بازدید 8314

مذاکرات برایان‌هوک با اروپایی‌ها درباره ایران

کد خبر: ۸۹۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 13 May 2019

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد که وزیر امور خارجه این کشور در جریان حضور خود در بروکسل با متحدان اروپایی درباره ایران گفت‌وگو کرده است

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه گفت که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدارهای امروز خود در بروکسل درباره ایران صحبت کرده است.

وی گفت: پامپئو در جریان حضور خود در بروکسل اطلاعاتی را با متحدان به اشتراک گذاشته و درباره چندین طرحی که از ایران ناشی شده گفت‌وگو کرده است.

امروز نیز خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرسید آیا «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در دیدار امروز با همتایان اروپایی از آنها خواسته ایران را مجاب کند با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تماس بگیرد.

موگرینی مدعی شد که پامپئو چنین درخواستی مطرح نکرده است. او گفت: «نشنیدم در این جلسه چنین درخواستی مطرح شود. اتحادیه اروپا همیشه دیگران را به گفت‌وگو و تعامل دیپلماتیک ترغیب می‌کند. این همیشه تعهد ما بوده؛ رویه‌ای است که از جمله با خود ایران در پیش گرفته‌ایم؛ از هر فرصتی برای گفت‌وگو حمایت می‌کنیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان