بازدید 4042

وضعیت معلمان ارز بگیر در مدارس خارج از کشور در مهر ۹۸

کد خبر: ۸۹۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱ 15 May 2019

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: برای حل مشکلات ارزی در پرداخت حقوق تصمیم گرفته شده که معلمان ارز بگیر برای سال تحصیلی جدید برگردند و معلمانی که حاضرند حقوق ریالی بگیرند اعزام شوند.

به گزارش میزان، غلامرضا کریمی درباره وضعیت معلمان ارز بگیر در مدارس خارج از کشور برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به افزایش قیمت نرخ ارز در اداره مدارس خارج از کشور در سال آینده با مشکل مواجهه هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: برای حل این مشکل به کاهش شمار معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور اقدام خواهیم کرد. برنامه دیگر ما این است که معلمان ارز بگیر برگردند و معلمانی که حاضرند حقوق ریالی بگیرند اعزام شوند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که این مشکلات باعث کاهش تعداد مدارس خارج از کشور خواهد شد یا خیر گفت: برای حل این مشکلات فقط معلمان ارز بگیر را فراخوانده ایم که تا پایان خرداد ما به کشور باز می‌گردند و در تعداد مدارس تاثیری نخواهد داشت و این مدارس همچنان پابرجا خواهند بود.

به گزارش خبرنگار میزان، در حال حاضر ۱۱۰ واحد آموزشی در ۸۴ شهر و ۵۴ کشور خارجی داریم و ۱۴ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

با توجه به محدودیت‌های پرداخت ارزی به معلمان خارج از کشور در حال حاضر این تعداد معلمان به ۲۷۶ نفر کاهش پیدا کرده است. دریافتی ۲۷۶ معلم اعزامی ارز بگیر بین ۴ تا ۶ هزار یورو در ماه است.

همچنین آموزش و پرورش به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها اعلام کرد معلمانی که ۲ سال خدمت آن‌ها خارج از کشور به پایان رسیده امسال به جای اول مهر ماه باید خردادماه به ایران بازگردند تا به این ترتیب بنا به اعلام وزارت آموزش و پرورش ۵.۲ میلیون یورو به دنبال بازگشت ۱۵۰ نیروی اعزامی، صرفه‌جویی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر