بازدید 30525

آغاز فضاسازی آمریکا برای متهم کردن ایران در حادثه بندر الفجیره امارات/ ترامپ: خواهیم دید چه می‌شود!

پس از گذشت دو روز از انفجار‌ها در بندر الفجیره و هدف قرار گرفتن چندین کشتی و نفتکش اماراتی، عربستانی و نروژی، ظاهرا آمریکایی‌ها در حال تلاش برای متهم کردن ایران هستند و در همین رابطه جوسازی‌هایی را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸ 14 May 2019

پس از گذشت دو روز از انفجارها در بندر الفجیره و هدف قرار گرفتن چندین کشتی و نفتکش اماراتی، عربستانی و نروژی، ظاهرا آمریکایی ها در حال تلاش برای متهم کردن ایران هستند و در همین رابطه جوسازی هایی را آغاز کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، پس از آنکه توقف کوتاه در مسکو را لغو کرد، ادعا نمود، در ملاقات با نمایندگان ناتو در بروکسل، آنها را در جریان تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در رابطه با ملاقات پمپئو با نمایندگان ناتو گفت که ایران به تهدیدی فزاینده بدل شده و این ملاقاتی است که وزیر خارجه ایالات متحده پیش از عزیمت به نشست سوچی داشته است.

مایک پمپئو روز دوشنبه در مسیر خود به سوی روسیه در بروکسل توقف کرد و با نمایندگان اتحادیه اروپا و ناتو ملاقات کرد. او به همین دلیل، توقف خود در مسکو را لغو کرد و پس از ملاقات‌های بروکسل مستقیم رهسپار سوچی شد.

به گزارش رویترز، هوک افزود: «وزیر خارجه آمریکا می‌خواسته است برخی پس‌زمینه‌های جزئیاتی را مطرح کند که ما علنی مطرح کرده بودیم. ما معتقدیم که ایران بهتر است به جای تهدید وارد گفت‌وگو شود. اینکه آنها بر تهدید تمرکز کرده‌اند، تصمیم بدی است.»

آغاز فضاسازی آمریکا برای متهم کردن ایران در حادثه بندر الفجیره امارات/ ترامپ: خواهیم دید چه می شود!

هوک گفته است پمپئو در تردد خود در بروکسل درباره حمله‌ها به تانکرهای نفتی امارات متحده گزارش‌هایی داده است.

برایان هوک در برابر این پرسش خبرنگاران که آیا وزیر خارجه ایالات متحده #ایران را مسئول این حملات می‌داند، گفت: «ما در این باره بحث کردیم... به نظر می‌آید کشتی‌های تجاری که لنگر انداخته بودند مورد حمله واقع شده‌اند. مقامات امارات متحده عربی از ما خواسته‌اند در تحقیقات‌شان به آنها کمک کنیم و ما خوشحالیم از این که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

هوک در برابر این پرسش که آیا او شخصا این اعتقاد را دارد که ممکن است ایران در این حادثه نقش داشته باشد، توضیحی نداد.

وی تأکید کرد، واشنگتن تلاش خواهد کرد تا حضور تمامی گروه‌ها و نیروهایی که تحت فرماندهی ایران در سوریه حضور دارند را پایان بخشد و موضوع ایران در دستورالعمل مذاکرات سوچی روسیه خواهد بود.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره آسیب دیدن دو نفتکش عربستان و یک کشتی که با پرچم نروژ حرکت می کرد، اظهار نظر می کرد.

ترامپ در جریان دیداری با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «اتفاقی بیفتد مشکل بدی برای ایران خواهد بود».

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد احتمال جنگ با ایران گفت: «خواهیم دید چه می شود».

به نظر می رسد، آمریکایی ها فضاسازی خود برای متهم کردن ایران در حادثه روز گذشته بندر فجیره را آغاز کرده اند. به طوری که، به رغم اینکه هیچ شواهدی در این رابطه ندارند، اما سربسته و تلویحی قصد متهم کردن ایران را دارند.

لذا، دور از انتظار نخواهد بود که آن ها دامنه این فضاسازی و ادعاها را گسترش دهند و ایران را به عنوان عامل این حادثه معرفی کنند.

این در حالی است که سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حوادث روز یکشنبه برای چند کشتی در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۷۲
جنگ رو شروع کن ببینیم چند چندیم!
جمهوری اسلامی باید فورا بیانه ای صادر کنه و هشدار بده که چه کسانی جنگ طلب هستن، امارات، عربستان و اسرائیل سه شیطان منطقه ای ...

ضمنا برای درس عبرت دادن به امارات، تمامی پرواز های عبوری شرکت های هوایی این کشور از حریم هوایی ایران باید ممنوع بشه، بسیاری از پرواز های دوبی و ابوظبی و شارجه به مقاصد شمال و شرق اروپا از آسمان ایران عبور میکنه، باید امارات رو تحریم کنیم تا بفهمه با کی طرفه
واقعا خواهیم دید چه می شود .
وقتی یک عده در داخل ناو آمریکایی را با موشک زدن تهدید می کنند این اتفاق قابل پیش بینی بود
ایران باید دست به ماشه باشد
بر فرض هم ما کردیم جرات حمله ندارین
یعنی مردش نیستید و ترسو تر از این چیزها هستید
ایران هم از روسیه ،و چین بخواهد از طریق ماهواره ها موضوع را رصد کنند ‌و حقیقت را آشکار نمایند ؟،،
شک ندارم.که این موضوع به انصارلله یمن بر میگرده.
خیلی جالب و بچه گانس اگه ایران و متهم کنن
مسخره تر از این نمیشه که به محض رسیدن ناو امریکا به نزدیکا ایران این اتفاق بیفته!!
یعنی ایران منتظر بوده تا ناوا کاملا نزدیکش بشن بعد دست به اتیش زدن کنه!! واقعا خنده داره
و بازهم حقه های بولتونی...
به نظر شما اگر به جای وقت تلف کردن بمب هسته ای رو ساخته بودیم امروز حداقل امنیت نداشتیم؟
ما که در هر صورت چه بتن ریزی بکنیم چه نه تحریم هستیم،پس چرا حداقل امنیت نداشته باشیم؟
ایران هیچوقت به وضعیت کره ی شمالی دچار نمیشه دوست عزیزی که چنین سوالی تو ذهنت ایجاد شده.موقعیت ژئوپلتیک و توانایی های طبیعی ایران مانع چنین چیزی هست.در ضمن اگر دست از تهدید کشورهای دیگه برداربم جهان مانند پاکستان که بمب داره می پذیره.
صادرات نفت ما را قطع کردن. حالا 4 تا کشتی آسیب دیدن اینهمه فغان سر دادن؟ غلط میکنند. لازم بشه با دست خالی مبارزه میکنیم. هرچند دستانمان چندان خالی نیست و توان دفاع داریم.
از شکل آسیب دیدن کشتی نروژی که آسیب در پایین کشتی اتفاق افتاده مشخص است که کشتی با زیر دریایی اسرایلی هدف قرار گرفته است برای ایجاد جنگ بین ایران و اعراب.
کاملا مشخصه که دارن سناریو درست میکنن برای حمله به ایران
هدف آمریکا از بین بردن زیرساخت هایی از قبیل نیروگاه های برق و پالایشگاه ها است .
این بهانه جنگ نیست میخوان خود خلیج فارس رو بیشتر کنترل نظامی کنند به این بهانه پلیس بازی کنن
مگه نمی خواستید کاخ سفید را حسینیه کنید؟
هیچ چی نمی شود ....
صددرصدایران متهم می شود این یک اهرم فشاروشایدکلیدآغازجنگ...
تشریف ببرید در اینستاگرام پستهای برادران ارزشی رو ببینید که به تمجید از عملکرد مقاومت اسلامی در انفجارهای فجیره پرداخته اند
البته همه ما می دانیم که ایران هیچ نقشی در انفجارهای الفجیره نداشته است.
ساختمان تجارت جهانی رو خودشون زدن تا جنگی طولانی رو شروع کنند حالا کشتی که چیزی نیست صد درصد هدفشون مقصر نشان دادن ایرانه.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم که تأیید کرد.
جنگ حتمی است.
خخخخخخخ
مگر فلاحت پیشه در توئیتر نگفت
چرا پروژه متهم سازی ؟
آیا ایران این حملات رو محکوم کرد؟ خیر
١١ سپتامبر دیگر
این سناریو از قبل مشخص بود. هدف، از بین بردن قابلیت فروش نفت ایران و محصولات پتروشیمی بصورت سخت است.
مرگ بر آمریکا
درست شبيه اتفاقات يازده سپتامبر است
چاقوکشها قبل از دعوا اول یک خط روی صورت خودشان می اندازند.
این یعنی بهانه سازی برای جنگ با ایران
خداوند مکرشان را به خودشان باز گرداند
ملت مظلوم ایران همین جنگ را کم دارن
اره خواهیم دید
توی اخبار بیست و سی پخش شد که صورت طنز طرف زنگ میزنه به ترامپ شماره دختر ازش میخواد ، همچمنین میگه میخواستیم شماره ترامپ رو زیر نویس کنیم که مردم زنگ بزنن مزاحم بشن، اولا از یک انسان با شرافت به دور هستش که با سخنش ناموس کسی رو مد نظر قرار بده، دوما صدا و در مردم خصلت مزاحمت و بی اخلاقی اجتمایی میبینه ، ترامپ اگه شماره داده به خاطر اینه که نشون بده راه های دیپلماتیک رو هم رفته،این هوش بالاشو نشون میده
کار موساد و سیا ست
یا خدا
فقط تو میتوانی دو کشور لجوج را از جنگ دور کنی
عجب !!!
جنگ هیچ برنده ای نداره...من با فرماندهان کشورمون موافقم ک میتونن ناواشون رو بزنن و تلفات سنگینی بهشون وارد میکنن، فقط مساله اینه اونا هم کل زیر ساختهای مملکت رو شخم میزنن...
این هم فتنه جدید شیطان بزرگ امریکا و متحدین مرتجع عرب همسایه؟
تحقیقات اولیه آمریکا حاکی از نقش ایران در حمله به نفت‌کش‌هاست
جنگ شوخی نیست. جنگ یک اتفاق سیاسی و یا یک جنبش اعتراضی نیست. جنگ یک تصمیم نظامی نیست، بلکه کاملا سیاسی- اقتصادی است. ما در آستانه وارد شدن به جنگ با آمریکا هستیم. این دیگر شعارهای نماز جمعه نیست. دیگر لگدمال کردن پرچم آمریکا در کف خیابان‌ها نیست. رویارویی با ابرقدرت نظامی جهان است، کشوری که روس‌ها، چینی‌ها و اتحادیه اروپا با تمام توان نظامی- اقتصادی‌شان جرات مقابله با آن را ندارند، چرا که از پیامدهای مخرب آن آگاه هستند.
مگه غیر از ایران بوده
شما که همه جا اعلام کردید منطقه را ناامن می کنید
ما فرزندان شیعه امام علی، بی صبرانه برای پاسخ به سیلی ای که بر صورت فاطمه زهرا زدند، در انتظاریم
به بعضی از اظهار نظرها باید شک کرد. جالبه در خبرگزاری رسمی کشور اظهار خوشحالی میکنند از این حادثه. اونم از توییت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس. من نمیدانم چرا همه در این کشور راجع به چیزی که به آنها مربوط نیست اظهار نظر میکنند؟
کیهان همیشه دم از حمله به امارات می زد!!!!!! جالب است بدانید یکی از تحلیلگران کیهان به جرم جاسوسی برای اسراییل قبلا بازداشت شده است!!!!
قطعا آنان ايران را متهم خواهند كرد اين عمليات طراحي خودشان است وبراي همين موضوع طراحي شده است و هيچ متهمي ديگري براي آن پيدا نخواهد شد.
دیدید من به شما دیروز نوشتم که این اتفاق تازگی ندارد در زمان جنگ عراق هم همین اتفاق افتاد امریکا هر گاه می خواهد ناو به خلیج فارس بیاورد یک همجین کارهایی می کند که حضور خودش را توجیه کند . البته کشورهای منطقه که هیچ اعتنایی به چنین تهدیداتی ندارند . ناو امریکا نزدیک ابهای چین می شود این کشور این حضور را تحریک امیز و خلاف می خواند و خواهان عدم حضور ناو حتی در ابهای بین المللی که نزدیک ابهای خودش ا ست می شود در واقع نیز امریکا از کشورهای منطقه نمی ترسد بلکه از عکس العمل روسیه واهمه دارد . پومپیئو هم رفته که گزارش بدهد چه نقشه ای دارند که اروپایی ها کمی بیشتر سر ما را گرم کنند فقط همین ! اروپایی ها در مورد ایران با امریکا همدست هستند . انها وظیفه شان رنگ و لعاب دادن به ماجرا است که در این میان ما بیشتر مقصر قلمداد شویم فقط همین . جا دارد که ایران در این رابطه به کشورهای منطقه خلیج فارس در خصوص حضور نیروهای امریکایی هشدار دهد که این برخلاف منافع انها هم هست همچنان که قبلا با حضورش در منطقه به بهانه سلاحهای اتمی که اصلا وجود خارجی نداشت و یک شو مسخره در ان زمان هم به راه انداخته بودند و به عراق حمله کردند را یاداوری کند . به انها بگوید که اکنون چهار غول نفتی دنیا در عراق که بزرگترین منابع نفت جهان را دارد کنگر خورده و لنگر انداخته اند
عجیبه مردم عادی آرزو می کنند جنگ بشه
آنها فضا سازی می کنند. یک خبر بالا را نگاه کن . خود مجله ایرانی یکی از عوامل احتمالی را نیروهایی طرفدار ایران معرفی کرده .
هر چی جلوی این یانکی ها کوتاه بیایید بیشتر جلو میان. اگر توان بازدارندگی دارید محکم باهاشون حرف بزنید و اگر نداریم زودتر تسلیم شوید و با زندگی مردم هم بازی نکنید.
مسولیین محترم بی خیال امریکابشیدنهایتاجنگ میشه
به هرقیمتی که شده بایدجلوی دلالهاراگرفت
چرا جنگ ؟ بخاطر چه ؟ اگه به خاطر مردم مظلوم منطقه می جنگید به خاطر مردم مظلوم و مستضعف ایران که تعدادشان بیشتر و بدبخت تر هستن صلح کنید . بخاطر خودتان و منفعتان حداقل
من به ترامپ اعلام می کنم ایران را به چالش نکشد چون جواب ایران در صورت گستاخی آمریکا عذاب آور و دردناک خواهد .
فضا سازی؟؟؟؟؟ بروید روزنامه کیهان را نگاه کنید ببینید با چه آب و تابی از حمله به امارات تعریف کرده و خوشحال است
همیشه مذاکره و تضعیف کشور مقدمه جنگ است. همانطوری که مقاومت و ایستادگی مقدمه صلح است. از همون قبل هم مشخص بود که برجام مقدمه جنگ بوده است.
کار خودشونه.

در موردعراق هم از همین حربه استفاده کردند.
امارات تحقیق رو به خود مجرم سپرده!
اعراب هم باید بدانند با پرداخت پول به آرامم و آوردن دار و دسته اش به منطقه بزرگترین اشتباه زندگیشان را رقم زده اند و احتمالا تا آخر عمرشان دیگر کشورشان را به این صورتی که الان هست نخواهند دید. ایران چهار تا عمارت و ساختمان نیست. ایران مردم ایران و جوانان ایران است و اینها تا صد و پنجاه سال دیگر حتی یک روز خوش برای دشمنانی که خانه شان را خراب کند باقی نخواهند گذاشت.
اگر ایران را متهم کرده اند پس انفجار با هماهنگی آمریکا و خود امارت و عربستان بوده است
این مثل روز روشنه دیگه
خود بخود اتش گرفته بابا کار ما نیست!
این عملیات نظامی به دلایل ذیل بر اساس برنامه ریزی اسرائیل و اجرای عربستان بوده و هدف از اجرای آن کشاندن آمریکا برای جنگ با ایران بوده است:
1- این بندر در نزدیکی یک پایگاه نظامی و دریایی آمریکا بوده و به شدت توسط این پایگاه از سمت آب کنترل می شده است( عملیات از سمت آب یا توسط مین های دریایی نبوده است).
2- بلافاصله بعد از عملیات هواپیماهای جنگی فرانسه و آمریکا به پرواز در آمده اند و به کنترل هوایی منطقه ÷رداخته اند( عملیات از طریق هوا بوسیله اجسام پرنده نظیر پهپاد نبوده است).
3- نفتکش ها خالی از نفت بوده و فقط انبارهای عرشه و ساختمان آن دچار آتش سوزی شده اند و به بدنه نفتکش ها هیچ گونه آسیبی نرسیده است. بنابراین آتش سوزی در داخل انباره های خالی از نفت( لبریز از گازهای قابل اشتعال) شروع شده است. این امر نشان می دهد که آتش سوزی عمدی بوده است. جالب است که در این عملیات چهار نفتکش دچار آتش سوزی شده اند و حتی یک نفر از خدمه و کارکنان نفتکش ها دچار خسارت جانی نشده اند.
4- بررسی سوابق نظامی مشابه نشان می دهد که این عملیات با برنامه ریزی موصاد و اجرای مامورین نظامی عربستان و با آگاهی کامل مسئولین اماراتی انجام شده است. و برای سر پوشش گشتن بعدا دو نفتکش عربستانی
را نیز بطور مشابه دچار آتش سوزی کرده اند. این عملیات کاملا ساختگی و بیشتر یک نمایش خنده دار حمله به نفتکش ها می باشد. اگر نفتکش ها پر از نفت بودند امکان خاموش کردن نبود و صد در صد غرق می شدند.
5- عملیات آن قدر خنده دار و ساختگی و نمایشی اجرا شده است که دولت مندان کشور امارت نمی دانستند چگونه آنرا رسانه ای کنند و چندین بار آن را تکذیب کرده و بعد از شش ساعت از گذشت عملیات آنرا به طور رسمی رسانه ای کرده اند.
6- فاصله مرزهای آبی ایران از این بندر 700 مایل دریایی است و به هیچ طریقی نیروهای نظامی ایران نمی تواند از طریق مین گذاری یا فرستادن غواص و ... به این بندر که به شدت توسط پایگاه های نظامی آمریکا کنترل می شده, انجام شود.
7- به ملت و دولت کشورهای عربستان و امارات توصیه می کنند که به ارزش های قرآنی و اسلامی جهت ایجاد وحدت بین مسلمانان بپردازید و بیش از این بازیچه رژیم صهیونیستی و نژاد پرست اسرائیل نشوید و مورد تمسخر ترامپ و اطرافیان آنها نباشید. بیایید در سایه اسلام و قرآن به حل اختلاف ها بین ایران و شما مشغول شده و ایجاد یک جهان اسلام قوی با ملت هایی یکدست و هماهنگ در اجرای فرهنگ و برنامه های اسلامی بپردازید. حیف است که این چنین مورد تمسخر ترامپ قرار گیرید و برای هر موضوعی از شما با ذلت تمام باج گیرد. شما مسلمان هستید و با الله و در سایه اجرای دقیق دستورات اسلامی و قرآن می توان جهانی آباد و آزاد برای مسلمانان دنیا درست کرد. خواهش می شود کمی بیندیشید و به درگاه الله پناه بیاورید.
مهرداد رجبی - دکترای انرژی
ناوهای آمریکایی در خلیج فارس جولان میدهند از جمله آبراهام لینکلن

سپرهای موشکی دشمن دراطراف ایران آماده شکلیکند

هواپیماهای جنگی فوق پیشرفته در قطر و امارات جاگیری کرده اند

پمپئو به عراق سفر می کند تا آنها را با خود همراه کند

و بعد از آن روسیه و اتحادیه اروپا


و حالا انفجار نفتکش ها بصورت سوری که به دست خود آنها انجام گرفته برای متهم کردن ایران و فضا سازی علیه کشور ما
اتفاقا بايد تهديد كرد امريكا وگاو شيردهش را
تنها نگران کننده خواند و آن را محکوم نکرد
شما هم همین طور نظاره گر باشید اغلام کنید کار شما نبوده
فضاسازی را قبلا آقای شریعتمداری در کیهان به خوبی انجام داده است آمریکا الان میوه اش را می چیند!!!!!!!
اتفاقا خيلي بهتر مي شود اگر فكر كنند كار ايران است.
خوش به حال کیهان !
با کمال وقاحت می گوید ایران متمرکز بر تهدید است؟؟؟ جالبه اینها از هیچ دروغی ابا ندارند خودشان تهدید به خروج از برجام می کنند خودشان خارج می شوند خودشان هر روز تهدید به تحریم های بیشتر می کنند و بعد ایران را متهم به تهدید کردن می کنند واقعا در این دنیا شرف و انسانیت یعنی کشک
اینکه از اول مشخص بود میخوان ایران رو مقصر نشون بدن''ما که آماده جنگیم..آقازاده ها خیالشون راحت باشه ما هستیم
مشت محکم ملت ایران دندان های ترامپ را در دهانش خرد خواهد کرد. انشاالله.
سلام
در حال حاضر بایستی در مرزهای غربی و شرقی مواظب تحرکات دشمن بود تا اتفاقی برای نیروهایی مرزی پیش نیایش.
تابی جون یه گزارش هم از برادران اصولگرایی که افتخار کردن به این حمله و آب به آسیاب دشمن ریختن تهیه کنید لطفا. در حال حاضر از خودیا بیشتر داریم میخوریم
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
اشکالی ندارد ایران را متهم کنند، بر و بچه های فوق‌العاده حزب‌اللهی ما آرزوی شهادت و جنگ دارند
دقیقا سود اصلی در این مناقشات نصیب اسراییل می شود. چون اسرایی با ایجاد فضای آشوب برای کشورهای اسلامی و سرگرم کردن آنها به جنگ زرگری . اهداف خودش را دنبال میکند و کشورهای اسلامی هم از اسراییل و جنایت هایش غافل می شوند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر