بازدید 5481
۶
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۳۹۹۴ واحدی شاخص کل بورس تهران/ نقدینگی سرپناهی جز بورس ندارد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۳۹۹۴ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۷۴۶ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد ۳۶۸۲ واحدی معادل ۱.۸۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 14 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۳۹۹۴ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۷۴۶ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد ۳۶۸۲ واحدی معادل ۱.۸۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، همانند روز گذشته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۴۶ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۳۴۸ واحدی معادل ۳.۰۷ رصد، عدد ۴۵ هزار و ۲۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۳۷ واحدی معادل ۳.۰۷ درصد به رقم ۳۱ هزار و ۴۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۷۲ واحد افزایش معادل ۲.۱۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۸۸۱ واحد افزایش معادل ۱.۸۵ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۹۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۲۳۸ واحد افزایش معادل ۲.۰۶ درصد همراه بود و عدد ۴۰۷ هزار و ۷۱۷ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۴۳ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۱۷ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۱۲ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۰۲ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۹۹ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۵۸ واحد، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۱۳۵ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۰۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۷۲ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۳۱ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۶ واحد، نماد سفارس متعلق به سیمان فارس و خوزستان با ۱۴ واحد و نماد وسپه متعلق به سرمایه‌گذاری سپه با ۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
 
به گزارش بورس تابناک، امروز برای دومین روز متوالی بورس تهران سبز پوش بود و توانست از مقاومت ۲۰۹ هزار واحدی با قدرت عبور کند، نگاهی به ارزش معاملات بورس تهران نیز نشان می‌دهد همچنان پول هوشمند در بورس وجود دارد و نگرانی از خروج نقدینگی از بورس در این زمان بیهوده می‌نماید و به نظر می‌رسد نقدینگی جز بورس با توجه به رشد حداکثری بازار‌های موازی فعلا سرپناهی جز بورس نخواهد داشت.
 
نگاهی به ارزش معاملات بورس و گروه‌های مختلف
 
ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۴۰۷.۵ میلیاردتومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد و ۲۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸۴ هزار و ۳۶۳ نوبت معاملاتی بود.
 
امروز گروه بانکی‌ها باردیگر بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و بر این اساس بیش از یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون برگه سهم بانکی به ارزش معاملاتی بیش از ۲۲۹.۷ میلیارد تومان طی ۴۴ هزار و ۳۰۸ نوبت معاملاتی دادو ستد شد.
 
پس از آن گروه خودرو با ارزش معاملات ۱۵۰.۳ میلیارد تومان و گروه سیمان با ۱۱۴.۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش و حجم معاملات را دراختیار داشتند.
 
گروه ذغال سنگ با لیدری نماد کطبس بر منوال چند وقت اخیر، بیشترین رشد شاخص را در بین صنایع مختلف تجربه کرد و پس از آن گروه انتشار و چاپ، زراعتف حمل و نقلف وسایل ارتباطی، کاشی و سرامیک و ماشین آلات با بیشترین رشد شاخص مواجه شدند.
 
امروز در گروه‌های انبوه سازان، نهاد‌های مالی واسط، حمل ونقل آبی و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، بانک ها، محصولات کانی غیر فلزی، کاشی و سرامیک، عرضه آب، برق، گاز و آب گرم، قند وشکر، ماشین آلات، لاستیک و پلاستیک، فرآورده‌های نفتی، محصولات کاغذی، زراعت و استخراج زغال سنگ همه نماد‌ها یکدست سبزپوش بودند.
 
آمار معاملات کد به کدی
 
امروز بیش از ۳۴۹ میلیون برگه سهم سایپا (خساپا) بین حقوقی‌ها با قیمت ۱۳۶۰ ریال و ارزش معاملاتی بیش از ۴۷.۵ میلیارد تومان کد به کد شد، در نماد گروه صنعتی پاکشو (پاکشو ۲) نیز بیش از ۶ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲۵.۳ میلیارد تومان و در قیمت ۳۶۲۵۰ ریال از حقوقی به حقوقی کد به کد شد و بیش از ۵ میلیون برگه سهم پارس سرام (کسرام) به ارزش بیش از ۱۳.۷ میلیارد تومان کد به کد شد، در نماد بانک صادرات (وبصادر) نیز بیش از ۳۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان در قیمت ۴۳۴ ریالتوسط حقوقی‌ها کد به کد شد.
 
سهامداران در صفوف عرضه و تقاضا
 
تولیدی چدن سازان (چدن)؛ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)؛ داروپخش (هلدینگ (وپخش)؛ تایدواترخاورمیانه (حتاید)؛ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) و بانک‌اقتصادنوین (ونوین) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بانک انصار (وانصار ۲)؛ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)؛ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)؛ نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) و صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) با بیشترین صفوف عرضه مواجه شدند.
 
شایعاتی در خصوص عرضه اولیه یکی از زیرمجموعه‌های چدن سازان به گوش می‌رسد و علاوه براین (چدن) یک افزایش سرمایه را در دستور کاردارد و در کنار آن گزارش عملکرد ماهانه خوب این شرکت منجر به اقبال سهامداران به این شرکت اصفهانی شده است.
 
همچنین امروز نماد معاملاتی شرکت‌های حمل‌ونقل‌توکا (حتوکا)، صنایع‌کاغذسازی‌کاوه (چکاوه)، ایران‌دارو (دیران)، قند نیشابور (قنیشا)، سیمان‌خاش (سخاش)، درخشان تهران (پدرخش) و گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی (تکشا) با بیشترین رشد قیمتی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، سیمان قائن (سقاین)، سیمان‌سپاهان (سپاها)، پتروشیمی پردیس (شپدیس)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، سالمین (غسالم) و سیمان ایلام (سیلام) بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
 
نماد‌های متوقف شده
 
امروز حق تقدم شرکت لابراتوار‌های سینا دارو (دسیناح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی؛ فرآوری مواد معدنی ایران (فرآور)، ایران دارو (دیران)، لیزینگ ایران (ولیز) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، کارخانجات داروپخش (دارو)، داروسازی دکتر عبیدی (دعبید)، افست (چافست) جهت تشکیل جلسه هیئت مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه؛ تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ ۱)، بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان (ثاخت ۱) و موتوژن (بموتو ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ لبنیات‌کالبر (غالبر ۱) و گلوکوزان (غگل ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.
 
بازگشایی نماد‌ها
 
نماد معاملاتی شرکت بانک خاورمیانه (وخاور) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، حمل و نقل توکا (حتوکا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی؛ دوده صنعتی پارس (شدوص)، تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی؛ صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه)، ایران دارو (دیران)، قند نیشابور (قنیشا) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال؛ شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور (کنور) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بازگشایی شدند.
 
وقفه و حراج‌های بورس تهران
 
نماد معاملاتی شرکت بهنوش ایران (غبهنوش ۱)؛ سیمان‌اصفهان (سصف‌ها ۱)؛ پارس خزر (لخزر ۱)؛ گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی (تکشا ۱)؛ پارس مینو (غپینو ۱)؛ تایدواترخاورمیانه (حتاید ۱)؛ کاشی پارس (کپارس ۱)؛ داروسازی فارابی (دفارا ۱)؛ نیروترانس (بنیرو ۱)؛ سرمایه‌گذاری صنعت‌نفت (ونفت ۱)؛ توریستی ورفاهی آبادگران ایران (ثاباد ۱)؛ کارخانجات‌تولیدی‌شیشه‌رازی (کرازی ۱ با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه معاملاتی همراه شدند و نماد معاملاتی حق تقدم شرکت کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح)، حق تقدم استفاده نشده شرکت گروه صنعتی قطعات اتوموبیل (ختوقاح) باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
تنخا راه هدایت نقدبنگی به سمت تولید واگذاری شرکتهای دولتی در بورس است
دولت محترم ۶ سال اصلا نمی دانستن بورس چه هست.فقط سود بانکی ۳۰ درصد دادند و دنبال برجام دویدن.ای کاش دولت روحانی از همون روز اول دست به اصلاحات بزرگ اقتصادی زده بود بانک های خصوصی و موسسات مالی رو جمع میکردند و سودبانکی رو کاهش میدادن و سرمایه ها رو به سمت سهم های با ارزش پتروشیمی پالایشی و فلزی سوق میدادند و با تسهیلات که به این شرکت ها میداد طوری اونها رو سودآور میکرد که همه برای سرمایه گذاری در بورس ترغیب بشوند افسوس که فقط زمانی فهمید بورس چه موهبتی برای کنترل تورم هست که کار از کار گذشت.
سرمایه گذاری دربورس اشتباه محض است
دولت ایران باید قید برجا م و مذاکره با آمریکا را بزند و دنبال اصلاح واقعی ساختار اقتصادی خود بدون وابستگی به پول نفت برود. نه اینکه ترویج دلالی. باید دلال بازی را هم از رونق بیاندازد تا پول وارد چرخه تولید شود. وگرنه دائم در مسکن و ماشین و دلار و سکه چرخ میزند. الان پاکستان و مصر هم اصلاحات وسیع اقتصادی را شروع کرده اند.
سرمایه گذاری دربورس ورشکسته یعنی دود شدن سرمایه
وقتی بازارهای پرسود وبدون ریسکی مثل مسکن وارز وطلاهست ادم باید خیلی نااگاه باشه که سرمایه اش راببره دربورس ونابودکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر