بازدید 3274

دانشجویان شغل‌هایی با هدف اجتماعی می‌خواهند

کد خبر: ۸۹۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 13 May 2019

نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که دانشجویان می‌خواهند شغل‌ آینده‌شان تأثیر مثبتی در جامعه داشته باشد.

به گزارش آنا، از اجوکیشن دایو، پول همیشه بزرگ‌ترین انگیزه برای کارکنان و جویندگان کار محسوب می‌شده است اما نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد نسل جدید برای اشتغال هدفی والاتر از پول دارند.

براساس یک نظرسنجی جدید، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان امروزی بیشتر به کارهای هنری و خدمات اجتماعی علاقه دارند. این امر نشان می‌دهد که نیروی کار جدید تمایل زیادی به مشارکت در جامعه و مسائل آن دارند.

نتایج نظرسنجی‌ جدید مرکز تحقیقاتی کالج پالس از بیش از ۲۰ هزار دانشجو حاکی از آن است که ۶۹ درصد از دانشجویان دانشگاهی علاقه دارند در حرفه‌هایی مشغول شوند که تأثیر مثبتی بر جامعه داشته باشد.

شرکت‌کنندگان اعلام کردند که پزشکان، مهندسان، دانشمندان، معلمان و کارگران ساختمانی بیشترین میزان مشارکت در جامعه را دارند. براساس نتایج این نظرسنجی مشاوران، سیاستمداران، سرپرستان مذهبی و مشاوران مالی کمترین مشارکت را در جامعه دارند.

براساس این نظرسنجی، اکثر دانشجویان از ۵۰ دانشگاه برتر آمریکا فکر می‌کنند که کارکنان سرویس‌های مالی کمترین مشارکت را در جامعه دارند. همچنین میزان شرکت‌کنندگان مردی که معتقدند کارآفرینی بیشترین میزان مشارکت در جامعه را دارد از زنان بیشتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار