بازدید 6830

بوريس جانسون در يک قدمي جايگزيني ترزا مي

کد خبر: ۸۹۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 18 May 2019

اعضای حـزب محافظه کار انگلیس برای جایگـزینی بوریس جانسون به جای تـرزا می ابـراز تمایل کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، بوریس جانسون مورد علاقـه محافظه کاران برای جایگزینی تـرزا می است. براساس نظرسنجی صورت گرفته از سوي موسسه بین المللی «یوگاو» (YouGov)، که روز جمعه در روزنامه «تایمـز» منتشـر شد، «بوریـس جانسون»، از جمله چهـره های سـرشناس طرفـدار خـروج انگلیس از اتحـادیه اروپـا (برگزیت)، فرد مورد علاقه اعضای حزب محافظه کار این کشور برای تصدی پست نخست وزیـری انگلیس و جایگزین شدن وی به جای ترزا می است. این نظرسنجی نشان می دهد شهردار سابق لنـدن و وزیـر مستعفی امـور خارجه انگلـیس، نامزد مورد نظـر سی و نه درصد افـرادی است که مورد سئوال قرار گرفته اند.

وی به طـور چشمگیـری نسبت به «دومینیک راب»، وزیر پیشـین بـرگزیت پیشتاز است که در این نظرسنجی تنها سیزده درصد را کسب کرده است. سایر کانـدیداهای مورد پرسش قرار گرفته توسط موسسـه «یوگـاو»، کمتر از ده درصد در این نظرسنجی را به دست آورده اند. شخصیت های دیگر، مانند «روری استـوارت» وزیـر توسعـه بین المللی انگلیـس، «استـر مکوئی» وزیـر سابق امـور کار و بازنشستـگی ، نیز نامزدی خود را اعلام کرده اند.

«آندرا لیدسوم» وزیر روابط پارلمـانی انگلیس نیز گفته است درباره حضـورش در این انتخابات فکر می کند. در میان سایر نامـزدهای احتـمالی، «مایکل گوو» وزیـر محیط زیست، « ساجـد جاوید» وزیـر کشور و «جـرمی هانت» وزیر امـور خارجه نیز وجود دارند.

چنانچه یک دوئل بین «جانسون-راب» به وقـوع بپیوندد، وزیر پیشیـن امـور خارجه انگلیس با پنجاه و نه درصد آرا در مقابل چـهل و یک درصد، پیروز این نبرد تلقی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس