بازدید 3615

یک هفتم نوزادان در جهان دچار کم‌وزنی هستند

کد خبر: ۸۹۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 18 May 2019

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد حدود یک هفتم نوزادان در جهان هنگام تولد دچار کم‌وزنی هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰ میلیون نوزاد در جهان متولد شده‌اند که کمتر از ۲.۴۹ کیلوگرم وزن داشته‌اند. همچنین بیشتر این نوزادان در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط متولد شده‌اند.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: دولت‌ها برای پیشگیری از تولد نوزادانی با وزن پایین اقدامات قابل توجهی در نظر نگرفته‌اند. همچنین برای تحقق کاهش ۳۰ درصدی مشکل سوء تغذیه تا سال ۲۰۲۵ لازم است سرعت پیشرفت در این‌ بخش بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

در این مطالعه محققان به بررسی اطلاعات مربوط به ۲۸۱ میلیون مورد تولد در ۱۴۸ کشور جهان پرداختند. به گفته محققان نزدیک به نیمی از نوزادانی که هنگام تولد دچار کم‌وزنی هستند از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند. همچنین در مجموع سالانه حدود ۸۰ درصد از نوزادانی که هنگام تولد کمتر از ۲.۴۹ کیلوگرم وزن دارند جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته محققان همچنین نوزادانی که جان سالم به در می‌برند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت هستند.

در اروپا و آمریکای شمالی نیز نسبت قابل توجهی از نوزادانی که با وزن پایین متولد می‌شوند پیش از موقع به دنیا می‌آیند. درحالیکه در آمریکای جنوبی و آفریقای سیاه بسیاری از نوزادان به موقع متولد می‌شوند اما رشد آنان به دلیل سوء تغذیه روند مناسب خود را ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، سوئد، ایسلند، صربستان، نروژ، آلبانی، چین، کرواسی و کوبا از جمله کشورهایی در جهان هستند که پایین‌ترین میزان تولد نوزادان مبتلا به کم‌وزنی در آن‌ها گزارش شده‌ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان