بازدید 4647
۱

زندان و شلاق در انتظار مرتکبین خرید و فروش رای

کد خبر: ۸۹۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 14 May 2019
عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: افرادی که مرتکب خرید و فروش رای شوند براساس قانون جدید انتخابات باید متحمل مجازات حبس و شلاق شوند.
 
به گزارش «تابناک» محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص تبدیل به قانون شدن مصوبه مجلس در زمینه اصلاح قانون انتخابات مجلس و اجرای آن انتخابات ۲ اسفندماه، اظهار داشت: تصمیم‌گیری با شورای نگهبان است و اگر تا پیش از موعد استعفای افرادی که باید کاندیدا شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر مصوبه مجلس تا ۹ خردادماه توسط شورای نگهبان تبدیل به قانون شود تبدیل قانون می‌شود و انتخابات ۲ اسفندماه با قانون جدید اجرا می شود.

وی در خصوص نگرانی‌هایی که در خصوص اجرای قانون جدید وجود دارد، افزود: این قانون مربوط به رویکردهای انتخاباتی است و به افراد کاری ندارد، شفاف‌سازی در مورد برخی بندها مانند مدارک تحصیلی ، استعفای کاندیداها ، نحوه هزینه‌کرد شده است و برای همه کاندیداها یکسان است.

محمودی شاه‌نشین ادامه داد: در قوانین قبلی اگر کسی مرتکب جرمی در انتخابات می‌شد و خرید و فروش رای را شاهد بودیم، آرا آن حوزه ابطال می‌شد، اما اکنون جرم خرید و فروش رای را تحمل زندان و شلاق در نظر گرفته‌اند، با این شرایط کسی به سراغ هم خرید رای نمی‌رود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اکثر تخلفات انتخاباتی ، جریمه نقدی ، زندان، محرومیت‌های انتخاباتی و شلاق در نظر گرفته شده است که به سالم سازی کمک می‌کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: موضوع استانی شدن انتخابات و تناسبی شدن انتخابات شامل همه می‌شود و اینگونه نیست که برای یک عده تهدید و برای برخی دیگر فرصت باشد بلکه برای همه یکسان است ضمنا برای همه افراد فرصت شرکت در انتخابات را می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
جک خوبی بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار