بازدید 3899

آمار دانشجویان غیر ایرانی

کد خبر: ۸۹۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 11 May 2019

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: این سازمان تاکنون به ۵۴ هزار و ۶۷۰ نفر از دانشجویان خارج از کشور تسهیلات مختلف ارائه کرده است.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مجتبی صدیقی گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به آمار دانشجویان دکتری که از فرصتهای تحقیقاتی بهره برده اند ادامه داد: هزار و ۱۱۸ نفر از دانشجویان دکتری داخل در سال ۱۳۹۷ از امکان فرصت‌های تحقیقاتی کوتاه‌مدت خارج و داخل استفاده کردند.

وی عنوان کرد: عملیاتی‌سازی سامانه «سجاد» در بخش دانشجویان بین‌المللی، هدفمند کردن پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در رشته‌های با اولویت، تمرکززدایی امور کنسولی و آموزشی، پذیرش دانشجوی خارجی در مناطق آزاد، طراحی و به‌کارگیری سامانه الکترونیک، نظارت مستمر و ارزیابی مراکز زبان فارسی، بازنگری شیوه‌نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج از کشور با توجه به سیاست‌های جدید بانک مرکزی و مشکلات اعتباری ارزی و ریالی، ارائه تسهیلات مختلف دانشجویی از طریق سامانه «تاک» و ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلی دانش‌آموختگان خارج از کشور در سامانه ایرانداک از جمله فعالیت‌های انجام شده در این سازمان به شمار می‌روند.

اجرای ۲۷ پروژه در دانشگاه‌ها با هدف افزایش نشاط دانشجویان

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: گسترش فعالیت‌های این سازمان برای انجام فعالیت‌های سالم با هدف افزایش نشاط و امید دانشجویان از طریق اجرای برنامه‌های ورزش همگانی، قهرمانی و فوق‌برنامه و افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از فضاهای ورزشی از برنامه‌های راهبردی در نظام فرهنگی انسان‌ساز و اخلاق‌مدار است. در این راستا ۲۷ پروژه تجهیز زمین چمن مصنوعی دانشگاه‌ها اجرا شد که بیش از نیمی از آنها تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید و مابقی در نیمه اول سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص سایر فعالیت‌های این سازمان گفت: فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی، احکام بورس داخل، احکام بورس خارج ، تسهیلات دانشجویی و معرفی به بانک برای دریافت ارز دانشجویی، آزمون زبان MSRT، بورس دول، دانشنامه‌های صادره دانش‌آموختگان خارج از کشور، انتقال از خارج به داخل، شورای بررسی موارد خاص و میهمانی و انتقال در سامانه از سایر فعالیت‌های انجام شده سازمان امور دانشجویان در سال ۹۷ است.

وی افزود: طراحی و اجرای فاز یک طرح جامع خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها، تنظیم و تصویب سند راهبردی سازمان، تأمین یارانه ویژه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به غذای دانشجویان، تأسیس و راه‌اندازی ۱۰۳ غذاخوری مکمل دانشجویی در ۵۳ دانشگاه، ارائه تسهیلات مختلف دانشجویی به ۵۴ هزار و ۶۷۰ نفر از دانشجویان خارج از کشور، از طریق سامانه «تاک»، تهیه شناسنامه خدمت برای ۴۳ خدمت سازمان و ارائه آن به سازمان امور استخدامی از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تفویض امضای الکترونیکی دانشنامه‌های تحصیلی دانش‌آموختگان نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این سازمان (برای اولین بار) به شمار می‌روند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر