بازدید 23392

جلسه غیرعلنی امروز دموکرات‌های مجلس برای استیضاح ترامپ / شانس استیضاح چقدر است؟

در پی امتناع چندین باره مقامات کاخ سفید از حضور در مجلس نمایندگان آمریکا برای استماع و شهادت، به رغم فراخوان از سوی نمایندگان این مجلس، دموکرات‌ها شدیدا دچار نا امیدی و سردرگمی هستند؛ بنابراین، گزارش‌های بیشتر نشان می‌دهد، دموکرات‌های بیشتری به سمت حمایت از طرح استیضاح ترامپ به پیش می روند در حالی که دیگران هشدار می‌دهند، این امر ممکن است منجر به پیامد‌های چشمگیر شود.
کد خبر: ۹۰۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 22 May 2019

در پی امتناع چندین باره مقامات کاخ سفید از حضور در مجلس نمایندگان آمریکا برای استماع و شهادت، به رغم فراخوان از سوی نمایندگان این مجلس، دموکرات‌ها شدیدا دچار نا امیدی و سردرگمی هستند؛ بنابراین، گزارش‌های بیشتر نشان می‌دهد، دموکرات‌های بیشتری به سمت حمایت از طرح استیضاح ترامپ به پیش می روند در حالی که دیگران هشدار می‌دهند، این امر ممکن است منجر به پیامد‌های چشمگیر شود.

دموکرات های مجلس نمایندگان پس از آن که مشاور کاخ سفید دان مک گان روز سه شنبه از شهادت در حضور کمیته قضایی این مجل خودداری کرد، دوباره خواستار استیضاح ترامپ شده اند. کاخ سفید با اشاره به حکم دادگستری که مشاوران حقوقی نمی تواند مجبور به شهادت دادن شود، مک گان را از حضور در این کمیته منع کرد.

بر اساس گزارشی از نشریه The Hill، کمیته مذکور قرار است روز چهارشنبه در مورد گزینه استیضاح ترامپ در جلسه ویژه و غیر علنی بحث و گفت‌وگو کند. در حالی که بعضی از دموکرات ها از همان ابتدای کار از استیضاح حمایت می کردند، دیگران، از جمله سخنگوی پارلمان نانسی پلوسی، همچنان می گویند که احتیاط بیشتری باید انجام شود.

جلسه غیر علنی امروز دموکرات های مجلس برای استیضاح ترامپ / شانس استیضاح چقدر است؟

بر اساس گزارش The Hill، دموکرات هایی که پیشتر خواستار احتیاط در مسأله استیضاح شده بودند، اکنون به دنبال حمایت از این ایده اند. از جمله این دموکرات ها جیمی راسکین، عضو تیم سخنگو، نانسی پلوسی و عضو کمیته قضایی است.

راسکین در مورد چالش قدرت بین بخش های مجریه و مقننه دولت گفته: ما شواهد فراوانی از جرایم و تخلفات قانونی در دولت داریم. این بسیار شگفت انگیز است که رئیس جمهور روی اقدامات بخش اجرایی دولت پرده می کشد و از رعایت احکام و سایر درخواست های قانونی برای کسب اطلاعات اجتناب می کند.

جاستین آماش، نماینده جمهوری خواه میشیگان، نخستین جمهوری خواهی است که برای پیوستن به تقاضای دموکرات ها برای استیضاح، تصمیم خود را گرفته و گفته که پس از خواندن گزارش رابرت مولر در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2016 ـ که روسیه آن را انکار می کند ـ در مسأله بررسی «اقدامات قابل استیضاح رئیس جمهور» وارد شده است.

با این حال، بسیاری از دموکرات ها علیرغم تأیید این که اکنون بیش از قبل به موضوع استیضا می پردازند، همچنان به اخطار و هشدار در مورد آن ادامه می دهند.

دین فیلیپس از مینه سوتا می گوید: من هنوز شخصا وارد این موضوع نیستم، اما هیچ شکی وجود ندارد که من هر روز بیشتر متوجه آن می شوم. من نمی خواهم ببینم که کشورمان در این مسیر می افتد، اما آنها [مقامات دولت] کار را برای ما به شکل وحشتناکی سخت می کنند.

در حال حاضر احتمال این که دموکرات ها بتوانند اکثریت 218 رأی مورد نیاز برای آغاز تحقیق در مورد استیضاح را به دست آوردند احتمالی قابل بحث است.

حکیم جفریز، رئیس هیأت کمیته دموکرات ها در پارلمان به خبرنگاران گفت: من مخالف این تصورم که تعداد روزافزونی از دموکرات ها در مجلس خواهان پرداختن به موضوع استیضاح هستند و افزوده که اکثر دموکرات ها اکنون بر مسائل اساسی مانند هزینه داروهای تجویزی و بسته های اقدامات زیربنایی متمرکزند.

بسیاری از دموکراتها که به قطار استیضاح پیوسته اند، اعتراف کرده اند که امتناع مک گان برای شهادت دادن، آخرین نشانه برای آنها بود. دیگران اشاره کردند که [وزیر خزانه داری استیون] منوچین نامه ای به مجلس نوشته و گفته، او نیز از شهادت دادن درباره بازپرداخت های مالیاتی ترامپ طفره خواهد رفت.

دموکرات های مجلس، تحقیقات متعددی را از کاخ سفید در تلاش برای گرفتن قدرت از ترامپ آغاز کرده است، از جمله تحقیق در مورد ممانعت از تحقق عدالت در جریان بازرسی های مولر و بازپرداخت مالیاتی ترامپ.

با این حال، قانونگذاران همچنان تمایل زیادی به آغاز روند استیضاح ندارند، با توجه به این موضوع که چگونه استیضاح ناکام بیل کلینتون در 1998 اعتبار جمهوری خواهان را کاهش داد و محبوبیت کلینتون را به حداکثر و رکورد تاریخی رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۵
اگه ترامپ بمیره اسراییل نابودشه بن سلمان سقط شه قیمت گوجه فرنگی تو ایران 100 تومنم پایین نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
ولی مختلسین با پول نفت بیشتر میتونن اختلاس کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
خوب معلومه دیگه.علت مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور ما داخلی است و بیگانگان کمترین تاثیر رو در آن دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
ولی عوضش حق مسئولیت مسئولین بالاتر میره. پول بیشتری در اختیار دارن و ...همون بهتر که کلا خبری نباشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
شما یه فکری برای داخل بکنین اینقدر چشمتون به دهن یه مشت کارشناس نباشه که همه تحلیل های آبکیشون اشتباه از کار درمیاد ، ترامپ استیضاح نمیشه هیچ در دور دوم با اختلاف بالا رئیس جمهور میشه شما به چی دل خوش کردی اخوی
ناشناس
| Thailand |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
آنها تا سال ٢٠٣٠ همچنان در حال استیضاح ترامپ هستند
یعنی مسولان امیدوارند ترامپ استیظاح بشه؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
دلتونوبه این حرفهاخوش نکنید وبفهمید که اگریک دموکرات هم بجای ترامپ بیاد درسیاست خصمانه امریکاعلیه ایران تغییری ایجادنحواهدشد
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
در یک جمله 2 غلط بچه گانه داری .
مسئولان و استیضاح را صد بار بنویس
چهارشنبه ۱ خرداد
یورو۱۶۲۰۰
دلار۱۴۵۰۰
سکه ۴۸۵۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
دوست عزیز
خوب ساعتشم بزن، تو که میدونی نرخ ارز چهل ساله افتاده توی امواج خروشان دریا
هر چی بحث استیضاح جدی تر نشه، بهتره
چون اگر قرار به استیضاح باشه حتما سعی میکنه حمله نظامی انجام بده تا افکار عمومی رو تغیر بده
نه عزیزم استیضاح نمیشه ما باید امیدمون به راههای دیگه ای برای اینکه ترامپ با ما سرشاخ نشه بدوزیم
به همين خيال باشيد!!!!!!!!!!!!!
خود امریکایی ها انقدر پیگیر کار ترامپ نیستن که ما سرگرمشیم
آقای ترامپ مرد ثروتمند و قویی است و مطمئن باشید ایشان دفعه بعد هم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هستند و اینها همه اش بازی سیاسی است.
مذاکره هرچه زودتر خسارت مردم ومملکت کمتر
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
اخه بدبختی ما اینجاست اگه حتی مذاکره بشه و همه چی بخوبی و خوشی تموم بشه باز هم مثل دفعه قبلی نمیزارند قیمت دلار پایین بیاد ما هنوز از یادمون نرفته وقتی قیمت دلار در حال سقوط بود و به زیر سه هزار رسیده بود رییس کل بانک مرکزی گفتند دلار در کف قیمت رسیده و عملا مانع از سقوط قیمت ان شدند این سری هم صد در صد نمیزارند زیر دوازده بیاد ما ملت شدیم گوشت قربونی با تحریم بی تحریم محکوم به عذاب اقتصادی هستیم ود ر بیست و چهار ساعت باید بیست و پنج ساعت واسه خرج زندگی جون بکنیم
تابناک می شه بگی منبع این ادعایی که کرده ای کجاست؟ تا آنجا که رسانه های آمریکایی نوشته اند اکثریت قاطع نمایندگان کنگره آمریکا از جمهوری خواه و دموکرات متفق القول گفته اند که اگر ثابت شود حمله تروریستی به کشتی های تجاری در فجیره امارت کار ایران بوده است باید پاسخ قاطع و سنگین داده شود فقط برخی دموکرات ها هنوز قانع نشده اند و ادعا می کنند ترامپ سند کافی ندارد همین و بس .نظر سنجی هادر آمریکا هم نشان می دهد ۵۳ درصد آمریکایی ها ایران را خطری فوری و جدی می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
هفتاد درصد آمریکایی ها اصلان نمی دونن ایران کجاس.. 80 درصد هم اصلا نمیدونن آمریکا با ایران مشکل داره!
با این نوع اخبار گول نزنید!
انسانیت در سیاست های کاخ سفید هیچ جایی نداره - فقط منافع مادی
از قدیم ندیم ها گفته اند:
چاقو دسته خود را نمی برد!
بزک نمیر اوباما میاد
پاسخ ها
علی حاجی
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
کوتاه مختصر رسا
فقط یادش رفته است در ادامه بنگارد:۰
سگ زرد برادر شغال است
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ترامپ بهترین ریس جمهور امریکاست
کاش هر کی سر جای خودش بود.
هنوز نمی دانید ترجمه Speaker of the House در فارسی میشه رییس کنگره و نه سخنگو....این اصطلاح در ساختار سیاسی آمریکا به رییس کنگره اطلاق میشه
مشکلات داخل رو ول کردیم چسبیدیم به ترامپ که کی استیضاح میشه
گور پدر ترامپ جلوی گرانی را بگیرید ترامپ نگفته گوشت کیلویی یکصدو سی هزار بشود خود دولت روحانی دلارهای خودش را گران می فروشد و مردم ایران را فلج کرده حالا داره دم از جنگ میزنه
تخیلاته
نفرین عمه ام گرفت
پس چی شد بازار متشکل ارزی؟ چی شد دلار یازده هزارتومانی؟!!!!!
مصاحبه های فرمایشی ونمایشی صداوسیمادرمورد سقوط ساعتی قیمت دلاررادیدید؟ بخصوص عجزوناله اون بابایی که میگفت میخوام دلار بفروشم هیچکس خریدارنیست!!!! واقعاکسانی که اینطورمصاحبه های نمایشی راترتیب میدن شعورمردم راچی فرض میکنند؟!!!
احتمالا ترامپ به اعدام محکوم خواهد شد دلمون رو به چی خوش کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
خخخخخخخخخخخخخخ ایول.
اگر در دنیا همه نابود بشوند و بمیرند هم اوضاع ایران روز به روز بدتر خواهد شد که بهتر نخواهد شد.
آمریکا زرنگ تر از اونه که با ما وارد جنگ بشه
احتمالا عربستان و امارات رو میفرسته جلو
مردم سرگرم ترامپ کنید ،،،،،
دلتون به این چیزا خوش نکنید استیضاح ترامپهمون قدر محتمله که استیضاح روحانی
مرگ یک بار ، شیون یک بار
ما تو دانشگاه علامه یه استاد فرهیخته داشتیم یوسفیان چند رشته دکترا داشت و آدم معتبری به لحاظ علمی بود و سال 68 میگفت بچه مسلمونا موقع دعاهاتون از خدا بخواهید که هیچگاه ایلات متحده دچار بحران نشه والا برای فرار از بحران همیشه شوک ها و بحران در کشورهای دیگر ایجاد میکنه و چه جایی بهتر از خاورمیانه.....، من از ته دل آرزو و دعا میکنم همیشه آمریکا بحران های اقتصادیش و سیاسیش رفع بشه تا ما با فقر و بدبختی هم شده دور از بحران زندگی کنیم. شما هم دعا بفرمایید
با این شرائطی که ما به پیش میریم هر رئیس جمهور دیگری هم روی کار بیاد همین بحث ها خواهد بود جنگ بین ایران وامریکا این نفشه ای از قبل کشیده شده از بین بردن توان نطامی وسیاسی کشورها تا بتوانند سوخت را ببرند در این درگیریها افغانستان عراق سوریه لیبی ودر نهایت ایران البته ایران اسلامی هم اکنون دارای قدرت بازدارندگی خوبی است اما جلوی امریکای تا دندان مسلح باید کارخانه‌های انها بچرخد ما باید با سیاست وکیاست وصببر انقلابی استراتژی جلوی این ویراتی را بگیریم
ایران کل درامد دولتش از جیب مردم بیچاره تامین میشه بانک ها همه تو کار خرید و فروش دلار و سکه و املاک هستند با پول خود مردم و این قیمت ارز هم به واسطه همین دلال بازی بالا و پایین میره
اصول گراها هم در ایران خواستار استعفای روحانی هستند این به اون در
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار