بازدید 11070
پیمانه اقتصادی؛

تمدید دو ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های وارداتی/ باز هم صادرات آب شیرین به اسم سیب‌زمینی/ نماینده مجلس: کاهش نرخ ارز در بازار سنا آغاز می‌شود/ اقدام عجیب وزارت کشاورزی در راستای گرانی مرغ؟!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، کاهش ۲۱۸۹ واحدی شاخص کل بورس تهران، دلار در صرافی‌های بانکی به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت، افت چشمگیر قیمت مرغ در بازار، به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است، ترامپ: اعمال تعرفه بهتر از توافق با چینی‌هاست و فراخوان یک خودروساز برای ۱۸۷ هزار خودرو به ‌دلیل نقص فنی برف‌پاک‌کن‌ها را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 12 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، کاهش ۲۱۸۹ واحدی شاخص کل بورس تهران، دلار در صرافی‌های بانکی به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت، افت چشمگیر قیمت مرغ در بازار، به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است، ترامپ: اعمال تعرفه بهتر از توافق با چینی‌هاست و فراخوان یک خودروساز برای ۱۸۷ هزار خودرو به ‌دلیل نقص فنی برف‌پاک‌کن‌ها را در بر دارد.

کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه تهران

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۱۱۰ هزار تومانی به رقم ۵,۰۸۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۴,۹۲۰,۰۰۰ معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه گذشته، ۸۰ هزار تومان کاهش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲,۸۶۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شد که نسبت به پایان هفته گذشته، ۳۰ هزار تومان ارزان‌تر شد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در اولین روز هفته، با کاهش ۳۰ هزار تومانی به رقم ۱,۸۶۰,۰۰۰ تومان رسید. هر سکه یک گرمی با ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت، یک میلیون و ۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۶۳، ۰۰۰ تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان تومان قیمت گذاری شد که نسبت به آخرین روز هفته قبل، ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شد. حباب سکه نیز با توجه به کاهش داد و ستد و افت تقاضا در بازار، با ۱۰ هزار تومان کاهش به رقم ۵۲۰ هزار تومان رسید.

تمدید دو ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های وارداتی

با مصوبه جدید دولت مهلت ترخیص خودروهای سواری وارداتی دو ماه تمدید شد. تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ 98/02/18 هیأت وزیران درخصوص اصلاح تصویب‌نامه موضوع "ترخیص واردات خودروهای سواری"، طی نامه شماره 18472 در تاریخ 98/02/21 توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. در متن این مصوبه آمده است: در بند (3) تصویب نامه شماره 137161/ ت56023ه مورخ 1397/10/16 عبارت «چهار ماه» به «شش ماه» اصلاح می شود. 

کاهش ۲۱۸۹ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۲۱۸۹ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۱۵۴ واحد رسید. این در حالی است هفته گذشته شاخص کل بورس ۴ درصد افت کرد و در ارتفاع ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد به کار خود پایان داد. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۸ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۴۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۹۰ واحدی معادل ۱.۳۶ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۹۲۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۱۰ واحدی معادل ۱.۳۶ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۵۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۴۸ واحد کاهش معادل ۱.۱۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۴ هزار و ۲۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۰۴۶ واحد کاهش معادل ۱.۲۸ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۵۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۲۵ واحد کاهش معادل ۰.۵۸ درصد همراه بود و عدد ۴۰۰ هزار و ۱۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.

تمدید دو ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های وارداتی/ بازهم صادرات آب شیرین به اسم سیب‌زمینی/ نماینده مجلس: کاهش نرخ ارز در بازار سنا آغاز می‌شود/ اقدام عجیب وزارت کشاورزی در راستای گرانی مرغ؟!

دلار در صرافی‌های بانکی به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت

روز شنبه، در صرافی‌های مجاز و بانکی کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۸۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۴۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر یورو به نرخ ۱۶۸۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۶۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

نماینده مجلس: کاهش نرخ ارز در بازار سنا آغاز می‌شود

پورابراهیمی با بیان اینکه حجم زیادی ارز طی روزهای آینده و با تشکیل بازار متشکل به چرخه اقتصادی بازمی گردد، تأکید کرد: تشکیل این بازار انگیزه تمامی کسانی که به دلایل مختلف در ماه های اخیر ارز ناشی از صادرات غیرنفتی را به اقتصاد بازنگرداندند و به شکلی نتوانستند تسویه ارزی انجام دهند، برای بازگشت آن به اقتصاد و بازار افزایش می دهد. وی افزود: اصلی ترین موضوعی که سبب شده بود فعالان اقتصادی ارز خود را تعیین تکلیف نکنند و مشکلاتی در حوزه تعیین تکلیف تعهدات ارزی ایجاد شود، نبود تعیین نرخ در بازار ارزی است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با آغاز به کار بازار متشکل ارزی، عرضه منابع ناشی از صادرات غیرنفتی به بازار افزایش می یابد، ادامه داد: براین اساس با تشکیل این بازار مکانیزم تعادلی بهتری در حوزه عرضه و تقاضای ارز شکل می گیرد. وی با اشاره به اینکه تقاضاها در حوزه بازار ارز طی ماه های گذشته به سمت بازار نیما سوق داده شد، تصریح کرد: حجم زیادی تقاضا در بازار نیمایی در ماه های اخیر به دلیل مابه التفاوت نرخ ارز ایجاد شد که در حال حاضر با افزایش عرضه ارز تقاضا تعدیل می شود و پیش بینی ها مبنی بر این است که این اقدام منجر به کاهش نرخ ارز بازار سنا و با رویکرد تعادلی بهتری وضعیت نرخ ارز در اقتصاد کشور تعیین می شود. /خانه ملت

افت چشمگیر قیمت مرغ در بازار

عظیم حجت عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری ۷ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۳۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۹ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که نسبت به هفته گذشته با افت شدید قیمت در بازار روبرو شده است. وی افزایش عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته یک هزار تومان و مرغ گرم یک هزار و ۳۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ تومان کاهش داشته که بیش از پیش بر زیان مرغدار دامن زده است. /باشگاه خبرنگاران جوان

به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ میلیون تن گندم تولید شود؛ نیازی به واردات گندم نداریم. به گزارش صدا و سیما، یزدان سیف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: تا امروز یک میلیون و 234 هزار تن گندم خریداری شده است که در مقایسه با پارسال 23 درصد بیشتر است. وی گفت: در سال 97 تمام گندم کشور یارانه ای بود اما بر اساس بودجه سال 98 و تصویب مجلس تنها بخش نان یارانه ای ماند و یارانه صنایع وابسته در این بخش حذف شد. سیف با اشاره به نوسانات قیمت شکر در بازار افزود: نوسانات فصلی در محصولات کشاورزی در دنیا روالی طبیعی است. وی با بیان اینکه نیاز ماهانه کشور به شکر 180 هزار تن است گفت: از ابتدای اسفند تاکنون 306 هزار تن شکر وارداتی به بازار عرضه شده است اما به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است. سیف افزود: با حکم دادستان کرج امروز 90 تن شکر تنظیم بازاری خارج از شبکه توزیع توقیف شد. وی گفت: مقادیر زیادی شکر هم اکنون در انبارهای شرکت های تولید کننده شکر وجود دارد که از آنها می خواهیم به کمک مردم بیایند و شکر تولیدی شان را توزیع کنند. سیف با بیان اینکه به میزان کافی شکر در انبارهای کشور وجود دارد از مردم خواست تا به اندازه نیازشان خرید و دست سودجویان را در این بازار قطع کنند. وی تصریح کرد: روزانه 800 تا 1500 تن شکر در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود و هیچ محدودیتی برای تأمین شکر صنایع و صنوف نداریم. سیف با بیان اینکه ایران دومین تولید کننده خرما در جهان است، افزود: پارسال 256 هزار تن خرما از کشور صادر شد. وی گفت: هرچند خرما به اندازه کافی در کشور وجود دارد، قیمت فروش آن تابعی از فروش صادرات خرما شده است.

باز هم صادرات آب شیرین به اسم سیب‌زمینی

تا پایان یازده ماهه پارسال، ۱۹۵ هزار و ۶۹۲ تن سیب‌زمینی که در صدر آب‌برترین محصولات کشاورزی قرار دارد و بازار داخلی آن طی مدت اخیر با افزایش قیمت مواجه شده، صادر شده است. همچنین در این مدت نزدیک به ۳۲۷ میلیون دلار برای واردات موز ارز از کشور رفته است. در این مدت همچنین "پوره موز، انبه، پشن فروت، لیپی و آناناس و آب میوه تغلیظ شده، انبه، گواوا و…" به میزان ۱۰ هزار و ۸۰۴ تن و به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار معادل ۵۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان وارد شده است. در همین طیف از اقلام غیرضروری می‌توان به "آب پرتقال یخ زده و یخ نزده تخمیر نشده و اسانس‌ها" اشاره کرد که به میزان ۳۳۹۵ تن معادل هفت میلیون و ۴۷۱ هزار دلار به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومان وارد شده است.

فراخوان یک خودروساز برای ۱۸۷ هزار خودرو به‌ دلیل نقص فنی برف‌پاک‌کن‌ها

شرکت مزدا به نمایندگی‌های خود در آمریکای‌شمالی اطلاع داده که بنا دارد تا ۱۸۷ هزار و ۷۹۸ دستگاه از خودروهای مزدا۳ را به‌دلیل نقص فنی برف‌پاک‌کن‌ها فراخوان دهد. همچنین سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرد که برف‌پاک‌کن‌های مذکور ممکن است به‌دلیل طراحی نادرست عملکرد مناسبی نداشته باشند و از این‌رو در شرایط جوی نامساعد موجب کاهش میدان دید رانندگان شوند. مزدا اعلام کرده است که تاکنون از هرگونه سانحه یا بروز تلفات جانی به‌دلیل مشکل یادشده در خودرو‌های مزدا۳ مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بی‌اطلاع است. این فراخوان قرار است تا پیش از سوم ژوئن اجرایی شود. قرار است در این فراخوان نمایندگی‌های مزدا در آمریکای‌شمالی برف پاک‌کن‌های معیوب را با مدل جدید آن تعویض کنند. همچنین نمایندگی‌ها موظف شده‌اند تا هیچ هزینه‌ای از رانندگان برای تعویض این قطعه دریافت نکنند و افرادی که خود به تعویض آن اقدام کرده‌اند می‌تواند هزینه آن را از مزدا دریافت کنند. /دنیای اقتصاد

اقدام عجیب وزارت کشاورزی در راستای گرانی مرغ؟!

پس از افزایش چند ماهه قیمت گوشت مرغ در بازار که تا کیلویی حدود ۲۰ هزار تومان هم در اواخر سال گذشته رسیده بود، به تازگی بازار این محصول پروتئینی رنگ آرامش به خود دیده و قیمت‌ها با کاهش قابل توجهی به نرخ مصوب کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک شده است و حتی در برخی مناطق کمتر از این نرخ هم عرضه می‌شود. اما درست در چنین شرایطی در حالی که به تازگی آرامش بر بازار گوشت مرغ حاکم شده مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی، در نامه‌ای به معاونت بازرگانی این وزارتخانه خواستار آزاد شدن صادرات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار شده است. این اقدام در حالی است که همواره مرغداران از بالا بودن قیمت جوجه یک‌روزه گله می‌کردند و آن‌را یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید و در نهایت قیمت تمام شده این محصول قلمداد می‌کردند. در این شرایط مشخص نیست این پیشنهاد معاون وزیر جهاد کشاورزی با چه هدفی چند روز پس از آرامش در بازار گوشت مرغ مطرح شده است، حال آنکه به گفته مرغداران، تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، محصولشان را به هر قیمتی و حتی بدون فاکتور می‌فروشند و مسلماً قیمت آن پس از آزاد شدن صادرات، دوباره افزایش می‌یابد و نتیجه آن بالا رفتن دوباره قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف خواهد بود. در این رابطه مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی به ایسنا گفت: در صورت آزاد شدن صادرات جوجه یک‌روزه عرضه آن نسبت به تقاضا کمتر شده و مجدداً قیمت جوجه یک‌روزه افزایش می‌یابد و همین مسأله منجر به گرانی گوشت مرغ در بازار خواهد شد.

ترامپ: اعمال تعرفه بهتر از توافق با چینی‌هاست

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از صدور فرمان افزایش تعرفه گمرکی بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین، گفت: افزایش تعرفه بر واردات کالاهای چینی سریعتر و بهتر از توافقات سنتی عمل می‌کند و ما دیگر نیازی به عجله کردن در رسیدن به توافق نداریم. روز جمعه و در میانه حضور هیأت چینی به سرپرستی لیو هه، معاون نخست وزیر چین، در واشنگتن برای حل اختلافات تجاری با آمریکا، ترامپ دستور افزایش تعرفه از 10 به 25 درصد بر 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چینر را صادر کرد. این اقدام باعث شد تا چینی ها میز مذاکرات را یکباره ترک کنند و به کشور خود بازگردند. رئیس جمهور آمریکا گفت: تعرفه به قدری خوب است که ما می‌توانیم آن را حالا اعمال کرده و توافق را به بعد موکول کنیم، چون پول زیادی مستقیم به حساب وزارت خزانه داری سرازیر خواهد شد. ترامپ در تویئیتی نوشت: تعرفه‌ها حتی یک توافق سنتی فوق‌العاده برای ما ثروت بیشتری خواهند آورد. از طرف دیگر اعمال آنها سریعتر و آسان‌تر است. به نقل از فارس، وی مدعی است، آمریکا از محل تجارت ناعادلانه با چین سالانه 500 میلیارد دلار ضرر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
پايين اوردن دستوري نرخ ارز براي تامين آن و فروش مجدد به نرخ بالاتر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
الان (ساعت ۱۳:۴۵یکشنبه ۲۲ اردیبهشت) یورو ۱۷۱۰۰ تومان است وقاعدتا برایاس نرخ برابری یورو ودلار بایدقیمت دلار ۱۵۳۰۰ باشه ولی قیمت انرا ۱۴۹۵۰ اعلام میکنند که بگویند دلار زیر ۱۵۰۰۰ تومان است !
همه تیترهای خبری دپرس کننده است!!!
هر روز همین است!!!
بانک مرکزی .. اقای صنعت .... انحصار طلبی تا کی ... بازار خاکستری تا کی... چرا این مشکلات در صنعت موتور سیکلت نیست.. چون بخش خصوصی بیشتر دولتی کمتر...
بلز کنید بازار رو بذارید حتی مردم خودشون وارد کنند..
ملت بیدار امروز با سیاست خودرویی شما موافق نیستن.. عملکرد شما را دیدیم .. کارنامه قبولی در پیش مردم ندارید...
باز کنید گره خودرو سازی و حیف و میل بیت المال را.
شما باید در راستای رفاه مردم قدم بردارید نه جیب گروه اندکی...
همه می دانیم اقدام شما حمایت از خورو ساز نیست ..
باز کنید ورود خودرو را بگذارید مردم و بازار سالم مسیر تولید خودرو در کشور را تعیین کنند نه دو کارخانه دولتی
سیب زمینی بای بای
قیمت ارز را پایین کشاندن دستوری یعنی بانک مرکزی دلارهاش را که گران داده میخواهد دوباره جمع کند از دست خریدانش.
قیمت خودرو دلارش چه قیمت است؟
ان وقت که دلار رفت روی ۲۰ تومان خودرو گران شد امد ۱۰.۵ هیچی ارزان نشد رفت روی ۱۳ قبل عید خودرو گران شد مجدد و بعد عید که دلار رفت روی ۱۵ مجددا خودرو گران شد و الان ظاهرا میخواهند دوباره قیمت ارز را بکشانند پایین به اسم متشکل ارزی منتهی قیمت هیچ خودرویی پایین نمی اید و منتظر گران شدن مجدد دلار در سری بعد می ماند در حالی که ارز را روی یک نرخ تثبیت میکردند سال گذشته خودرو یک بار گران میشد نه اینکه خودرو ۳ برابر شود.
بازار متسکل ارزی سرنوشت سکه آتی را خواهد داشت.
یکی از سوالات فلسفی مه ذهن فیلسوف ها را در طول تاریخ مشغول کرده این است که ...کدام اول آمده مرغ یا تخم مرغ... که امروز م جواب آن را گرفتیم که صادرات جوجه یک روزه آزاد میشه و این قیمت مرغ را بالا میبره و تخم مرغ هم برای اینکه کم‌نیاره قیمتش بالا خواهد رفت.. پس این جوجه یک روزه س که فیلسوفان باید روشون تمرکز کنند و نه مرغ و تخم مرغ!!!
بازار متشکل خودروی وارداتی تشکیل دهید.
کاغذ دلارش چند محاسبه میشود که کاغذ ۱۲۰۰۰ پارسال بعد از گرانی ارز شد ۲۰۰۰۰ تومان و الان دوباره شده ۵۰۰۰۰ تومان؟
خودرو خارجی همین طور که خودرو در یکسال اخیر ۴ برابر شده که رافور ۲۵۰ میلیونی شده نزدیک ۱ میلیارد یا تلیسمان ۱۵۰ تومانی شده ۸۰۰ میلیون؟
یک جای ایراد دارد و ان اینکه ارز و طلا شده موضوع حیثیتی برای بانک مرکزی و هر دفعه قیمتش را پایین و بالا می کنند منتهی سایر اجناس و خودرو قیمت دلارش بالای ۵۰هزار داره محاسبه میشود.
خدا به خیر بازار متشکل ارزی برسد.
در لوازم خانگی اجناس ۸ برابر شده
اگر مدیریت شده صادرات شود چرا فکر می کنی باعث گرانی می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
!مدیریت شده؟
تایماز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
وقتی بازاز داخلی خودش نیاز داره چه صادراتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
با همین صادراتها به کشور همجوار سفره مردم رو خالی کردین و همه رو گرسنه
چندروز هست که شاخص کل بطورمیانگین روزی ۷-۸ هزارواحدسقوط میکند نه صداوسیماونه جرایداقتصادی شتردیدی ندیدی حالا اگرهمین مقداررشدمیکردگوش جهان راکرمیکردند که بورس رکورد زدو تیترهای حماسی پشت بندش !! این است معنی ومفهوم عدالت وبیطرفی رسانه ای درانعکاس اخبار !!!!
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
ازیک هفته قبل شاخص کل بورس حدود۲۵ هزارواحد سقوط کرده انگارنه انگار ! صداوسیما و مطبوعات تخصصی اقتصادی تقریبا هیچکدام کوچکترین انعکاسی ازاین خبرمهم درصفحات اول نداشتند حالااگرقیمت دلاریاطلا یامسکن اینقدرکاهش پیدامیکرد شاهد انواع تیترهاومصاحبه های کارشناسی وگزارش های تحلیلی می بودیم !!!
الان (ساعت ۱۳:۴۵یکشنبه ۲۲ اردیبهشت) یورو ۱۷۱۰۰ تومان است وقاعدتا برایاس نرخ برابری یورو ودلار بایدقیمت دلار ۱۵۳۰۰ باشه ولی صرافی ها راوادارکردن قیمت انرا ۱۴۹۵۰ اعلام کنند که بگویند دلار زیر ۱۵۰۰۰ تومان است وقتی هم میری صرافی ودلاربه قیمت زیر۱۵ میخوای میگن نداریم بعدمیپرسی پس چرا روی تابلو این قیمت رازدید میگن گفتن اینقدربزنین !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
مهم نیست نرخ برابری از نظر بانک مرکزی و شخص ریاست ان نرخ باید امروز یک عددی که دلشان میخواهد باشد.
واقعا بازارهای بی رمق و مرده ای ایجاد کرده اند و با سپرده گذاری پولهای مردم را نابود کرد بانک مرکزی و تمام بانکها.
اقای طیب نیا هم با سیاست تثبیت قیمت ارز خارجی رکود وحشتناک ۴ سال اول دولت ایجاد که تمام مشاغل مجبور با مفت فروشی شدند و الان از پس هزینه ها بر نمی ایند
تمام مشکلات ارزی زیر سر صادر کنندهای عمده است که با امکانات داخلی مثل کارگر ارزان آب برق گاز و... خوراک پتروشیمی و... کالا صادر وارز آن را در خارج کشور صرف گرفتن تابعیت برای بچه هاشون شده ودم از دور زدن تحریم ها می زنند...
بابا ماشين هاي بيش فروش سال قبل ميتسوبيشي را ازاد كنيد ترخيض و تحويل مردم بدهند تمديد براي چيس
ت
...سیب زمینی یا جوجه یک روزه متعلق به مردمه ،نه دولت !بنابراین اگر مردم می خواهند مال خودشون صادر کنند ،دولت نباید ممانعت کنه ...مطلب خیلی ساده اس ...حالا یک عده اگر نمی تونن ...مشکلات را به تقصیر صادرات می اندازن !
برادر من سیب زمینی یا پیاز ،نفت نیست که اختیارش با دولت باشه ،مال مردمه ،و مردم حق دارن مالشون را صادر کنند و ارز بیارن توی مملکت !
اگر دولت فکر می کنه ،کمبود داره ،می تونه به قیمت منصفانه از صادر کننده بخره تا کمبود بوجود نیاید !
تا کی مردم باید تاوان بی کفایتی ها بدهند ؟!
تا کی ؟!جان مردم به لب رسید !
.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر