بازدید 61176

آشنایی بیشتر با محله تهرانسر

کد خبر: ۸۹۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 15 May 2019

بسیاری از شما نام محله تهرانسر را شنیده‌اید اما شاید خیلی از شما ندانید که این محله دقیقا کجاست و زمان به وجود آمدن آن به چه دورانی باز می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، محله قدیمی تهرانسر که به نسبت محله‌های اطراف خود از قیمت‌های مناسب‌تری برای خرید یا رهن و اجاره ملک یا مغازه برخوردار است، افراد بسیاری را با بودجه محدود جذب خرید مسکن در خود می‌کند، در این گزارش به معرفی تهرانسر و امکانات آن می‌پردازیم.

تاریخچه تهرانسر

در زمان سلطنت قاجار، تهرانسر کنونی و اطراف آن جزو شکارگاه‌های سلطنتی محسوب می‌شده است تا اینکه در دوران احمد شاه قاجار فردی به نام خلیل معنوی، قصد خرید چشمه‌ای که در این منطقه بوده، می‌کند، (در زمان قدیم خرید چشمه و جوی آب روان اهمیت زیادی برای کشاورزان و باغداران داشته است).

خلیل معنوی چشمه را از فرمانفرما که از نوادگاه ناصرالدین شاه بوده به مبلغ حدودا 13 هزار تومان که در آن دوران مبلغ بسیار گرانی بوده، خریداری می‌کند و در اطراف آن خانه‌سازی کرده و روستایی به نام سلیمان خانه می‌سازد و اهالی که در این روستا ساکن می‌شوند در زمین‌های اطراف آن به کشاورزی می‌پردازند تا از این راه روزی خود را به دست آورند. تا اینکه در سال 1331 شمسی، شرکت تعاونی کارمندان شرکت نفت خانه‌های مسکونی را برای کارمندان خود در این منطقه می‌سازد و به تدریج ساخت و ساز در آن رواج پیدا کرده و تهران‌نشین‌های بسیاری برای زندگی به این محله مراجعه می‌کنند.

تهرانسر کجاست

کسانی که به فکر جستجو ملک در این محله هستند، خوب است بدانند که تهرانسر از غرب به اتوبان آزادگان و شهرک استقلال، از شرق به فرودگاه مهرآباد، از شمال به بزرگراه لشکری و شهرک آزادی و از جنوب به اتوبان فتح و شرق فرودگاه مهرآباد محدود می‌شود. تهرانسر در منطقه 21 شهرداری تهران قرار دارد و به چهار بخش تهرانسر شمالی، شرقی، غربی و مرکزی تقسیم می‌شود.

اگر در سایت دیوار به دنبال خرید یا اجاره ملک در محله تهرانسر هستید، خوب است بدانید که این محله از امکانات مناسب رفاهی برخوردار است بطوریکه ساکنین آن به راحتی هرآنچه که می‌خواهند در دسترس‌شان است. این امکانات شامل فضای سبز مانند پارک‌های مختلف شامل پارک نرگس، بوستان ارغوان، بوستان شهدای گمنام و ... است. ضمن اینکه سینمای ققنوس به همراه خانه اسباب بازی و شهربازی الماس برای تفریح اهالی بنا نهاده شده است. همچنین در این محله باشگاه‌های ورزشی، فوتبال و استخرهای متعددی مانند استخر گلها و استخر شجاعی وجود دارند تا ساکنین دغدغه مکان‌های مناسب برای ورزش نداشته باشند. همچنین رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی متعدد با قیمت‌های مناسب پذیرای افراد برای صرف ناهار یا شام هستند.

اهالی این محله از بابت مراکز درمانی و کلینیک‌های شبانه روزی نگرانی ندارند، ضمن اینکه بیمارستان صاحب کوثر که در حال تکمیل است برای مواقع اورژانسی یاری‌رسان ساکنین تهرانسر است.

در محله تهرانسر علاوه بر خواربار فروشی‌های محلی و بازار میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های بزرگ شهروند و رفاه هم برای خدمات‌دهی اهالی تاسیس شده‌اند تا اهالی از بابت خرید دغدغه‌ای نداشته باشند.

لازم به ذکر است که این محله شامل طرح ترافیک زوج و فرد نیست و ساکنین آن علاوه بر خودروهای شخصی می‌توانند با تاکسی و اتوبوس به سایر نقاط شهر سفر کنند. همچنین ایستگاه متروی آزادی نزدیک‌ترین ایستگاه به این محله است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل