اگه بده پس فروش دست دوم داخل ایران هم خریدن وصلله پینه وو... هست
هر وقت تونستيد ساز وكار عرضه مستقيم خودرو ياهركالايي به مصرف كننده را راه بيندازيد و ماليات بر دارندگان خودروي بيش از نرمال اعمال كنيد مطمئن باشين هيچكاري لازم نيست انجام بدين
خودبخود قيمتها اصلاح ميشه
تا زمانی که اقتصاد رانتی دولت بر جامعه حاکم است این امر به هیچ وجه ممکن تحقق نخواهد یافت .
شما اگه به فکر جیب مردم جون مردم آلایندگی هوا مصرف سوخت و ... باشید که نیستید گمرک ماشینو صفر کنید همه چی حل میشه ولی افسوس که ...
متاسفانه انحصار و دلالی همچین اجازه ای را نخواهد داد........
آدم کشی روزانه این شرکت های خودروسازی در تاریخ ایران ثبت خواهد شد ( آلودگی هوا + قیمت بالا + ایمنی پایین خودرو ها)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
سالیان درازی همه موضوع قتل های متعد این دو شرکت را فقط بر زبان میاورند اما در عمل هر دوی این نعل سازان روزبروز بر رانت و مصیبت خود می افزایند.
چرا دست دوم ؟آیا مردم ایران حتی لیاقت واردات خودرو نو را هم ندارند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
مردم الان هم دارند پول ماشین نو خارجی میدهند و سوار ماشینهای افتضاح و بی کیفیتتر از دست دوم میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
دارند به شرطی که دارای مسئولان لایق و دلسوز وکار بلد وخدا شناس باشند
مسئله فقط جلوگیری از خروج عرض نیست. مسئله این دو بچه عقب افتاده یعنی سایپا و ایران خودرو هستند که نه می توان از شرشان خلاص شد نه درست بشو هستند. اگر سانتافه 2016 شد 250 کی دیگه پراید 50 تومنی میخره، اونوقته که باید در سایپائی که می گه 50 تومن هم نمی صرفه گل گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
بهتره گل بگیرند تا اتیش نگرفته
با حلوا حلوا که دهان شیرین نمیشه .خوب عمل کن .فقط بلدید حرف بزنید عمل صفر .فقط بازار را خراب میکنید کار دیگری بلد نیستید.وارد کن ما هم یکی بخریم.
که مافیای خودرو نمیذاره
ایشون نماینده مجلسه ؟خب چرا قانون نمیده؟چرا فقط حرف میزنه ؟سرچ کردن ایشون ، زحمت کشیدن ما هم از اول زندگیمون داریم سرچ میکنین تو اینترنت ، بگو واسه مردمت چه کاری میتونی انجام بدی تو این زمینه، همت بلند دار برادر ، وقت درنگ نیست ، چند تا مثه شما با هم باشن میشه بساط همه انحصار رو جمع کرد و رسید به هدف اصلی انقلاب که همانا عذالت است، همت بلند دار برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
اقای پارسا،مدت کوهتاهیه که بیدار شده . بد جوری هم به خودرو سازی ،اما بون باش که رای بی رای
هر چیزی در تئوری خوبه ولی اینجا سرزمین ژنهای خوبه و آنها هر تئوری را زیر رو رو میکنن و اینجا هم یک سریشون خوا هند شد سلطان ماشین های دست دوم واردآتی که با قیمتهای نجومی خواهند فروخت و مردم هم مقصرند چون هرچی که ژن خوب جلوشون میزاره صف میکشن برای خرید.
از این کارشناسان در عجبم

خودرو با بنزین ارزان هرگز ارزان نخواهد شد .

و در ثانی خورو گران اصلا چه عیبی دارد . بگذارید هر چه گرانی و دلال بازی ایست برود به سمت خودرو . مگر چه ایرادی دارد .
از هر نظر نگاه کنید بهتر از جولان نقدینگی در ملک و ارزاق عمومی است .
بگذارید دلال مسلکها که خیلی خیلی هم زباد شده اند همانجا مشغول باشند . در بازار خودرو .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
وای خدا میگه بنزین ارزان قیمت بنزینو کشیدن رو خودرو
وبقیه ی کالاهای اساسی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
بنده خدا دلال وقتی وارد شد. کل اقتصاد رادر دست می گیرد.فقط خودرو که نیست از شیر مرغ تا جان ادمیزاد را با دلالی گران می کنند و به صد برابر قیمت به خورد ملت بدبخت و فلک زده می دهند.
ان شالله در همین چند سال اینده عملی میشود.
تعرفه هم حذف شود سانتافه دست دوم به قیمت پراید به دست مردم برسد انم به شرطی ان خانواده اصلا خودرو سواری تابه حال نتونسته بخره و جهت فروش به پول دارها دلالها نباشه و کسی ماشین سواری فرسوده داره انم بابررسی خانواده ماشین مدل بالا داره یا نه تحویل شود بر اساس اطلاعات فردی انجام نه اینکه ثروتمندها و دلالها همه شون بخرن برحسب نیاز به خانواده دهید.
البته اگر واردات به دست دلالان نيفتد
من حاضرم خودرو ام رو جلوي ايران خودرو آتيش بزنم برم يك دست دو خارجي كه هم كيفيتش بهتره، هم ارزانتره و هم ايمني بالاي داره ، تازه مصرف سوخته كمتر و تعمير و نگهداري كمتري نياز داره رو تهيه كنم
میشه بگن مبنای سانتافه ۲۰۱۶ کارکرده که ۱۰ هزار دلار گفتن چیه؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
قیمت سانتافه نو از نوزده هزار دلار شروع میشود .
میشه بگن مبنای سانتافه ۲۰۱۶ کارکرده که ۱۰ هزار دلار گفتن چیه؟
حرفش درست است...البته اگر لابی های خودروسازهای بگذارند....
اگر در گوگل سرچ کنید قیمت سانتافه ۲۰۱۶ دست دوم حدود ۲۰ هزار دلاره، با تعرفه صد درصدی که ایشان گفتن میشه ۴۰ هزار دلار، یعنی ۶۰۰ میلیون تومان
مشکل قیمت دلاره که غیر منتقی بالاست، با این حرفهای الکی مردم را سر کار نگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
بسوزی دلال غم ببینی
اگر در گوگل سرچ کنید قیمت سانتافه ۲۰۱۶ دست دوم حدود ۲۰ هزار دلاره، با تعرفه صد درصدی که ایشان گفتن میشه ۴۰ هزار دلار، یعنی ۶۰۰ میلیون تومان
مشکل قیمت دلاره که غیر منتقی بالاست، با این حرفهای الکی مردم را سر کار نگذارید
پاسخ ها
هوشنگ
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
سانتافه تیپ های مختلفی داره، فول اپشن اتوپارک دار قیمتش از همه بالاتره، ولی لو آپشن موتور ام پی ای ارزانترین آنهاست که البته ظاهر قیافش با بقیه فرق چندانی نمی کنه،ااز طرفی کی گفته که ماشین دست دوم هم باید تعرفه 100 درصدی داشته باشه؟ دولت زمانی حق گرفتن تعرفه داره که بتونه از اموال مردمش حفاظت کنه، وقتی که یک شبه اموال مردمشو بالا بکشه حق تعرفه نداره! بعدشم قرار نیست همه برن سانتافه بگیرن، برید یه نگاهی بکنید ببینید باقی ماشینای دست دوم چنده؟ قیمت سانتافه تقریبا جز ماشینهای متوسط به گران قیمته
تابناک جان هرخبری را کارنکن قیمت 10 هزاردلار با تعرفه صد درصد ی مثلا سانتافه به قیمت روز دلار می شود حدود دویست وهشتاد میلیون تومان بدون هزینه حمل یا بیمه یا سود شخص وارد کننده این دویست وپنجاه را از کجا اورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
شاید با ارز نیمایی حساب کرده
چه دل خوشی داره
اولا عمرا خودرو سازها و مافیای این شرکتها اجازه همچین کاری بدن
دوما تا موقعی که دست خودرو سازها تو جیب دولت هست و هر گندی بزنن هیچ کسی اهمیت نمیده و مدیران خودرو سازی بعد از اتمام مسیولیتشون به هیچ کجا پاسخگو نیستن اگر شما هیوندا و تویوتا صفر رو با قیمت کمتر از ضد میلیون بدی هم این احساس رقابت پذیری ایجاد نمیشه
تعرفه صد درصد عوارض صد درصد تازه دست دو...به کجا رسیدیم که باید دست دوم سوار شیم اونم با تعرفه100 درصدی.بعد قطعاتش با قیمت گوش بری..عرب لوکس سفارش اروپا سوار شه.ایرانی دست دو تصادفی سفارش خلیج .واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
والا دست دو اونا خرش میرزه به اسب ایراندزدرو
وضعیت به جایی رسیده که تازه میخایید خودرو دست دوم وارد کنید.
تا وقتی که رانت خواری و مافیای خودرو سازی در کشور وجود داشته باشه . هیچوقت اینگونه طرح و لوایح در کشور تاییئد و به منصه ظهور نمیرسه
اونها دلشون نمیخاد که ذره ای از سودهای بادآورده چند صد میلیاردیشون کم بشه
به هرگونه لابی و فشار دست خواهند زد
واقعا شرم آوره ، تو همه دنیا خودرو سازها ماشین را از دم قسط با گارانتی و وارانتی پنج ساله با سود خیلی پایین در اختیار مردم قرار می دهند ، بعد این کارشناسان میگن ماشین دست دوم وارد کنیم بفروشیم ۱۰۰ میلیون ، نکنه برخی دنبال رانت هستند ، پراید شده بالای ۵۰ میلیون وعده به چی میدی ، همین الان لوازم یدکی ماشین های وارداتی گیر نمی یاد ، شما رو باید محاکمه کرد که این پست ها رو اشغال کردید . تابناک توهین نکردم چاپ کن
طرح عالی هست و در اکثر کشورها نتیجه خوبی داشته است .
شعر نگو مرد...عمل کن...
این کار باید انجام بشه خداوکیلی قیمت پراید باید ۵۰ میلیون تومان باشه،نه خدا خوشش میاد و نه بنده ی خدا
اگر واردات آزاد وتعرفهای ویران کننده برچیده شود تکلیف مافیا چه خواهد شد یعنی اعضای مهربون و متدین مافیا گدائی کنند .استغفرالله
اگه سانتافه 250 تومنی بیاد تو بازار اونوقت کی آشغالهای چینی رو میاد با این قیمت بخره؟
کجای دنیا تعرفه خودرو صد درصدیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
جزء دنیا حساب میشیم ؟
Parham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
ایران
چرا پا باید پراید سوار شیم؟
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
همان هم از سر ملت زیاده
Parham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
چون لیاقتمون پرایده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
برای حمایت از ادامه تولید گران و بی کیفیت خودروهایی که منافعش به جیب عده ای خاص میرود.
نامزد های ریاست جمهوری همواره چند دوره اخیر، یکی از شعارهای انتخاباتی شان، سرو سامان دادن به "ساخت و بازار خودرو" بوده است. اما سامان که نداده اند واقعا همیشه اینها بدتر شده اند و آنها را عین سرطان به جان مردم انداخته اند. خداوند متعال را به عظمت این ماه مبارک قسم می دهم ازشان نگذرد و انتقام این ملت با غیرت و شریف را ازخودروسازان بگیرد. نمی دانم نمایندگان ادوار مجلس که به کلام الله مجید قسم یاد کرده اند چرا اقدام و برخوردی نمی کنند!!!!!1
واسه یه دفعه هم که شده وارداتو حتی به کام دست دوم به کام این ملت شیرین کنید راه دوری نمیره اقایون دست اندرکار اصلا برای رضای خدا اینکارو بکنید .
با عرض سلام... بفکر قطعات گران وخارجی ان هستید . وایران در حال محاصره
مشکل اساسی کشور عدم اتحاد مردم ونبود فرهنگ اعتراض مسالمت آمیزه همه بایدبه ظلم خودروسازها اعتراض کنند یک واقعیت را باید قبول کنیم که هیچ کشوری ازتجمع واعتراض خوشش نمیاد ولی اگر فرهنگش درکشور نهادینه بشه جلوی خیلی چیزها را میشه گرفت مردم مخالف نظام نیستن ولی این حق را دارند که مثل بقیه کشورها حق رفاه وسوارشدن ماشین هایی باکیفیت وقیمت مناسب دارند یکی از اقوام ما ساکن کویته میگفت اونجا انواع واقسام ماشین وجود داره ومردم اونجا سالیانه ماشین عوض میکنن اونهم بدلیل شرایط مناسب از قبیل تمام قسط بودن ماشین انهم ماشین های مدل بالایی همچون بی ام دبیلو ومرسدس بنز که تا پنج سال گارانتی دارن وخیلی تسهیلات دیگه که با کشورما صدهاسال لازمه تا به اون برسیم جوان کویتی با پول پژو پارس ما بهترین ماشین سوارمیشه وما به بهانه حمایت از فرغون ملی جوان ناکام ما بایدبه دیار باقی بشتابد چرا باید دولت ونظام کشور من اینقدر من براش بی ارزش باشم کدوم فرزند آغا زاده پراید سواره که اونم دست نیافتنیش کردن با ۵۰میلیون
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
عزیزم چرا به جای کویت سراغ بنگلادش و پاکستان نمی روی؟
بجای این صحبت های تکراری و بی نتیجه ، بهتر نیست که ممانند ژاپنی ها ، ارمنی ها ، آدری ها ، ترکمنها و و و و ... زندگی کنیم؟ در طول همین ریاست اقای روحانی درباره این چند کشور چند خبر بد شنیدیم؟
هر کشور هم به اندازه خودش نقش مهمی در منطقه و دنیا ایفا میکنه.مگر فقط ما نقطه توجه دنیاییم؟ واقعا اگر ما از روی کره زمین حدف بشویم چه اتفاقی برای دنیا می افتد؟
خائنین و فاسدین این ارزوی عوامی را به گور خواهند برد یا خودروی ایرانی یا خر و قاطر
تابناک اینقدر به خودروسازی ها گیر دادی خسته نشدی؟مظلومیت خودروسازها رو ببینید، می خوان با واردات خودرو دست دو بدبختشون کنن.
پروژه جدید اقا زاده ها کلید خورد... بازار رانت دیگری در راه است
برای سر عقل امدن خودروسازان داخلی بعد از 50 سال خوب است ولی برای کوتاه کردن دست سود جویان در تمام بازارها تصویب مالیات بر عایدی سرمایه است که باعث میشه این نقدینگی سرگردان وارد به سمت تولید هدایت بشه و دلالی خودرو و مسکن و ارز و طلا کم بشه فقط اگر نماینگان بجای تنبلی و بازبهای سیاسی این طرح مهم که در تمام دنیا اجرا شده را تصویب و با شفافیت اجرا کنند دست تمام دلالان خرد و دلالان کلان مثل بانکهای خصوصی از بازار مسکن و طلا کوتاه میشه
دلتونوخوش نکنید هیچ اتفاقی نمیفته کلا هر چه که به نفع مردم باشه اتفاق نمیفته خیالتون راحت راحت
عمرا دولت و مافياي سايپا و ايران خودرو بذاره مردم ماشين خوب و ارزون سوار بشن
اينها نونشون تو ظلم كردن به ملته و اصلا هم رفاه مردم واسشون مهم نيست و مردم رو به شكل حيوون مي بينن
اي كاش كشور ما هم يكي مثل شيخ محمد زايد امارات داشت
دولت که به فکرگران کردن بنزین واب وبرق وگاز است چرا درمورد این مافیای خودرو ومسکن ازطریق درامدشان مالیات نمی گیرد اگرخوددولت دراین گرانیهادخالت ندارد کافی است به طور نمادین هم شده بین بانک مرکزی و اداره مالیات برای اخذ مالیات یک تفاهم امضا شود چرا که دوره کالا به کالا تمام شده چرا که هراتفاقی درهرحوزه اقتصادی اتفاق بیفتد ازطریق بانک وحساب بانکی ست
حالا چرا دسته دوم؟ چرا نمیذارین خودروسازها نماینده هاشون بیان داخل نمایندگی بزنن؟ جز اینکه دارن رانت میدن و دولت خودش داره حمایت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
دمت گرم. آقایون و آقازاده هاشون الان به این فکر افتادن که دلالی تووواردات خودروهای دست دوم خیلی سود داره بخاطر همین همه جا دارن اینو میگن
اگر در کشور خودرو ارزان شود همه چیز ارزان می شود. این طرح که خودروی بالای ۲۰۱۵ وارد شود، البته اگر عوارض گمرکی را حداکثر ۲۰درصد بگیرند باعث می شود تمام کالاهای دیگر و خصوصاً خانه بشدت پایین بیاید. هرچند رانت خواران و دلال ها اجازه نخواهند داد. اما به خاطر خدا و اینکه این ملت ۴۰ سال مقاومت جانانه داشته اند، برای جلوگیری از افزایش کمر شکن همه چیز این طرح را اجرا کنید و برای یک بار هم که شده جلوی رانت ها و دلال ها را بگیری.
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
چه ربطی داره برادر.هرسال دولت به دلیل مشکلات بانک ها در پرداخت سود دستوری بانک ها کم میاره و می‌ره سراغ گرون فروشی سکه و دلار و بعد یه مدت به سایر بخش ها سرایت می کنه.خودرو هم مثل بقیه بخش ها متاثر میشه
تازمانی که برای هر خودرو ساخت داخل و یا وارداتی تعداد نانشخصی سهم و سود نامشروع دارند و هیچ چیز شفاف نیست و مردم هم تو شروع گرونی هجوم میاورند و توی شروع ارزانی دست نگه میدارند اوضاع فرق نمیکند
وجدانن برای کشوری با این همه ثروت و قدمت و منابع زشت نیست خودروهای کار کرده کشورهای عربی رو وارد کنیم؟چرا اینقد بی عزت شدیم که باید خودروهای کارکرده کشورهای حاشیه خلیج رو وارد کرد.
حتی برای خودروهای مناطق آزاد هم کار اشتباهی بود ماشینهای تصادفی آمریکایی رو وارد میکردن
متتسفم برای کشورم که این حد افول کرده
برای چه خودرو دست دوم چرا مردم ایران حق ندارند خودرو خارجی نو با قیمت مناسب استفاده کنند چرا به فکر راحتی و رفاه مردم نیستید چرا بایستی یک عدع فقط در کشور در عیش و نوش بسر ببرند چرا رفاه و خدمات اجتماعی برای تمام مردم در دسترس نیست چرا .........................................................................
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
هرکس به قدرش توانش و امکاناتش باید بهره ببره.چه معنی داره آدم بی سواد و بی کار با جراح مغز و اعصاب تو یه درجه از رفاه باشه.اگر حرف شما درست باشه بهشت و جهنم و درجات اون هم بیخود باید باشه و آدم تلاشگر وباسواد با بی تعهد هر دو باید یه امکانات داشته باشن. به نظرت ممکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
عربهای خلیج دو تومن نمی ارزن بهترینهارو دارن
شما فکر کردی اگه واردات خودرو دست دوم آزاد بشه من و شما میتونیم وارد کنیم؟ باز هم میفته دست دلالها و آقازاده ها اونوقت همون سانتافه ای که شما میگی رو بالاتر از قیمت الان میندازن به مردم. این نسخه ها برای این کشور نیست
همان خودروهای روز و دست دوم را اما بدون تعرفه وارد کنند بازار خودرو درست میشود. تعرفه یعنی رانت و محل بازی دلالان است.
ما برای خودرو انقلاب نکردیم
پاسخ ها
Ahmadreza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
بله ما برای عدالت انقلاب کردیم برای آسایش مردم
مرسدس سی ال ای ۲۵۰ فول ۲۰۱۹ رو گرفتم ۴۳ هزار تا خیلیم باحاله
همه این داستانها ایجاد جو روانی برای بازار که قیمت را متعادل کنند. واردات خودرو هیبرید و دست دوم خواب و خیال است. واردات ارز میخواهد.
این بازار نابسمان خودرو با واردات خودرو دست دوم حل می شود.
افراط و تفریط افت بدی هستش.فعلا واردات خودرو صفر رو مجلس صفر کرده باید اثرش رو دید و بعد ادامه داد.هرچند خودرو سازها به دلیل پیروی محض از فرانسه حال و روز خوبی ندارن ولی شاید سایت خودروسازهای داخلی رو غیر از دولت فرانسه .دولت ایران برنامه ریزی کنه...
بله خوب
اقای پارسایی عزیز
اگر میتوانی جلوی افزایش سه برابری بقیه کالاها رابگیری،قیمت خودروراهم میتوانی کنترل کنی.
رب گوجه،پلاستیک زباله،کالاهای برقی،و....
اگرکم هست بازم بگم
مافیای خودرو سازان که از اسم تولید ده ها هزار میلیارد سالانه سود دارند .و چیزی جز منافع شخصی براشون مهم نیست به هیچ وجه اجازه نخواهد داد. منافع مالی اینها اینقدر بزرگ هست که همه در خدمت منافع اونها باشن .
عمرا دولت و مافياي سايپا و ايران خودرو بذاره مردم ماشين خوب و ارزون سوار بشن
هر زمان که یاد گرفتیم با هم متحد شویم .وقتی قرار شد نخریم وهیچکس نخرد .نه اینکه حاضر میشویم به نمایندگی چند میلیونی بدهیم برای ثبت نام این مرکبهای مرگ خودمون .هنوز برای خودمون احترام و ارزشی قایل نیسیم .فقط نخریم .متحد شویم نخریم همه چیز درست میشود وگرنه .....
برای چی باید تعرفه 100 درصدی به خودروهای دست دوم بست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه مردم پولاشونو پیدا میکنن که اینجوری باید ازشون کند؟؟؟؟؟
اخه این قیمتا از کجا اومده ویتارا ۶۴۰ملیون تومن یعنی چی؟حالا ما کاری با خودرو ساز داخلی نداریم قیمت خودروهای وارداتی مبنای قیمتیش چیه اونی که وارد کرده چند درصد سود پیشبینی کرده‌۱۰۰۰ درصد یا ۲۰۰۰درصد؟
فقط کافیه مسئولین بخواهند
مبارکه .
مبارکه . کیا قراره دو باره میلیاردر بشن.
به هر ايرانى داراى كارت ملى اجازه بديد يك اتومبيل با عمر حداكثر چهار سال واز بين ماركهايىكه در حال حاضر خدمات فنى دارند وارد كند
مافیایی خودرو در بیت خوابیده و به ریش مردم میخنده.
اگر ازما بهتران گذاشتند...............!!!!!!!؟؟؟؟؟
سلام
وجدانن چرا خودتونو ناراحت میکنین
مافیا نمیزاره
عربستان گاوشیرده آمریکا
الکی دلخوش نباشین، منافع خودروسازی به همین سادگی از بین نمیره و واردات رو آزاد نمیکنن
به عنوان پیشنهاد این کار اول از خودروهای بالای ۵ سال مناطق آزاد کشور به صورت پایلوت برگزار شه اگر جواب داد ، میشه آن را تعمیم داد به واردات جدید، ولی همین الان هم کلی خودرو دست دوم با پلاک مناطق آزاد هست که میشه ملی شون کرد.
به شرط اینکه تعرفه رامنطقی بزارن
به نظر من صنعت کشور باید حمایت بشه درون سازی بشه و در کنار مدیریت واردات خودرو صنعت ساخت قطعات رو وارد کشور کنییم
سلام دوستان متن روبادقت بخوانید.
درمرحله اول ماشین دست دوم کمتر ازده هزار دلار چرابایدبابتش گمرک درنظربگیرید؟؟
دوم اینکه بعداز مدتی کوتاه به قطعه خارجی دربازار باعث تلاطم واشفتگی ارز وبازار قطعات میشه
نخرید تا قیمتا بیاد پایین
جناب علیرضا فکر کنم بهترین ماشین رو سوار میشی فکر پایین دستیت نیستی که با پراید ارتفاع دار داره حال میکنه و دلش رو به اون خوش کرده و دوچرخه بهش میزنه شاسی به ... میره .....
بابا هرکی بخاد برای کشور ماشین ارزون وارد کنه از گمرک اولان ایرانخودرو و سایپا نمیزارن بیارن
این رو بخاط داشته باشید هرگز قیمت ها پایین نخواهد آمد
اگه تعرفه کم بشه و واردات خودرو دست دوم آزاد شده قیمت ها در داخل کشور افت میکنم و مردم بیشتر میرن سمت ماشین خارجی همین امر باعث میشه که خودرو ساز های ما کیفیت خودرو شون رو بالا ببرند
من میرم از سر کوچه یه فرغون میگیرم ولی ماشین ایرانی سایپا وایران خودرو نمیگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
حداقل میدونی نگران واشرسوختن نیستی
داریم به لحظات استفاده از وسایل دست دوم مردم کشور های خارجی نزدیک میشویم
خودرو های بی کیفیت داخلی .باعث مرگ خیلی از هموطنهای ما شد که میون اونها متخصصین خبره
یعنی میشه با ۱۰۰ میلیون سوار یک ماشین دست دوم خوب بشیم ؟(
چرا دولت خودرو خارجی وارد نمی کند
حداقل امتیاز ورود خودرو افت قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی است که توانمندان از صف مشتریان داخلی کنار میروند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر