بازدید 8234

دلیل مخالفت آمریکا با خرید اس۴۰۰ توسط ترکیه

کد خبر: ۹۰۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 21 May 2019

کارشناسان ترکیه‌ای دلایل مخالفت آمریکا با اقدام ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را بیان داشتند.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان ترکیه در امور بین الملل دلیل آمریکا در تلاش برای مداخله در توافق بین روسیه و ترکیه در مورد عرضه سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را بیان کردند.

«متیات یشیک» متخصص امنیت، تاکید کرد که آمریکا علاقه‌مند به تقویت پتانسیل دفاعی ترکیه نیست، زیرا دیدگاه‌های آن‌ها درباره یک راه حل برای مسئله خاورمیانه در حال حاضر متفاوت است.

به گفته یکی دیگر از متخصصان به نام طغرل اسماعیل، آمریکا نگرش منفی نسبت به نزدیک شدن روابط روسیه و ترکیه، که در سوریه نیز دیده می‌شود دارد.

«بلال سمبور» از کارشناسان امور دفاعی نیز در این مورد موضع مشابهی دارد و اقدامات متناقض دولت آمریکا را یادآوری می‌کند: کاخ سفید از فروش سیستم موشکی پاتریوت به ترکیه خودداری می‌کند، اما از آنکارا به خاطر تلاش برای به دست آوردن سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ انتقاد می‌کند.

اسماعیل افزود که ممنوعیت خرید سیستم دفاع هوایی باعث آسیب جدی به ترکیه خواهد شد.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس ۴۰۰ "تری اومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیما‌های پارازیت انداز، هواپیما‌های رادار محور و کنترل هوایی، هواپیما‌های شناسایی و جاسوسی، هواپیما‌های استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل