بازدید 6704

نگرانی انگلیس از تشدید تنش‌ها با ایران

کد خبر: ۸۹۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ 13 May 2019

در حالی که کشورهای اروپایی بسیاری از تعهدات خود در قبال برجام را به انجام نرسانده‌اند، وزیر امور خارجه انگلیس از ایران خواست که به کلیه تعهدات خود ذیل برجام پایبند بماند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در پایان نشست با همتایان اروپایی و آمریکایی خود اعلام کرد ایران باید به همه تعهداتش ذیل برجام پایبند بماند.

جرمی هانت در پایان نشست امروز با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر خاطرنشان ساخت: «روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم و در مورد ایران گفتگو کردیم. همان‌طور که به همکارانم نیز گفتم، ما نگرانی‌های جدی در مورد احتمال تشدید تنش‌ها [با ایران] داریم. توافق هسته‌ای برای جلوگیری از اشاعه خطرناک‌ترین سلاح‌ها در بی‌ثبات‌ترین منطقه جهان [خاورمیانه] حیاتی است. ایران باید به همه تعهداتش پایبند بماند.»

به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای خطاب به طرف‌های اروپایی از تعدیل تعهدات برجامی خود خبر داد.

ایران تأکید کرده است در صورتی که طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود در قبال این توافق عمل کنند، حاضر است بار دیگر عمل به تعهدات پیشین خود را از سر بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل