بازدید 3342

شرکت های خودروسازی حق قیمت‌گذاری ندارند

کد خبر: ۸۹۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 12 May 2019

مدیر کل تعزیرات استان تهران با بیان اینکه شرکت های خودروسازی حق اعلام قیمت را ندارند، گفت: منتظر هستیم تا سازمان حمایت قیمت ها را اعلام کند که تاکنون چیزی به ما اعلام نشده است.

به گزارش مهر، محمد علی اسفنانی در پاسخ به این سوال که اخیراً یکی از مسئولان تعزیرات خطاب به مردم اعلام کرده که مردم فعلاً خودرو نخرند، انتقادات زیادی به این موضوع مطرح است، آیا این راهکار سامان دادن به بازار خودرو است؟ گفت: در راستای ظرفیت‌های سازمان این موضوع عنوان نشد بلکه بیشتر به عنوان یک توصیه برای مراجع غیر حاکمیتی بود.

مدیر کل تعزیرات استان تهران ادامه داد: مراجع حاکمیتی باید نسبت به تخلفات این حوزه برخورد بکنند. آنچه که ما می‌گوئیم این است که سازو کاری باشد که یک مرجع قیمت گذاری، حمایت از مصرف کنندگان یا مراجع دیگر قیمت گذار از جمله شورای رقابت، قیمت‌ها را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گاهی شاهد این هستیم که خود شرکت‌های خودروسازی اقدام به انتشار لیست قیمت‌ها می‌کنند، اخیراً هم در یکی از این لیست‌ها شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودروها هستیم، آیا تعزیرات به این موضوع ورود نمی‌کند؟ گفت: خودشان حق قیمت گذاری را ندارند.

اسفنانی افزود: سازمان حمایت باید قیمت‌ها را اعلام کند که تا کنون چیزی به ما ندادند و منتظر هستیم تا اعلام کنند.

اخیراً هم، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که سازمان بازرسی کل کشور پیش‌تر، از استقرار تیم‌های بازرسی در شرکت‌های خودروسازی خبر داده و افزایش قیمت خودرو را تخلف اعلام کرده بود، اما نه تنها شاهد سامان گرفتن بازار خودرو نبودیم بلکه باز هم قیمت‌ها افزایش یافت، آخرین اقدامات سازمان بازرسی در این رابطه به کجا رسید؟ گفت: در حال رصد امورات مربوط به خودرو هستیم و گزارشی هم در این رابطه در حال تهیه است.

وی افزود: به محض نهایی شدن، این گزارش به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود.

سراج در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه گزارش سازمان بازرسی در چه مرحله‌ای قرار داد و چه زمانی به رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود؟، بیان کرد: تا پایان این ماه، گزارش تکمیل و به رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود.

وی همچنین درباره اینکه آیا به تخلفی هم در این رابطه رسیده‌اید؟، گفت: اگر تخلفی نبود، ما ورود نمی‌کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر