بازدید 7008

بررسی تفریغ بودجه ۹۶ در نشست کمیسیون برنامه

رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور با حضور در نشست کمیسیون برنامه و بودجه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ را به نمایندگان ارائه کردند.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 21 May 2019

رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور با حضور در نشست کمیسیون برنامه و بودجه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ را به نمایندگان ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش در خصوص جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد، توضیحاتی در ارتباط با گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور ارائه شد و نمایندگان سوالات و نقدها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

وی افزود: از نکات قابل توجه در این گزارش، رعایت احکام قانون بودجه در سال ۱۳۹۶ است که به میزان ۳۸ درصد است و عدم رعایت تمام و یا بخشی از احکام نیز ۴۶ درصد و فاقد عملکرد هم ۱۶ درصد است.

وی با بیان اینکه ورود دیوان برای اولین بار به رسیدگی بودجه شرکتهای دولتی از نکات قابل توجه دیگر است اظهار داشت: در این گزارش به واگذاری ۸۳۵ شرکت دارای سهام دولتی توسط سازمان خصوصی سازی از سال ۸۰ تا ۹۶ به مبلغ ۱۴۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان اشاره شده، که ایرادات وارده نیز قید شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در حوزه بانک‌ها، از تکلیف سه ساله شورای پول و اعتبار مبنی بر واگذاری اموال مازاد و سهام غیربانکی بانک‌ها به میزان ۶۵ هزار تومان، تنها ۳۵ درصد آن محقق شده است.

تابش اضافه کرد: همچنین طی بررسی انجام شده در سه ماهه اول سال ۹۶، از مجموع حدود ۳۰ میلیارد دلار ارز تخصیصی، ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: البته این گزارش قطعی نیست و ممکن است در مراحل بررسی دادستانی و هیأت‌های مستشاری، دفاعیات دستگاه‌ها، موجه تشخیص داده شود و منتهی به رأی قطعی احراز تخلف نشود.

تابش در پایان اظهار داشت: اعضای کمیسیون همچنین از مجموعه اقدامات وتلاش های دیوان محاسبات نسبت به تهیه گزارش تفریغ بودجه در موعد قانونی و کیفی‌تر از گذشته، تقدیر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار