بازدید 5063
ماهاتیرمحمد:

اسرائیل تروریسم دولتی مرتکب می‌شود

کد خبر: ۹۰۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 23 May 2019

نخست وزیر مالزی برقراری صلح جهانی را در گرو حل مسئله فلسطین دانست و گفت که اسرائیل تروریسم دولتی مرتکب می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در مراسم افطار برای خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس بر مخالفت کشورش با سیاست های اشغالگران در اراضی فلسطینی و حمایت از فلسطینی ها و مسئله عادلانه آنها تاکید کرد.

وی گفت: مالزی در بسیاری از فعالیت های ضد اسرائیلی در سراسر جهان شرکت می کند. مالزی همچنین در بسیاری از اعتراضات و کاروان های کمک ها برای شکستن محاصره اسرائیل علیه نوار غزه مشارکت دارد.

ماهاتیر محمد تصریح کرد: حملات اسرائیل علیه فلسطین همچنان علت اصلی تروریسم در خاورمیانه است. تروریسم و تندروی نتیجه مستقیم تروریسم دولتی است که اسرائیل مرتکب می شود.

برپایه این گزارش، نخست وزیر مالزی بر اهمیت مسئله فلسطین و جنبه انسانی آن تاکید کرد و گفت که جامعه بین المللی باید وظایف خود برای سوق دادن اسرائیل به سمت عقب نشینی از اراضی اشغالی فلسطین وبازگشت آوارگان را انجام دهد.

ماهاتیر محمد در جریان مذاکراتش با خالد مشعل درباره سیاست های اشغالگران در منطقه و تلاش برای تغییر دادن هویت قدس و حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه و نیز طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" تبادل نظر کرد.

مشعل بعد از مذاکره در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: مهمترین تحولات مسئله فلسطین مطرح شد و از حمایت ماهاتیر محمد از مسئله فلسطین و مواضع ضد اشغالگری وی تقدیر می کنم.

مشعل گفت: سیاست های اشغالگران در منطقه بدنبال تغییر هویت قدس و سرکوب ساکنان نوار غزه است.

وی بدون توضیح بیشتری تصریح کرد: مهاتیر محمد از بزرگترین رهبران جهان اسلام است که چه بسا نقش موثری در موقف کردن حملات علیه ملت فلسطین ایفا می کند.

مشعل گفت که با ماهاتیر محمد درباره معامله قرن صحبت کرده است. این طرح در تلاش برای ریشه کن کردن مبارزه فلسطینی ها است.

وی بر لزوم تمرکز جهان اسلام و همه جهان به پایان دادن اشغالگری اسرائیل و حمایت از بازپس گیری حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر