بازدید 11189

راهکاری که پراید را به ۲۰ میلیون بر می‌گرداند

کد خبر: ۸۹۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 15 May 2019

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: راه‌حل فائق آمدن بر چالش‌های صنعت خودروسازی کشور واردات خودروهای دست دوم یا آزادسازی واردات خودرو نیست بلکه شناسایی، معرفی به مردم و اعدام دانه‌درشت‌های مافیای دلالی خودروست.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا راهکارش برای حل نابسامانی‌های قیمت صنعت خودرویی کشور را اینگونه تشریح کرد: صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است. برخورد قاطع در سطح اعدام چهار نفر دانه‌درشت مافیای صنعت باعث می‌شود پراید به قیمت ۲۰ میلیون تومان برگردد. مافیای دلالی خودرو باید متوجه شود که نظام با آنان شوخی ندارد.

وی افزود: شاید گلایه مردم این باشد که اکنون که بازار خودروی کشور به دست دلالان خودرو هر لحظه شاهد افزایش قیمت عجیب و غریب است، مقامات قضایی و امنیتی کجا هستند و چرا به رسالت خود عمل نمی‌کنند؟ چرا اخلالگران بازار خودرو شناسایی، دستگیر و به مردم معرفی نمی‌شوند؟

وی تاکید کرد: در صورت تعیین تکلیف و برخورد شدید با افرادی که مخل مبانی اقتصادی نظام هستند خواهید دید قیمت خودرو چقدر کاهش می‌یابد و چقدر آرامش به بازار خودرو باز می‌گردد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه تا این لحظه اقدام موثری از دستگاه‌های امنیتی و قضایی در جهت آرام کردن بازار خودرو مشاهده نشده است.

حسینی‌کیا اظهار کرد: فردی که هزار خودرو خریداری می‌کند با کسی که یک خودرو خریداری می‌کنند، تفاوتی ندارد؟ اگر خلاء قانونی برای برخورد شدید و قاطع با دانه‌درشت‌ها و مافیا و اخلالگران اقتصادی وجود داشته باشد، مجلس آمادگی کامل دارد تا این خلاء را بر طرف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۹
سوال اینجاست سلطان سکه رو اعدام کردند سکه ارزون شد؟؟؟؟ یعنی مشکل خودروسازان مدیریتی نسیت؟؟؟؟؟
ای بابا ! باید قبلا فکرش رو می کردید ! این همه سلطان فلان و فلان رو گرفتند ، کدوم قیمت اومد پایین ؟!
همچین راه حلی از یه نماینده مجلس بعیده.
شما قیمت رب و تن ماهی را کنترل کنین ماشین پیش کش!!!!!!!!! بنده خدا یا دلال بد کرده که پولش را داده به تولید ملی؟؟؟؟؟؟ یعنی بره دلار بخره و ارز را ببره خارج خونه بگیره بهتره؟؟؟؟؟؟
اقای محترمی که عضو کمیسیون هستی! اینکه پراید 50 میلیون شده نشوندهنده ارزشمند تر شدن اون نیست، ریال بی ارزش شده،ریال سقوط کرده، شمایی که تو متن قانونگذاری هستی و این رو درک نکردی چه توقعی از بقیه وجود داره
منتظر چه هستید همین امروزطرح سه فوریتی تصویب کنید و جلو این همه نابسامانی را بگیرید. این مردم مستحق این همه بدبختی و فلاکت نیستند. ایرانی برازنده بهترین امکانات و زندگی است.
نگین خندم میگیره. پراید هفت میلیونی هم براش زیاده . شما حرف از بیست تومن میزنی؟کدوم جنس تو کشور گرون شده بعد ارزون شد؟ میذارین ؟؟میذارن؟؟ سودش تو جیب چه کسانی میره؟؟؟ نمیدونید واقعا؟
میشه بگید خرید هزار خودرو چه مشکل قانونی داره؟؟؟؟ نمیشه با احساسات مملکت داری کرد
بله!!!!!!!!!!!
زرشک
بشین تا به ۲۰ میلیون برگرده!
شتر در خواب بیند پنبه‌دانه...
اقتصاد ایران دیگه اون اقتصاد دوره‌ی پراید ۲۰ میلیونی نیست. نمی‌تونید هر کاری دلتون خواست بکنید و بعدش همه‌چی رو بندازید گردن "سلطان"ها و مافیا.
واقعا تاسف داره برای نماینده ایی که به جای حل کردن ریشه ایی یک مشکل اقتصادی به فکر زدن شاخه ها است
حتی الفبای اقتصاد را نمیدانیم
این حرف درستی است وبه راحتی میتوان از آرشیو خودرو سازها کسانی که در یکی دوسال گذسته برای هزاران خودرو ثبت نام وخریدو فروش کرده اند را استخراج وبرخورد کرد ولی ظاهرا اراده ای نیست
تنها راهکارش این است که پراید را با قیمت نهائی واقعی آن به ملت بدهید. نه اینکه برای هر ارگانی چندین درصد به قیمتش اضافه نمائید و از جیب ملت سهم آنها را بپردازید. به نسبت کیفیت خودرو ، پراید گرانترین خودروی دنیا است.
برخورد با سوداگران و محتكرين و دلالان ، جالبه كه صورت مسئله بسياري از مشكلات مردم مشخصه و براي حل آن اقدام قاطع نميشه!چرا؟
تو دعوا نرخ معلوم نکنین ! پراید با ارز امروزی کمتر از ده میلیون باید باشه.
چرا سرنا را از سر گشادش می زنید ؟ چیزی که اتفاق نمی افتد را نگویید . چرا واردات خودرو را آزاد نمی کنید تا تاثیرش را در بازار ببینید ؟ با همین شرایط اقتصادی هم مطمئن باشید که خیلی تاثیر دارد .
بااعدام موافقم . دیگه آب سر گذشته و پراید 20 میلیونی رو که نمیشه دید . اما زیر 40 میلیون باشه . بالای 40 نامردیه . بخاطر خودروسازها میگم که بتوانند خودرو بفروشند. اون بنده خدایی که چشمش رو بر روی سمند 32میلیونی بسته بود و میخواست پراید بخره الان باید موتور گازی بخره با این وضعیت . آیا موتور گازی رو توی اتوبانها راه میدهند که شخص بخواهد خانواده اش را مثلا از تهران به بندرعباس ببرد؟ قطعا نه!
با سلام
برگشت قیمت خودرو به 20 میلیون تومان, پیشکش شما. خواهشا قیمتش را به 200 میلیون تومان نرسانید.
اتفاقا راه کار وردو خودروهای دست دو یا صفر بدون هزینه گمرکی بالا یا همان آزاد سازی واردات هستش
البته شما دلال هستید اون وقت لگن چینی را به کی قالب کنید>>>؟؟؟؟؟
با سخنان و نوع نگاه و تحليل اين نماينده محترم كاملا موافقم
زبان اين واسطه ها فقط و فقط زور است بايد چهار تاي انها را گرفته و با محاكمه يك ساعته نه چند ماهه و چند ساله سريعا در ملا عام اعدام كنند و اموالشان را به نفع كميته امداد و يا مراكز بهزيستي مصادره كنند و ارتباطات ايشان را هم با مراكز تصميم گيري ر تصميم سازي برملا كنند ، انوقت ببينيم ديگر فسادي !!!!!رخ مي دهد
همه چی نو ایران مافیایی شده
حاج آقا پراید ارزش بیست میلیون هم نداره شما باید در مجلس جلوی تولید خودروهای بی کیفیت و پر مصرف را بگیرید و از تولید کنندگان سئوال کنید در این چهل ساله چرا نتوانستید خودروی استاندارد تولید و به مردم عرضه کنید اینها با استفاده از رانت بی رقیب بودن و انحصار بازار فقط درجا زده و هر طور که بخواهند کار میکنند و قیمت گذاری را انجام می دهند.و در آمد خود را در خون کسانی که بدلیل به کیفیتی تولیداتشان جان خود را از دست داده اند می زنند و به سر سفره خانواده می برند.
ساده ترین کار را انجام بدین کارخانه را وادار کنید پراید رو20 میلیون بفروشه به همین سادگی دیدی چقدر آسونه؟؟؟؟؟؟!!!!!!
هرچی اعدام سلطان سکه باعث شد سکه به 1میلیون برسه حالا نوبت ایناست!!!!
این مقوله انقدر کازشناسی و تشکیل کمیسیون و اظهار نظر متخصصین و اینها نمیخواد. فقط باید دو تا بخشنامه همزمان صادر بشه

1- هیچ خودروسازی حق پیش فروش خودرو رو نداره و خودرو ها فقط باید تحویل روز باشند. (میشه یه تبصره گذاشت برای خودروهایی که برای بار اول قرار هست به بازار ارائه بشن و نمونشون هنوز وارد بازار نشده)
2- بست مالیات بر فروش سنگین روی فروش خودروهای صفر کیلومتر. مثلا در زمان تعویض پلاک خودرو یکی از مراحل کنترل بغیر از شماره موتور و شاسی باید کارکرد کیلومتر خودرو باشه. اگر برای مثال کارکرد کیلومتر کمتر از مثلا 5000 کیلومتر باشه برای انتقال سند و تعویض پلاک نیاز به پرداخت یک مالیات سنگین باشه. به این شکل سرمایه دلالها از بازار خودرو خارج میشه
یشتر اقتصاددانان بعد از شنیدن این خبر یک سکته ربزی کردند. بیشتر مواظب خبرهاتون باشین.
در اقتصادهای پیشرفته مهمترین عامل کنترل بازار نه عرضه و تقاضا بلکه جوبه دار هستش.
باشه
مردم رو پاس بدید به راهی موهوم، ولی فقط شما از جیبتون ضرر نکنید. خوب اجازه ورود ماشین دست دوم و تعرفه پایین واردات چه مشکلی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ملت گروگان این دو شرکت شدند 18ماهه استپ وی نوشتم هنوز هیچ خبری ازشون نیست و قبل از اجرای تحریم خودرو خودشون به استقبال تحریم رفتند و عمدا ماشینی تحویل ندادند. برید خودنو رو رنگ کنید!!
با سلام آگر امکانات رقابتی برای خودروسازها فراهم شود بطوریکه اجازه وارد نمودن یک دستگاه خودرو با کارکرد حد اکثر ۵ سال بملت که توان خرید داخلی را ندارند وقطع کردن دست افرادی که اجازه واردات انحصاری دارند انگاه متوجه میشویم قیمت پارید وپژو داخلی چقدر البته زمانی موفق هستیم که واردات از انحصار گروه مافیا خارج شود
من به چشم خودم دیدم که در یکی از تمایندگی های ایران خودرو اصفهان داشتن تلفنی از چنتا دلال برای قیمت گزاری ماشین تبادل نظر میکردن و یه لیست برای قیمت گزاری آماده میکردن.
دلالها و خودروساز ها دستشون تو یه کاسه.
برخورد شما با دانه درشت ارز اگه نتیجه داشت ارز اینقدر بالا نمی رفت.پس شما در مجلس باید تعرفه واردات خودرو را به پایین ترین حد برسانید تا خودرو ارزان شود
منظور شما هر پراید با 2 تن رپ کوجه برابری میکند هر کیلو ماشین پراید دو کیلو رب گوجه عجب واقعا عجب
کشور رها شده و مردم دیگر امیدی ندارند
همان خودروهای ناقص را هم تحویل دهند ، بازار درست میشود.
البته قیمت کسری های خودرو را از قیمت کل کم کرده و خود مشتری نسبت به تکمیل آن اقدام کند.
ديدم دو نفر سلطان دلار و سكه رو اعدام كرديد و بعد از اون قيمت دلار شد 3500 تومن و سكه هم به يك ميليون رسيد . بازم اعدام كنيد
جناب آقای رییسی ، در آزمون مهمی قرار دارید ....مافیاها برای مردم عوام هم ناآشنا نیستند ...جناب آقای رییسی ،گرانی ها اینگونه به شخص شما مربوط میشود ،مافیاها را در هر پست مقامی به زیر بکشید و محاکمه و اعدام نمایید که اینگونه به مردم و کشور و امنیت کشور ضربه زده اند... نگذارید دیر شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار