بازدید 8016
۶

سکوت کر کننده وزارت علوم در واکنش به اتفاقات دیروز دانشگاه تهران!

آیا ممکن است در زیرمجموعه‌های شرکتی، مشکلی بروز و نمود پیدا کند و مسئولان شرکت سکوت کنند؟ در زیرمجموعه یک اداره چه؟ اگر پای یک وزارت خانه در میان باشد، چطور؟
کد خبر: ۸۹۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 14 May 2019
آیا ممکن است در زیرمجموعه‌های شرکتی، مشکلی بروز و نمود پیدا کند و مسئولان شرکت سکوت کنند؟ در زیرمجموعه یک اداره چه؟ اگر پای یک وزارت خانه در میان باشد، چطور؟

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه حوادث روز گذشته در دانشگاه تهران، واکنش‌های زیادی به دنبال داشته و انعکاس گسترده ماجرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از مسئولان را وادار به موضع گیری کرده، کماکان موضع مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راس ایشان، وزیر علوم، «سکوت» است.

سکوتی فراگیر و آزار دهنده؛ انگار نه انگار که در یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های زیرمجموعه این وزارت خانه التهاباتی به وقوع پیوسته که مورد توجه رسانه‌های بیگانه نیز قرار گرفته و به زعم امثال دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، به شدت مورد خواست و نیاز ترامپ و همراهانش در دشمنی با کشورمان است.

تعبیری که فارغ از موافقت یا مخالفت مان با آن، نشان از اهمیت ماجرا دارد. اهمیت ماجرایی که ظاهرا برای وزارت علوم اهمیت خاصی نداشته و ندارد که اگر خلاف این بود، شاهد موضع گیری ایشان می‌بودیم و دست کم از تشکیل کمیته یا کارگروه یا حتی مامور کردن مقامی در این وزارت خانه برای بررسی آن می‌شنیدیم.

رویکردی در راستای پایان دادن به التهابی که اگرچه فروکش کرده، اما ساده انگارانه است اگر تصور کنیم کاملا حل و فصل شده است. تدبیری که ظاهرا نه در دستور کار مسئولان دانشگاه تهران است و نه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که متولی آموزش عالی در کشورمان است. متولیانی که به زعم یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، می‌بایست در خصوص برخی مسائل مرتبط با التهابات روز گذشته دانشگاه تهران پاسخگو باشند.

نکته‌ای قابل تامل که اگر بدانیم مسئولان وزارت علوم پیشتر هم در واکنش به برخی اتفاقات حاشیه ساز در زیرمجموعه‌های این وزارت خانه، موضع سکوت اتخاذ کرده‌اند، عجیب‌تر به نظر می‌رسد و این سوال را به دنبال دارد که چگونه عالی‌ترین مقام اجرایی در آموزش عالی به اتفاقات پیرامون این بخش مهم واکنش نشان نمی‌دهد و نهاد‌های نظارتی ای، چون مجلس مجاب به بازخواست ایشان نمی‌شوند؟ آیا از دید ایشان، سکوت یک وزارت خانه به اتفاقی تا این اندازه مهم و جنجالی در زیرمجموعه اش، طبیعی است؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ارتباط دادن بدخواهانه اعتراض دانشجو با ترامپ!
حق دارن سکوت کنن؛ چون اگه حرف حساب بزنن، دلواپسان گرامی وزارتخونه رو به آتش می‌کشن.
وزیر ترامپی، اخراج باید گردد
این شلوغ بازی ها با چراغ سیز خود وزارت علوم انجام میشه
فتنه هایی جدیدی توسط مزدوران داخلی در حال انجام است تا 1400 هم تکرار میشه
یکی کارگروه تشکیل میده، گیر میدید که چرا کارگروه تشکیل دادید. یکی تشکیل نمیده، گیر میدید که چرا کارگروه تشکیل نمی‌دید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار