بازدید 11868

کشف آب در دورترین شیء شناخته‌شده توسط انسان

کد خبر: ۹۰۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 22 May 2019

فضاپیمای افق جدید ناسا موفق به کشف آب در سطح دو سیارک کوچک دو قلو شده است که دورترین اشیای شناخته شده در جهان برای بشر هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از تک تایمز، فضاپیمای افق جدید ناسا موفق به کشف آب در سطح دو سیارک کوچک دو قلو شده است که دورترین اشیای شناخته شده در جهان برای بشر هستند.

تحلیل داده های به دست آمده از این سیارک ها که به MU69 یا Ultima Thule شهرت دارند، نشان می دهد در انها آب وجود دارد. این سیارک ها در کمربند کوئپیر قرار دارند که منطقه ای بعد از منظومه شمسی و پس از مدار سیاره نپتون است.

بررسی ها حاکی است که در این بخش از جهان تعداد زیادی سیارک، شهاب سنگ و دیگر اشیای ریز وجود دارند که بخش زیادی از آنها احتمالا از یخ تشکیل شده است.

با توجه به نزدیکی این سیارک ها به منظومه شمسی کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها به افزایش دانش بشر در مورد منظومه شمسی نیز منجر می شود.

محققان ناسا می گویند Ultima Thule علاوه بر آب و یخ حاوی متانول و برخی مولکول های ارگانیک نیز هست و البته باید توجه داشت که ترکیبات یخی این سیارک ها بسیار متفاوت از سیاره های منظومه شمسی و دیگر سیاره ها در خارج از منظومه شمسی است.

Ultima Thule از پلوتو هم قرمزرنگ تر است و به نظر می رسد علت این مساله تغییرات برخی فلزات ارگانیک موجود در سطح آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار