بازدید 9048
۹

شایعه و واقعیت‌های دوربین‌های ماکتی پلیس

کد خبر: ۸۹۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 14 May 2019
رئیس پلیس راه راهور ناجا در گفتگو با مهر به برخی از شایعات در مورد دوربین‌های جاده‌ای پاسخ داد.

به گزارش «تابناک» سردار محمدحسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمام دوربین‌های جاده‌ای واقعی‌اند یا برخی از آن‌ها ماکت هستند، اظهار کرد: خیر ما در هیچ جاده‌ای دوربینی نداریم که بخواهد ماکتی (فیک) و دکوری باشد و تمامی دوربین‌های ما لحظه‌ای و آنلاین است.

وی افزود: دوربین‌های جاده‌ای در لحظه، تخلف را برای مرکز اجراییات و پلیس راهور ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: تمامی مراکزی که به این دوربین‌ها دسترسی دارند و دوربین‌های جاده‌ای به آن‌ها متصل هستند به صورت ۲۴ ساعته دوربین‌ها را رصد می‌کند.

سردار حمیدی ادامه داد: تمامی دوربین‌های جاده‌ای دارای کد هستند، بازرسی‌های دوره‌ای بر روی آن‌ها انجام می‌شود، ممکن است برای لحظه‌ای برق دوربینی قطع شود، ولی اینگونه نیست که دوربین بخواهد برای مدت زیادی خاموش بماند چرا که به محض اینکه خرابی در دوربینی رصد شود، مأموران فوراً برای تعمیر آن دوربین اقدام می‌کنند.

دوربین‌های جاده‌ای حتی شانه راه‌ها را هم می‌گیرند

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی رانندگان فکر می‌کنند، اگر از روی خطوط یا قسمت شانه راه رانندگی کنند دوربین‌های جاده‌ای سرعت بالای آن‌ها را نمی‌گیرد، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: دوربین‌های ما با فناوری رادار‌ها در حال فعالیت هستند و اینکه برخی از شانه راه یا قسمت‌هایی از جاده حرکت می‌کنند و فکر می‌کنند دوربین تخلف آن‌ها را نمی‌گیرد اشتباه است، ما حتی می‌توانیم عکس تمامی این رانندگان متخلف را برای اثبات حرفمان نشان دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
درنهایت مجبوریم فرهنگ رانندگی مردم رو اصلاح کنیم
زمانی که قانون میگه سرباز اجازه نداره مدارک رانندگان عبوری رو بررسی کنه اما من درپلیس راه ملاثانی مسیر اهواز به شوشتر همچین موردی برام پیش اومد باید تفکر کرد که آیا پلیس مامور نظم و قانون هست یا بی قانونی؟
انتظار داشتی بیاد بگه دکور هستن یا فیک؟؟؟؟؟؟؟
آررررره
راست میگه من از شانه راه رفتم فکر کردم نمیگیره صد و شصتا میرفتم که مسیج اومد و جریمم کرد
از شما همه چي برمياد.
این حرفا دروغه، اگه همه دوربینا کار میکردن که راننده های تاکسی تو جاده با خیال راحت بالای 120 تا سرعت نمیرفتن !
ممکنه ایشون بگه اگر کسی بخواد دوربینها را از کار بندازهف پلیس چیکار میتونه بکنه؟ فرهنگ را جا بندازید، با این کارا به جایی نمیرسید، من بارها به همه گفتم، پلیس باید خدا رو شکر کنه کسی به صرافت اذیت کردنشون نیست
ایشان ورست میگوید هم دوربین ثابت جریمه میکند هم دوربین سیار پلیس راه که در حالت استتار است کسی هم جوابگونیست نام این اعمال قانون ظلم مضاعف است منطقی است بالای دکل دوربین ثابت حداکثر سرعت نصب شود که در طول جاده هم شما تابلوی سرعت نمی بینید ولی تا بخواهی دوربین هست این نوع ستم عامل نارضایتی است
بسیاری از دوربین ها پایه شون داخل تپه خاکی و تابلو که ساختگی است مثل محور شاهرود به سبزوار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس