بازدید 14040

میزان وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد

کد خبر: ۸۹۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 11 May 2019

در این گزارش ۵ نوع وام دانشجویی (مسکن، ضروری، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت) که متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است، معرفی شده است.

به گزارش آنا، چند روزی است که ثبت‌نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی آغازشده و داوطلبان این مقطع می‌توانند بدون آزمون در رشته‌های موردعلاقه خود جذب شوند. این ثبت‌نام از یکشنبه ۱۵ اردیبهشت آغاز و تا چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸ ادامه خواهد داشت، تمامی متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته با دارا بودن مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی می‌توانند در هر رشته‌ای در این دوره ثبت‌نام کنند.

گزینش نهایی داوطلبان بر اساس اولویت معدل کل دوره کاردانی (فوق‌دیپلم) و برحسب کد رشته انتخابی داوطلب در فرم ثبت‌نام اینترنتی صورت خواهد گرفت.

اما یکی از نگرانی‌های داوطلبان حضور در این دانشگاه میزان وام‌هایی است که یک دانشجو می‌تواند در طول تحصیل از این دانشگاه دریافت کند، مسئله‌ای که با توجه به شهریه‌های سنگین این نوع دانشگاه‌ها می‌تواند برای یک دانشجو و خانواده‌های آن‌ها مهم باشد.

صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان خود دو نوع وام کوتاه‌مدت (وام‌ها به‌صورت کوتاه‌مدت و ۳ تا ۶ ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه‌حساب شود) و بلندمدت (این‌گونه تسهیلات به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای بازپرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود و در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شود.) تخصیص می‌دهد؛ که این وام در قالب کمک‌هزینه اجاره، کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه ازدواج و وام ضروری است.

وام مسکن در دانشگاه آزاد اسلامی به مجردان ۵۰۰ هزار تومان و به متأهلین مبلغ ۷۰۰ هزار تومان می‌پردازد که بازپرداخت آن طی یک سال است همچنین وام ضروری در این دانشگاه به مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که دانشجو طی ۲۰ قسط در حین تحصیل آن را تسویه کند.

بنابراین گزارش؛ وام کوتاه‌مدت دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۵۰ درصد کل شهریه را شامل می‌شود که دانشجو حداکثر طی چهار قسط در طول یک‌ترم پرداخت کند. وام میان‌مدت این دانشگاه نیز شامل ۵۰ درصد کل شهریه می‌شود که حداکثر طی ۲۰ قسط در حین تحصیل باید تسویه شود همچنین وام بلندمدت این دانشگاه نیز شامل ۵۰ درصد کل شهریه می‌شود که حداکثر ۳۶ ماه پس از فارغ‌التحصیلی باید تسویه شود. تمامی این پنج نوع وام با کارمزد ۲,۵ درصد از سوی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار