بازدید 4370
دو روز پس از تشدید تحریم

آمریکا موقتا محدودیت‌های هوآوی را کاهش داد

کد خبر: ۹۰۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 21 May 2019

ایالات‌متحده موقتا محدودیت‌هایی که اخیرا بر هوآوی چین وضع کرده بود را کاهش داد. این اقدام با هدف به حداقل رساندن اختلالات ایجاد شده برای مشتریان هوآوی بوده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ایالات‌متحده موقتاً محدودیت‌هایی که اخیراً بر هوآوی چین وضع کرده بود را کاهش داد. این اقدام با هدف به حداقل رساندن اختلالات ایجاد شده برای مشتریان هوآوی بوده است. اما مؤسس این شرکت با رد این اقدام اعلام کرد که شرکت هوآوی خود را برای اقدامات آمریکا آماده کرده است.

وزارت تجارت آمریکا به شرکت هوآوی اجازه می‌دهد برای حفظ شبکه‌های موجود و فراهم آوردن ارتقای نرم‌افزاری برای تجهیزات و گوشی‌های موجود هوآوی، تا ۹۰ روز به خرید کالاهای آمریکایی ادامه دهد.

اما بزرگترین شرکت ساخت تجهیزات ارتباطی دنیا (هوآوی)، هنوز از خرید قطعات آمریکایی برای ساخت کالاهای جدید منع شده است.

دولت آمریکا اعلام کرد این محدودیت‌ها را برای این اعمال کرده است که برخی اقدامات هوآوی مغایر امنیت ملی آمریکا، یا منافع سیاسی آن است.

ویلبور رأس، وزیر تجارت آمریکا، دربیانیه‌ای گفت: این مقررات جدید به آن دسته از اوپراتورهای بخش ارتباطات که بههوآوی متکی هستند زمان کافی می‌دهد تا با شرکت‌هایی دیگر کار خود را انجام دهند.

رأس اضافه کرد: به طور خلاصه، این مجوز اجازه می‌دهد کاربران گوشی‌های موجود هوآوی و شبکه‌های باند گسترده روستایی، بتوانند به کار خود ادامه دهند.

این مجوز تا ۱۹ آگوست پابرجا خواهد بود که این نشان می‌دهد تغییرات زنجیره تأمین قطعات هوآوی، می‌تواند عواقبی فوری، گسترده و ناخواسته، برای مشتریان این شرکت به همراه داشته باشد.

مؤسس هوآوی، رن ژنگفی، در این رابطه گفت این اقدام اعطای مجوز موقت، برای این شرکت بی‌معنی است، چراکه قبلاًآماده‌سازی‌هایی برای این سناریو، انجام شده است.

او ادامه داد: این نشان می‌دهد که دولت آمریکا قابلیت‌های ما را دست کم گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر