بازدید 13775

کمبود «باتری قلب» هم فرجامی جز تکذیب نداشت!

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص کمبود ضربان ساز قلب (همان پیس‌میکر یا به تعبیر دیگر، باتری قلب) و رسیدن قیمت آن از چند میلیون تومان به چند ده میلیون تومان و سپس چند صد میلیون و نایاب شدنش، رئیس سازمان غذا و دارو همه چیز را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 14 May 2019
تابناک اجتماعی -
در ادامه چرخه تکذیب کمبود‌ها و افزایش قیمت‌ها توسط مسئولان، کمبود و افزایش قیمت سرسام آور باتری قلب هم تکذیب شد!

به گزارش «تابناک»؛ در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص کمبود ضربان ساز قلب (همان پیس‌میکر که بسیاری آن را با نام «باتری قلب» می‌شناسند) و رسیدن قیمت آن از چند میلیون تومان به چند ده میلیون تومان و سپس چند صد میلیون و نایاب شدنش، رئیس سازمان غذا و دارو همه چیز را تکذیب کرد.

مهدی پیرصالحی در این باره به خانه ملت گفت: کمبودی در زمینه پیس میکر وجود ندارد و همچنین قیمت آن هم افزایش نیافته است. قول می‌دهیم مردم باتری قلب را با قیمت‌های سابق در بیمارستان‌ها تأمین کنند.

وی با پذیرش بروز کمبود در ماه‌های گذشته، در توضیح چرایی این کمبود گفت: در بهمن و اسفند سال ۹۷ به دلیل اینکه نتوانستیم پول را منتقل کنیم، اجناس در گمرکات مانده و فروشندگان پول خود را دریافت نکرده بودند؛ بنابراین، کمبود‌هایی وجود داشت، اما با نبود آن مواجه نشدیم.

 
کمبود «باتری قلب» هم فرجامی جز تکذیب نداشت!

پیرصالحی در ادامه افزود: بیمارستان‌ها باتری قلب را تهیه و با نوبت دهی آن را در اختیار بیمار قرار می‌دهند و نیازی نیست بیمار برای خرید پیس میکر به بازار مراجعه کند. ممکن است باتری قلب در بازار موجود نباشد، زیرا فقط از طریق هیأت امنا برای بیمارستان‌ها تهیه می‌شود.

بدین ترتیب مشخص می‌شود از دید رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت کشورمان، افزایش قیمت باتری قلب از سه، چهار میلیون تومان به سی، چهل میلیون تومان در بازه‌ای کوتاه و نایاب شدنش با قیمت‌های بالای دویست میلیون تومان در هفته‌های اخیر، به کل کذب است؛ تکذیبی که اگر اقناع عمومی را به دنبال نداشته باشد، جای تعجب نخواهد داشت.

تردیدی که می‌شود در سخنان رئیس سازمان غذا و دارو هم ریشه یابی اش کرد؛ جایی که تأکید کرده دو ماه پایانی سال جابجایی پول ممکن نگشته و در نتیجه پیس میکر به میزان مورد نیاز وارد نشده و در نتیجه کمبود رخ داده است. این در حالی است که رئیس اداره نظارت بر تأمین و نگهداشت تجهیزات پزشکی اخیرا گفته، «از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پیس میکر و ICD صورت گرفته است.»

برنامه ریزی‌هایی اشکال دار که به بروز کمبود‌هایی منجر شده و نمونه آن را در تأمین دیگر اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی نیز می‌توان دید؛ اشکالاتی که ظاهرا مسئولان ترجیح می‌دهند در صورت مواجهه با آن‌ها تکذیبش کنند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
پول برای دسته بیل وادامس وبیسکوییت هست ولی برای تجهیزات پزشکی نه ............
توی تصویر ساخت امریکاست تحریمی نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
دارو تحریم نیست.اینا الکی میگن
از انصاف به دور اگه این قلم کالای حیاتی نیز دستخوش احتکار و سود جویی قرار بگیره .امیدوارم با بی اهمیتی این موضوع روبرو نشه
مشکل اونجاست که یکی باطری قلبش رو با دلار آزاد خرید میکنه بعد بعضی ها برای زیارت خانه خدا، واردات دسته بیل، شکلات، کاغذ، تور تایلند، واردات اسباب بازی چینی، و... دلار 3800 یا 4200 میگیرن اینه عدالت
من نمیدونم شرمشون بیاد بگن به دلیل عدم انجام تراکنش مالی بین ایران ودیگر کشورها قادر به تهیه اقلام نیستیم یا مردم را چیز فرض کرده اند .آقای نسبتا محترم به عنوان مسول حق سانسور مسایل را نداری باید طبق وظیفه ات خدمت گذار صادق ملت باشی نه دولت .اگه عرضه انجام کاری رو نداری یا شرایط انجامش برای کشور مقدور نیست صادقانه بگو تاعمق فاجعه تحریم مشخص شود وعده ای به گزافه نگویند تحریم نعمت است درحالی که بستر استفاده از نعمت مهیا نیست نعمت بودن تحریم دیگر چه صیغه ایست ؟.به واقع تحریم زمانی نعمت است که بتوانیم چیزی را خودمان تولید کنیم .وقتی نمی توانیم و وابسته هستیم.نگویید تحریم نعمت است .
ناکارامدان رو باید اعدام کرد.ولی متاسفانه با حقوقهای میلیونی بالا هر روزم پست های بهتری بهشون میدن...
چقدر خوب بود با هر کذبی كه ادم ميگه ديفتري بگيره !
خخخ

برجام

۶ سال معطلی

و امروز تحریم چندبرابر و سایه جنگ

مرهبا ب شما رسانه ها
چه مردم شریفی هستیم برای هم! که با جان بیماران هم دلالی میکنیم! تحریم هم نکنند ما مردم خود تحریمی داریم.
برای ما دیابتیها هم انسولین کم شده دیروز با دفترچه بیمه که همیشه 5 عدد میگرفتم 2 عدد بهم دادن میگم باقیش رو چه کنم میگه از بازاز آزاد تهیه کن.....
ما سال 89 برا پدربزرگم كه گزاشتيم كمبود وحشتناك بود 7 ماه گشتيم تا پيدا شد
چه برسه به الان
بازی با جان مردم هم نتوانست دولت را از خواب بیدار کند

ناکارآمدی تا کجا ؟؟؟؟؟
باز تکذیب
گفتند بابت انسولین مشکلی نداریم . برو ببین میتونی پیدا کنی ؟ از 10 قلم مصرفی ماهانه اگه 2 قلم بهت بدن
آمریکا هر روز فشار تحریمها بیشتر می کند و مسئولین ما فقط گفتار درمانی می کنند.
هفته گذشته یکی از اشنایان بدلیل نایاب بودن باطری قلب فوت کرد
قيمت آن با سيم، يكضد و بيست ميليون تومان است. چرا به دروغ از چند ميليون حرف مي زنيد؟ بكي از بستگان، دو هفته پيش در بيمارستان با اين قيمت كار گذاشت.
راست ميگه نبود نداشتيم كمبود بود مثلا يا بود براي از ما بهتران بود يا بود قيمتش 230 ميليون بود .
وقتی بهش نیازمند بشیم میفهمیم تکذیب درست بوده یا نه!!!
آدم از همین تکذیبها میترسه!
بله با کمی دقت روی نوشته باطری علامت یو اس آ قابل مشاهده است. بلند بگو مرگ بر آمریکا.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
مرگ بر طرفدار آمریکا
ما یک وارد کننده تجهیزات پزشکی در خصوص درمان سرطان هستیم . از ابتدای امسال هیچ ارزی به ما تخصیص داده نشده و جدیدا هم اعلام کرده اند که فقط درهم امارات و آن هم به صورت نقد در امارات تحویل داده میشود با کارمزد یازده درصد . حالا شما تصور بفرمایید که چگونه یک چمدان حاوی پول را در امارات می توان حمل و نقل کرد و چگونه آن را می توان به دست سازنده کالا رساند. در تامین مواد اولیه کارخانجات نیز همین شرایط حاکم می باشد
، شايعه ، حباب ، عزت ، استكبار ، دشمن ، توليد داخلي ،ضرب العجل ، انرژي هسته اي ،خط فقر ،بيكاري ، فتنه ،سند ٢٠٣٠ ، ساسي مانكن ، صندوق توسعه ملي ، نان شب ، مقاومت ، و سيل ، وام ازدواج ، ريزگردها ، جوانان ، غم ، مرگ بر امريكا ، ، كوپن ، سهميه ،
تو مملكت ما هر چيزي رو تكذيب كردن بدونيد حقيقت داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر