بازدید 6532

بانکها از خلاءهای قانونی سوءاستفاده می‌کنند

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: جامعه ایران دچار بی‌اخلاقی و فراموشی شده است. عده‌ای در چنین جامعه‌ای که گرفتار تحریم و تورم است، غنی‌ و غنی‌تر شده و عده‌ای فقیر و فقیرتر می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 19 May 2019

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: جامعه ایران دچار بی‌اخلاقی و فراموشی شده است. عده‌ای در چنین جامعه‌ای که گرفتار تحریم و تورم است، غنی‌ و غنی‌تر شده و عده‌ای فقیر و فقیرتر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس، با انتقاد از عملکرد بانکهای کشور، گفت: امام (ره) بزرگوارمان فرمودند «اگر ربا در کشوری مثل کشور ما در بانکش در تجارتش و در بین مردمش وجود داشته باشد، نمی‌توانیم بگوییم که جمهوری ما جمهوری اسلامی است». طی سه سال گذشته مراجع تقلید بیش از ۱۵۰ بار گفتند که بانک‌های ما ربوی است و این نظام باید اصلاح شود.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خلق پول از پول، مسدودی وام‌ها، بهره مرکب، دیرکرد، سود و زیان، بنگاه‌داری بانکها همگی اشکال دارد.

وی با طرح این پرسش که چرا برای وصول پول‌های موهوم حتی به مزایده متوسل می‌شوند و می‌گویند قانون است، ابراز تاسف کرد: بانکها با کمبود منابع ناشی از اختلاس‌ها، رانت‌ها، دزدی‌ها و وام‌های میلیاردی آقازاده‌ها که اتفاقا بدون وثیقه انجام شده است، درگیر شده‌اند. آیا باید کارآفرینان اشتباهات آقایان را جبران کنند؟ آیا باید هستی خود را از دست بدهند تا خانواده آقازاده‌ها و فرزندانشان در خارج به عیش و نوش مشغول باشند؟ باید پذیرفت که بانکها از خلاءهای قانونی سوءاستفاده می‌کنند تا ملک، زمین، ساختمان و کارخانه‌های کارآفرینان را مصادره و غصب کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس اصلاح نظام بانکداری را اصلاح رونق تولید دانست و افزود: متأسفانه نظام غلط بانکی منازل، محل کسب و کار مردم و کارخانه‌ها و شرکت‌های آنان را مصادره می‌کند. جامعه ایران دچار بی‌اخلاقی و فراموشی شده است. عده‌ای در چنین جامعه‌ای که گرفتار تحریم و تورم است، غنی‌ و غنی‌تر شده و عده‌ای فقیر و فقیرتر می‌شوند. به نظر بنده این جامعه، جامعه نیست. از جامعه‌ای که در آن عده‌ای می‌خورند و کار نمی‌کنند و روز به روز ثروتمندتر می‌شوند و عده‌ای نمی‌خورند و کار می‌کنند ولی هر روز فقیر و فقیرتر می‌شوند، نمی‌توان دفاع کرد. نجات چنین جامعه‌ای سخت است مگر اینکه اشکالات را بپذیریم و به سمت یکسان‌سازی حرکت کنیم.

چنارانی خواستار کاهش وابستگی به نفت و خام‌فروشی نفت شد و افزود: اصلاح ساختار بودجه کاری اساسی است. دو ماه از فرصت چهار ماهه رهبری به مجلس برای این اصلاح گذشت. اصلاح ساختار بودجه اصلاحی اساسی در رونق تولید است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد به گرانی افسارگسیخته قیمت‌ها و تاثیر روانی این مسئله بر مردم، گفت: این وضعیت موجب ناامیدی و یاس مردم شده و همه مانده‌اند که فردا قیمت‌ها چه می‌شود.

وی با انتقاد به عملکرد مسؤولان خودرویی کشور، گفت: این همه گفتیم خودروی ملی. به محض تحریم دیدیم همه خودروها برای یک قطعه کوچک در انبارها دپو شد و ماند. مقام معظم رهبری راهکار ارائه دادند و فرمودند فراخوان بدهید از جوانان و سرآمدان و فضلا و شایستگان آنان دعوت کنید. جوانان آمادگی دارند قطعات را در داخل تولید کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر