بازدید 10080
۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت گو با تابناک؛

دولتی‌ها شفاف‌سازی را از خانه خودشان شروع کنند/ تصویب بی حساب و کتاب قوانین شان مجلس را پایین آورده است

بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که دلیل بحران‌های اقتصادی کشور تحریم‌های خارجی نیست و ریشه مشکلاتی که امروز جامعه به آن دچار شده است را باید در درون کشور و تحریم‌های داخلی جستجو کرد. به اعتقاد این افراد عدم مدیریت مناسب منابع سو استفاده‌های کلان از برخی موقعیت‌ها دلیل این آسیب‌ها بوده است.
کد خبر: ۸۹۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 12 May 2019

عده‌ای از ساخت سد و عده‌ای نیز از نساختن آن رانت‌خواری می‌کنند/ سیل باعث فعال شدن مافیای سد شده استبسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که دلیل بحران‌های اقتصادی کشور تحریم‌های خارجی نیست و ریشه مشکلاتی که امروز جامعه به آن دچار شده است را باید در درون کشور و تحریم‌های داخلی جستجو کرد. به اعتقاد این افراد عدم مدیریت مناسب منابع   سو استفاده‌های کلان از برخی موقعیت‌ها دلیل این آسیب‌ها بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ از سوی دیگر برخی‌ها نیز معتقد هستند که نبود نظارت کافی و لابی‌های پشت پرده بخصوص در خانه ملت یکی از عمده ترین دلایل از هم گسیختگی سیستم اقتصادی کشور است. به اعتقاد این افراد ضعف قوه مقننه که به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی کشور شناخته می‌شود دلیل آشفتگی‌های فعلی کشور است.

رسول خضری در گفت  گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مشکلی که ما الآن با آن مواجه هستیم تورم گرانی و تحریم‌های داخلی هستند، با بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه که دولت در چند وقت اخیر صادر کرده است متأسفانه تجارت‌های مرزی را نابود کرده و تجار را زمین‌گیر کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصولاً ما در مرزها خود 23 کنوانسیون بین‌المللی داریم که هیچ‌کدام آن‌ها رعایت نمی‌شود و به جای آنکه به بازرگان‌ها فرصت داده شود تا نسبت به ترخیص و خروج کالاهای خود اقدامی کنند با یک بخش‌نامه و بی‌برنامگی‌ها عملاً مبادلات تجاری را از بین برده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: تحریم‌های خارجی را ما از ابتدای انقلاب داشتیم و اوج آن هم زمان جنگ بود اما تورم و گرانی در آن زمان این میزان برای ما محسوس نبود اما الآن با پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم و جنگی هم به صورت مستقیم شکل نگرفته است این میزان تورم و گرانی تنها ناشی از ضعف مدیریت و تحریم‌های داخلی است.

این نماینده مجلس در خصوص رفتار نمایندگان در خانه ملت نیز گفت: باید بحث نظارت در مجلس بیشتر و دقیق‌تر باشد نظارت مجلس را ما به این شکلی که الآن وجود دارد قبول نداریم و می‌توانست ورود جدی‌تری به مسائل ورود کند و مجلس باید در بعد نظارت که یکی از ارکان اصلی نمایندگی نیز به‌حساب می‌آید ورود بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: واقعیت این است که مجلس این دوره نسبت به دور قبل از سطح پایین‌تری برخوردار است، و می‌توان گفت که این روند نزولی را ما از مجلس چهارم به بعد داشته ایم و هر چه جلوتر می‌رویم مجالس ضعیف تر می شوند. عمده قوانین مهم کشور هم تا زمان مجلس چهارم بوده اند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: بقیه مجالس کشور بیشتر سیاست زده بودند و در واقع به جای داشتن دغدغه اصلی مردم به دنبال جنجال‌های سیاسی بودند و سودی هم برای مردم نداشته است، به نظر من یکی از دلایل ضعف مجلس هم همین گرایش های سیاسی است که نمایندگان دچار آن شده اند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس باید دو کار اساسی را انجام دهد و به نظر من اولویت با تنقیح قوانین باید باشد تا قوانینی که تاریخ مصرف آنها تمام شده است اصلاح گردد، مبنای قانون گذاری ما فرانسه بود اما در حال حاضر آنها 3000 تا قانون دارند اما ما بیش از 13400 نوع قانون را تا کنون تصویب کرده ایم.

وی گفت: تصویب بی حساب و کتاب قوانین شان مجلس را پایین آورده است، بحث بعدی نیز بحث نظارت است، در سوال استیضاح، و ماده 206 چنانچه نماینده‌ها موضوعی را امضا کرده‌اند باید تا انتها به صورت مردانه پای آن با ایستند، یا سوالی را امضا نکنند و یا تا پایان پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

وی گفت: من قول می‌دهم اگر دو یا سه مورد از این بحث‌ها در مجلس به نتیجه برسد مفسدان اقتصادی چنان به سوراخ‌های خود خواهند خزید که دیگر این میزان فساد در کشور ایجاد نشود.

 وی گفت: متأسفانه به دلیل برخی سو استفاده‌ها در دستگاه‌های اجرایی فساد در جامعه رو به گسترش گذاشته است، الآن متأسفانه می‌بینیم که بردار فعلان مسئول یا بردار زاده مسئول دیگری درگیر یک پرونده فساد هستند یا برادر دوستان دیگر هم به‌نوعی در پرونده‌ای پایشان گیر است.

وی گفت: به نظر من باید شفاف‌سازی در دولت ابتدا از خانه خودشان شروع شود و بعد از آن از مردم و سایر دستگاه‌ها انتظار داشته باشند که در جامعه فساد نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
در ضمن هيچگونه نظارتي بر اجراي شدن مصوبات مجلس شوراي اسلامي وجود ندارد .
اين موضوع باعث بي اعتبار شدن تصميمات نمايندگان مجلس شده است .
اگر مايل هستيد بدانيد بعنوان مثال مصوبات قانون پنجم توسعه ششم در رابطه با ايثارگران را بررسي بفرماييد.
مسئولان ( بجز اندک شماری ) مانند فئودالها زندگی نکنند
این روش زندگی با دوران اشرافی گری چه فرقی دارد ؟؟؟؟
بعععله دوباره نماینده ها صف کشیدن بیان تابناک از وضع مملکت گله کنند
مدام در حال رویارویی با امریکا هستیم ولی بعضی مدیران کم کار و زیاده خواه با حقوق نجومی از دولت امریکا هم بدترند.
اگر مجلس تخصصی کار می کرد نه از روی منفعت شخصی و گروهی و شجاعت تصویب طرحهای عظیم بجای طرحهای آبکی را داشت وضع مملکت این نبود طرحهای عظیمی مثل مالیات بر عایدی سرمایه وطرح ساماندهی تعطیلات به دلیل متفعت شخصی یا از روی کاهلی بین کمیسیونهای مجلس دست به دست می شود و نمایندگان بی عمل منتظر طرح بعدی ترامپ هستند و بعد از هر تحریمی می گویند آمریکا دیگر چیزی برای اعمال فشار ندارد و حودشان برای کم کردن فشار تحریم هیچ کاری دقیقا هیچ کاری نمی کنند یعنی علمش را ندارند و یا سست کاهل هستند اگر نمی توانید از مشاور خارجی مورد اعتماد فقط مشاوره بگیرید
ای بابا تو که از تدبیری ها هستی تو چرا گلایه می کنی این شاه مورتی بازی تو سال آخر مجلس که واسه گرفتن رای هست فایده نداره اگه تو به عنوان نماینده مجلس نمیتونی شان مجلس را بالا نگه داری باید همان سال اول استعفا می دادی سیلی مردم در راه است
گناه مجلسی که از خود اراده ای ندارد ،به گردن دولت کلیدار نیندازید.
سلام.
آنچه امروز شاهدآن هستیم که نمایندگان تحت تاثیر عوامل مختلف دامنه بحران رابخوبی تحلیل نمیکنند.بنظرمیرسدنقطه تمرکز درحال حاضربیکاری جوانان ومعیشت مردم هست.نمایندگان محترم بجای تصویب قوانین متعددبه مهندسی قوانین توجه کنندوچه بهترارمسائل داغ که خودشان کلی هزینه کردندوهنوزدرسطح جامعه جریان داردبصورت جدی شروع کنند.یکی ازآنها قانون منع بکارگیری بازنشسته هاست.متاسفانه خیلی ازبازنشسته های محترم باعنوان به اصطلاح مدیرویامشاوردرشرکت های وابسته به سیستم بانکی کشورمخصوصا بانک کشاوری عجیب مشغول هستندومتاسفانه علیرغم ابلاغ قانون به هیچ دستورالعملی تابع نیستندفقط دنبال دورزدن قانون بوده ویاراهکارهایی برایش پیدامیکنند.درهرحال بانک کشاورزی وشخص آقای خدارحمی بایدپاسخگوباشد.البته ازاین گونه موارددرجاهای دیگرهم هست وزیاداست.مثل تامین اجتماعی؛مخابرات؛شرکت نفت .....درهرحال بنظرمیرسدالان وقت رسیدگی واجرای این قوانین مهم وتاثیرگذارهست.
اکنون مجلس ایران همانند سرای سالمندان میباشد ؟ که اکثریت آنان قادر به درک واقعی جامعه نیستند ، در رای گیریها از ۲۹۰ نماینده حداکثر ۱۹۰ نفر حضور دارند ؟ بی خاصیت ترین محلس در این چهار دهه همین مجلس فعلی میباشد ؟به واقعیت اصلاح طلبان گند زدند به مملکت ،و ملت ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار